Tving en WEB side til at køre HTTP/1.0
Fra : Dennis Helligsø

Dato : 31-03-01 16:48

Hejsa.

Jeg har et givent problem som kan løses ved, at hele min WEB side køre
HTTP/1.0. Rettere sagt er det noget med "streaming HTML" eller hvad man nu
ynder at kalde det.

Er der en måde hvorpå min WEB side eller server (Apache) kan tvinge klienten
til at forespørge med HTTP/1.0? Jeg ved at man kan disable HTTP/1.1 i
Internet Explore (siden er kun lavet til IE), men jeg vil ikke at brugerne
skal gøre noget aktivt for at få det til at virke (det kan de ikke finde ud
af, da det er hr. og fru Jensen)

Jeg ved ikke helt om det er noget PHP eller om det er Apache, så derfor har
jeg crosspostet det i begge områder.

--
Mvh.
Dennis

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 31-03-01 18:29

"Dennis Helligsø" wrote:

> Jeg har et givent problem som kan løses ved, at hele min WEB side køre
> HTTP/1.0. Rettere sagt er det noget med "streaming HTML" eller hvad man nu
> ynder at kalde det.

Hvad er streaming HTML?

> [...]
> skal gøre noget aktivt for at få det til at virke (det kan de ikke finde ud

Ikke mig bekendt. Jeg kan ikke se at det skulle ændre nogetsomhelst at
klienten bruger HTTP/1.1 eller 1.0. Kan du ikke bare svare tilbage med
HTTP/1.0?
Forklar hvad det er du vil opnå, så er der sikkert en bedre løsning end
det du forslår.

> Jeg ved ikke helt om det er noget PHP eller om det er Apache, så derfor har
> jeg crosspostet det i begge områder.

Jeg kan ikke se hvad dit problem har med Unix at gøre overhovedet. Mente
du dk.edb.internet.webdesign.serverside?

FUT: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, så.

--
Hroi Sigurdsson

Fra : news.tele.dk

Dato : 01-04-01 01:26

> Hvad er streaming HTML?

Det hedder såmen sikkert ikke "streaming HTML" men det er at man ikke
afslutter HTML siden, men køre i en løkke og bliver ved med at udskrive
HTML.

> [...]
> HTTP/1.0?
> Forklar hvad det er du vil opnå, så er der sikkert en bedre løsning end

Jeg har fundet en løsning.. eller rettere.. én af mine venner sagde det til
mig (jeg skal jo ikke tage æren for det - hihiii). Man kan i Apache
konfigurationen (eller .htaccess) sætte "Browsermatch" til at disable
HTTP/1.1 forespørgsler.

Grunden til at jeg _skal_ bruge HTTP/1.0 er, at ved 1.1 sender den en helt
masse forespørgsler i én forsendelse. Den kommer så ikke videre end til den
HTML side som jeg aldrig afslutter (den side jeg kalder "streaming HTML").
Med HTTP/1.0 sender den en forespøgsel pr. side/objekt og derfor vil den
forespørge på alle sider uanset om der er noget der ikke bliver afsluttet.

Mvh.
Dennis

Fra : Christian Schmidt

Dato : 01-04-01 13:31

Dennis Hillingsø wrote:

> [...]
> forespørge på alle sider uanset om der er noget der ikke bliver afsluttet.

I stedet for at nedgradere hele serveren til HTTP/1.0, ville det så ikke
være nok, hvis du sender headeren "Connection: close" i din
streaming-side? Dette skulle i modsætning til "Connection: keep-alive"
sørge for, at hver TCP-forbindelse kun bliver brugt til ét HTTP-request.

Ovenstående er taget ud fra hukommelsen, så hvis ikke det virker, så
check lige den præcise stavemåde i RFC'en for HTTP/1.1.

Christian

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-03-01 19:12

On Sat, 31 Mar 2001 17:48:28 +0200, "Dennis Helligsø"
<net87@mail.mira.dk> wrote:

>Er der en måde hvorpå min WEB side eller server (Apache) kan tvinge klienten
>til at forespørge med HTTP/1.0?

Næppe. Forespørgslen kommer før serveren overhovedet har meldt noget
tilbage.

(fut: dk.edb.internet.webdesign.serverside.php)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 01-04-01 08:31

"Dennis Helligsø" <net87@mail.mira.dk> wrote in message
> [...]
> skal gøre noget aktivt for at få det til at virke (det kan de ikke finde
Følgende er taget fra den medfølgende srm.conf til Apache:

# The second directive is for Microsoft Internet Explorer 4.0b2
# which has a broken HTTP/1.1 implementation and does not properly
# support keepalive when it is used on 301 or 302 (redirect) responses.

BrowserMatch "Mozilla/2" nokeepalive
BrowserMatch "MSIE 4\.0b2;" nokeepalive downgrade-1.0 force-response-1.0

# The following directive disables HTTP/1.1 responses to browsers which
# are in violation of the HTTP/1.0 spec by not being able to grok a
# basic 1.1 response.

BrowserMatch "RealPlayer 4\.0" force-response-1.0
BrowserMatch "Java/1\.0" force-response-1.0
BrowserMatch "JDK/1\.0" force-response-1.0

___

--
` Med Venlig Hilsen | Regards ´
` H e n r i k B ø g h ´