Åbne Internet Config?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 27-06-03 17:01

Jeg kan pludselig ikke åbne IC fra arkiv-menuen i MacSOUP (DK-2.4.6)!

Hvordan pokker kan det mon være?
(Bruger MacOS 8.1)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 28-06-03 20:52

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> Jeg kan pludselig ikke åbne IC fra arkiv-menuen i MacSOUP (DK-2.4.6)!
>
> Hvordan pokker kan det mon være?
> (Bruger MacOS 8.1)

Never mind - det funker igen; men mystisk er det nu! :)

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 18-07-03 18:22

Hans H.V. Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:

> Never mind - det funker igen; men mystisk er det nu! :)

Nå, det var en kort fornøjelse - siden har det igen været totalt lukket
land! :(

Har nogen en (mulig) forklaring?
(Jeg bruger stadig OS 8.1)

Men måske virker det igen, når blot jeg spørger her?? :))

--
(fjern slet fra mail adr.)
med venlig hilsen (fra den quasimuseale Mac-verden)

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-08-03 23:43

Hans Henrik Hansen <sleth2vh@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Har nogen en (mulig) forklaring?
> (Jeg bruger stadig OS 8.1)
>
> Men måske virker det igen, når blot jeg spørger her?? :))

Kan desværre ikke være til konstruktiv hjælp for jeg har det samme
problem (efter en opdatering til X.2.6)

Ville gerne blive i MacSoup til Classic, fordi jeg der har en lang række
interessante indlæg, som jeg gerne vil bevare.

Prøvede undervejs (med X.2.3) at genopbygge skrivebordet, men de t
hjalp ikke længe.

Øv, nu står min markør et underligt sted så jeg ikke kan rette mine
fejl- sådan halvt inde i et bogstav - hvad det nu lige man skulle gøre
/kunne gøre for at rette det fænomen?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-08-03 16:28

Mich. Ottosen <putmigikke@postkassen.dk> wrote:

> Ville gerne blive i MacSoup til Classic, fordi jeg der har en lang række
> interessante indlæg, som jeg gerne vil bevare.

Men nu kan jeg selv svare
De gamle indlæg er pist væk - det er noget med at jeg ikke bevarede
indstillinger under installering af 10.2.3

Til gengæld har jeg fået Suppen til at virke i v. 2.4.6 under classic.
Fik langt om længe internet config i 9 til at virke.
Så nu skrotter jeg Suppen til X (for den kunne ikke huske mine
indstillinger

> Øv, nu står min markør et underligt sted så jeg ikke kan rette mine
> fejl- sådan halvt inde i et bogstav - hvad det nu lige man skulle gøre
> /kunne gøre for at rette det fænomen?

Tjah, mon ikke det er TinkerTool, der blev svaret?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-08-03 23:47

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> [...]
> Fik langt om længe internet config i 9 til at virke.
> Så nu skrotter jeg Suppen til X (for den kunne ikke huske mine

Jeg mener bestemt, at du kan bruge de samme filer i MacSOUP både under
OS 9 og OS X. Hvis du stadig har filerne med de gamle indlæg kan du bare
tage en kopi for en sikkerheds skyld og flytte den over i den mappe, som
du bruger til MacSOUP for OS X. Det skulle altså ikke være noget
problem, og det er helt fjollet, at du skal over i Classic for at køre
MacSOUP. I øvrigt tillykke med 10.2.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-08-03 21:48

> Jeg mener bestemt, at du kan bruge de samme filer i MacSOUP både under
> OS 9 og OS X.

Det virkede nu som om jeg skulle lave en ny settings i Suppen til X

>Hvis du stadig har filerne med de gamle indlæg kan du bare
> tage en kopi for en sikkerheds skyld og flytte den over i den mappe, som
> du bruger til MacSOUP for OS X.

Som allerede skrevet var de faktisk forvundet.

>Det skulle altså ikke være noget
> problem, og det er helt fjollet, at du skal over i Classic for at køre
> MacSOUP.

Tjah, det kan godt være, at det lyder lidt fjollet, men jeg er jo noget
fjollet, som du nok husker.
Men Classic er skam nødvendig i andre sammenhænge (andre ældre
programmer)

>I øvrigt tillykke med 10.2.

Tak. Ses vi den 20. ?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-08-03 22:03

> Det virkede nu som om jeg skulle lave en ny settings i Suppen til X

Hmmm, måske. Eller også skal den bare ligge et andet sted. Om ikke andet
tager det kun to sekunder at lave en ny. Det er data-filerne, der er
store, og de skulle være i samme format.

> Som allerede skrevet var de faktisk forvundet.

Ja, så er der jo ingen undskyldning for ikke at bruge MacSOUP i OS X
versionen. Nu kommer den sikkert også snart på dansk.

> Tjah, det kan godt være, at det lyder lidt fjollet, men jeg er jo noget
> fjollet, som du nok husker.

Levende!

> Men Classic er skam nødvendig i andre sammenhænge (andre ældre
> programmer)

Skrot dog det gamle skidt

> Tak. Ses vi den 20. ?

Det regner jeg da med. Er det på seminariet som sædvanlig?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 12-08-03 23:08

> [...]

> tager det kun to sekunder at lave en ny. Det er data-filerne, der er
> store, og de skulle være i samme format.

Ja, men det er nu ikke sjovt at skulle lave nye settings hver gang
programmet bliver startet ... så derofr er Suppen til X droppet igen
(indtil videre)

> Ja, så er der jo ingen undskyldning for ikke at bruge MacSOUP i OS X
> versionen. Nu kommer den sikkert også snart på dansk.

Se ovenfor.

> Skrot dog det gamle skidt

Ha, det kan du da sagtens sige Men jeg har ikke råd til at opgradere
alle de nødvendige programmer. Desuden er der jo nogel af de gamle
"venner" blandt programmerne, der slet ikke bliver opgraderet mere

> Det regner jeg da med. Er det på seminariet som sædvanlig?

Nu bringer du mig i tvivl
Datoen er rigtig nok, men vi har da aldrig været på seminariet.
Naboejendommen er nok bedre Så finder du ind i dén, ses vi.
Glæder mig til at høre om dine erfaringer med back-up

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-08-03 23:29

> Ja, men det er nu ikke sjovt at skulle lave nye settings hver gang
> programmet bliver startet ... så derofr er Suppen til X droppet igen
> (indtil videre)

Hva'ba? Du skal da ikke lave nye settings, hver gang du starter MacSOUP.
Når du først har lavet dem til OS X, så er de der jo. Den skal bare
ligge det rigtige sted, men jeg kan snart ikke huske hvor. Jeg har
programmet liggende i programmappen (surprise!), og indstillinger og
datafiler i "Brugernavn"/Bibliotek/Application Support/MacSOUP. Det
fungerer fint. På den måde kan alle brugere på computeren bruge MacSOUP
med deres egne indstillinger.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-08-03 17:31

> [...]
> datafiler i "Brugernavn"/Bibliotek/Application Support/MacSOUP. Det
> fungerer fint. På den måde kan alle brugere på computeren bruge MacSOUP

Henrik, hallo, haaalloooo, jeg fortæller dig netop, at jeg er gået
tilbage til Suppen til Classic, men jeg skal prøve at huske din
'opskrift' - når jeg skifter til Suppen til X.

Har netop opdateret flere ting til Jaguaren nede hos Thomas. Du havde
ikke stillet en havestol og en termokande med kaffe frem i haven, så det
ud til
- så jeg måtte bruge Thomas' netforbindelse. Det gav også en hyggelig
snak.
Opdateringen krævede genstart og så kunne Suppen (til Classic) _ikke_
huske sin indstillinger - eller rettere, den kunne ikke huske Internet
Config Prefs. Men jeg fik den sparket på plads

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-08-03 15:04

> [...]

> tilbage til Suppen til Classic, men jeg skal prøve at huske din
> 'opskrift' - når jeg skifter til Suppen til X.

Ja, og det er netop det, jeg synes er fjollet. Det lyder som om, du er
skiftet tilbage pga. et lille problem, der let kunne løses.

> Har netop opdateret flere ting til Jaguaren nede hos Thomas. Du havde
> ikke stillet en havestol og en termokande med kaffe frem i haven, så det
> ud til

Der står altid stole ude, og jeg gik og slog græs i går. Er du sikker
på, at du har været forbi?

> - så jeg måtte bruge Thomas' netforbindelse. Det gav også en hyggelig
> snak.

Og du mener ikke, man kan få en hyggelig snak hjemme hos mig?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-08-03 23:27

> Ja, og det er netop det, jeg synes er fjollet. Det lyder som om, du er
> skiftet tilbage pga. et lille problem, der let kunne løses.

Nu er det jo sådan at jeg i bund og grund er stokkonservativ (It it
works, don't fix it - wise). Problemet med Suppen til Classic er da
også løst, emn det er en af de der Mac-løsninger á la det anarkistiske:
tryk på nogle taster og få de til at virke

> Der står altid stole ude, og jeg gik og slog græs i går. Er du sikker
> på, at du har været forbi?

Du flyttede da stolene, din odder, da du tampede din græsplæne
Men, nej, jeg er ikke helt sikker på, at jeg kørte sådan lige forbi - i
den forstand, at "min søster bor i Hjørring, men det er godt nok ikke
lige i selve Hjørring" (=en gammel vits fra det nordjyske).
Men du glemmer at fortælle om der var stillet kaffe frem på termokande!

> Og du mener ikke, man kan få en hyggelig snak hjemme hos mig?

Jo, da. Selvfølgelig. Klart. Det er altid hyggeligt at være sammen med
dig, Henrik. Men når du er ude med Shimanoen og alle de små cykler
omkring dig, er du ikke til at træffe ..

Men jeg hader den slags statements: "Og du mener ikke, at ..."
(Hvordan viser man en rejst, moralsk pegefinger som smiley?)

Nej, det mener jeg ikke. Jeg mener ikke det, som andre forventer eller
håber, at jeg skulle mene i en eller anden sammenhæng
Den slags hører hjemme i en gruppe, der hedder
dk.fy.politik.nonsens.pladder. Og den giiiider vi vel ikke? Vel?

Nej, jeg mente bare at Thomas _også_ er en fin fyr at snakke med.

Vi ses på onsdag.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen