T310 endelig med kalender??
Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 27-06-03 21:31

T310 er en flott telefon, med mange finesser.

Men i motsetning til de fleste andre Sonyericssontelefonene (les: alle
unntatt T300 og T310) har den ikke kalender.

Jeg har i flere sammenhenger klaget på dette (også direkte til
Sonyericsson), og synes det er helt unødvendig å kutte kalender, når
kalender til og med finnes på minimalisttelefonen T100. Kalenderen på
(Sony)Ericsson er meget bra! Sonyericsson hadde tenkt å ha kalender i T300,
og på tidlige bilder av denne, fantes den i menyene. Men så kuttet de den
ut. Men IR-port har den! Heldigvis sparte de ikke på mulighetene for å
skifte tegnstørrelse i displayet. Denne finessen er spart bort i T100 og
T200.

Leser i dag på Mobile Review at Sonyericsson tar til vett, og lanserer bl.a
kalender i SW versjon R3 for T310. Det var faen meg på tide!!!

Det som er fint, er at man velger å begrense seg til en SW-oppdatering, og
ikke lansere en ny modell, for å få med denne kalenderen.

http://www.mobile-review.com/news.php?language=en#news1005

Hadde Sonyericsson i tillegg klart å produsere flere telefoner med
utskiftbart deksel, hadde det vært helt konge. Pr. i dag har Sonyericsson
utskiftbart deksel på en halv telefon. Det er frontdekselet på T300.
Utskiftbare deksler er absolutt ikke bare en fjortis-sak. Det er en måte å
fornye seg på, uten å måtte kjøpe ny telefon; det er en måte å bytte fra et
skadd/ripete deksel til en forholdsvis rimelig penge, og det er en måte å
lett kunne fjerne støv som måtte komme inn i telefonen, og bl.a sette seg
under displayglasset.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Rolf Tore Randeberg

Dato : 27-06-03 22:12

"Thorolv Valentinsen" <tva03.fight.spam@netcom .no> writes:

> Leser i dag på Mobile Review at Sonyericsson tar til vett, og lanserer bl.a
> kalender i SW versjon R3 for T310. Det var faen meg på tide!!!

Noen som vet hvor mye det koster å få gjort denne oppgraderingen?

--
Rolf Tore Randeberg
Norsk Dvorak for Linux: http://hammer.prohosting.com/~dvorak

Fra : KGB

Dato : 28-06-03 00:32

"Thorolv Valentinsen" <tva03.fight.spam@netcom .no> skrev i en meddelelse

Jeg er enig i det meste du skriver, MEN :::

> [...]
> lett kunne fjerne støv som måtte komme inn i telefonen, og bl.a sette seg

Udskiftbare covers gør telefonen mindre vand, fugt, stød og støvafvisende,
og derfor betragter jeg SE - telefoner som værende mere robuste; fordi de
ikke har udskiftbart cover.

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 28-06-03 10:58

"KGB" <KGBNSA@HOTMAIL.COM> skrev i melding

> [...]
> og derfor betragter jeg SE - telefoner som værende mere robuste; fordi de

Du har et godt poeng der! Jeg treor du har helt rett, og mener også å ha
lest noe om akkurat det i en artikkel i bladet "Mobil". Jeg har merket at
min Nokia 3510i slipper inn støv, mens ingen av mine Sonyericssontelefoner
har gjort det. Men la meg tilføye at jeg ikke har hatt noen mobiler særlig
lenge.

Likevel vil jeg, ut fra det jeg skrev, anse fordelene med utskiftbare covere
som større enn ulempene. Nå fikk jeg f.eks noen små riper i displayet på min
T310, som normalt skal være lette å få vekk med f.eks Displex. Det stemte
også, men i stedet fikk glasset noen merkelige "bobler". Dette har jeg aldri
opplevd før, hverken på dette eller andre mobilmerker. Telefonen ble levert
inn til rep. Håper det er en reklamasjonssak, men uansett blir coveret
skiftet. Og jeg må vente minst to uker. Hadde det vært utskiftbart cover,
kunne jeg fått et nytt, eller kjøpt et, dersom det ikke var garantisak.

Det finnes på de fleste telefoner steder der støv og fukt lettere kan slippe
inn, dvs rundt tastaturet og datakontakten, samt kanskje rundt høyttaleren.

På min T310 er det i tillegg følgende åpninger der støvet kan slippe inn.
Det er:
1. Rundt den lille platen som er festet under tastaturet (og som bare er i
veien). Platen er sikkert for å bruke til firmalogoer fra f.eks
tjenestetilbydere.
2. På sidene, mellom det fargede overdekselet og det aluminiumsgrå
bunndekselet.
3. 4 store åpninger under batteridekselet, i forkant av batteriet. 2 av dem
brukes i å feste batteridekselet i, mens de to andre har en mer uviss
funksjon. Disse har jeg dekket med to små tape-biter.

Det er bare å slå den på i et mørkt rom. Da ser man lyset gjennom ovennevnte
åpninger.

Forøvring er T310 en glimrende telefon, som blir ennå mer glimrende med
kalender. Er R3-oppdateringen (som må støtte norsk) tilgjengelig i Norge
eller Danmark?

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Morten Dreier

Dato : 29-06-03 10:33

Thorolv Valentinsen <tva03.fight.spam@netcom.no> wrote:

> Leser i dag på Mobile Review at Sonyericsson tar til vett, og lanserer bl.a
> kalender i SW versjon R3 for T310. Det var faen meg på tide!!!

På min frues helt nye T310 - sw R1F005, er det en mini-kalender som
heter "hendelser" som lagrer hendelser med datoer - er dette den nye
kalenderen eller er det en helt ny en i R3?
Selv har jeg en t68i, og det er endel ting jeg savner på t310 - f.eks.
hvor mye tid det er igjen i batteriet.

--
md

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 29-06-03 11:49

"Morten Dreier" <news-morten@dreier.no> skrev i melding

> [...]
> kalenderen eller er det en helt ny en i R3?
> Selv har jeg en t68i, og det er endel ting jeg savner på t310 - f.eks.

Det er snakk om ekte kalender. Hendelser er noe annet. Greit til sitt bruk,
og fint at man kan legge inn ikoner til type hendelse. Hendelser finner vi
også på enkelte rimelige Siemens-telefoner.

Forhåpentlig bir det kalender av godt merke, med dags-, ukes- og
månedsvisning. Sonyericsson er gode på kalendere. Man kan også sette opp
kalenderen til å gi alarm selv om telefonen er avslått.

Håper det blir en kalender, slik som på f.eks T200. Jeg tror ikke den vil
støtte SyncML, slik som på T68 og T65, noe som muliggjør synking med bl.a
Outlook.

Noe jeg stiller spørsmål ved, blir om man vil kunne overføre
kalenderoppføringer via IR-porten. Det kunne jo vært nyttig, f.eks vor
overføring til/fra mobil eller PDA. Har prøvd å overføre Hendelser til PDA,
men det gikk ikke.

Ang. visning av gjenstående batteritid, er et fenomen man fant på T39 og
T68. Vet ikke om andre modeller har det, men det er kanskje fjernet for å få
ned prisen, eller dersom angivelsen var for ukorrekt. Jegt vet ikke årsaken.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Preben Randhol

Dato : 29-06-03 12:53

Thorolv Valentinsen wrote:
> Det er snakk om ekte kalender. Hendelser er noe annet. Greit til sitt bruk,
> og fint at man kan legge inn ikoner til type hendelse. Hendelser finner vi
> også på enkelte rimelige Siemens-telefoner.

Hva mener du med dette?

--
Ada95 is good for you.
http://www.crystalcode.com/codemage/MainMenu/Coding/Ada/IntroducingAda.php

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 29-06-03 15:59

"Preben Randhol" <randhol+abuse@pvv.org> skrev i melding

> Hva mener du med dette?

F.eks på Siemens M50 og C55. Altså huskelapper, men uten muligheter til å se
uker og måneder.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 01-07-03 13:13

For de som vil lese mer om kalenderen, og bruken av denne, finnes det nå en
oppdatert manual på www.sonyericsson.com

Finn produktsiden til T310, og velg støtte/support. Herunder kan man laste
ned bl.a brukerveiledninger (User Guides)

Velg dette, samt veiledningen på ditt språk fra listen som kommer opp. en
norske heter f.eks T310_UG_R2a_NO.pdf

Man trenger Adobe Acrobat installert på PCen for å kunne lese dokumentet.

Mvh

Thorolv Valentinsen