Skærme
Fijala 3554
Rengøringsmiddel
Fra : Snavox

Dato : 27-06-03 17:55

Hej.

Har lige indkøbt en Samsung 17" TFT. I manualen står der, at skærmen kan
rengøres med det anbefalede rengøringsmiddel. Desværre står der ikke, _hvad_
det anbefalede regøringsmiddel er.

Kan nogen råde mig? Det skal bruges til selve skærmfladen.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Erik W.

Dato : 28-06-03 16:38

"Snavox" <skrev i en meddelelse
> Desværre står der ikke, _hvad_ det anbefalede regøringsmiddel er.
> Kan nogen råde mig? Det skal bruges til selve skærmfladen.

En god klud, der ikke fnugger + rent vand, er det bedste, hvis skærmen ikke
er alt for fedtet. Pas på at vandet ikke løber fra kluden, så der kommer
vand i elektronikken. Hvis skærmen er alt for fedtet, så supplér med nogle
engangsservietter til brillepudsning. Dem kan du få ved kassen i f.eks
Føtex. Jeg har en æske stående på min reol lige til at bruge af, hvis en af
mine gæster sætter fedtefingre på skærmen.
Det vigtigste er, at det middel du bruger ikke er for hårdt ved
Antirefleks-coatingen. Briller har ogtså denne coating og brillepudsemiddel
er derfor perfekt.

Venlig hilsen Erik

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 29-06-03 09:26

Jadav!

Jeg bruger 1 stk. køkkenrulle og Glassex "alm. ruderens" til min Samsung
181T, det har jeg brugt siden jeg købte den!

Nu skal du ikke sjaske skærmen til med rude rens, sprøjt det på køkkenrullen
først. (c:

--
M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : Jacob Riis

Dato : 29-06-03 10:35

"Hans Nikolajsen" <hans_n@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 181T, det har jeg brugt siden jeg købte den!
>
> Nu skal du ikke sjaske skærmen til med rude rens, sprøjt det på

Jeg vil fraråde både kemikalier og køkkenrulle til rensning af skærme.
Kemikalier kan opløse plasticen og køkkenrullen indeholder små fibre der kan
skramme skærmen.

--
Jacob (svar venligst i bunden af det du citerer)

Fra : Flare

Dato : 05-07-03 16:43

> Jeg vil fraråde både kemikalier og køkkenrulle til rensning af skærme.
> Kemikalier kan opløse plasticen og køkkenrullen indeholder små fibre der
kan
> skramme skærmen.

Vil også sige at køkkenrulle kom på en top 5 liste og parpirtyper jeg vil
fraråde da den kan være særdeles rug. (også selv om den føles blød)

Anders

Fra : Peter Jespersen

Dato : 05-07-03 22:01

On Sat, 5 Jul 2003 17:42:54 +0200, Flare wrote:

>kan
>
>Vil også sige at køkkenrulle kom på en top 5 liste og parpirtyper jeg vil
>fraråde da den kan være særdeles rug. (også selv om den føles blød)

Hvad med en fiberklud ?

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
hors concours (Not for competition)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-07-03 09:39

In dk.edb.hardware.skaerm, Flare <dct_flare@hotmail.com> says...
> Vil også sige at køkkenrulle kom på en top 5 liste og parpirtyper jeg vil
> fraråde da den kan være særdeles rug. (også selv om den føles blød)

I Bilka har de ellers noget godt køkkenrulle. Den er i store økonomi-
pakker og jeg har med succes anvendt det til brillepudsning. Nåja, min
skærm har heller ikke taget skade af det

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen