Min hund er blevet aflivet
Fra : Jane

Dato : 27-06-03 13:33

I dag har vi fået aflivet vores Rottweiler, en god og kærlig hund som tog
vores nye hvalpe til sig som vi fik i vores kennel.
kennel, kan man overhovedet egne sig til at have en kennel, kan jeg ? der er
mange nederlag såvel som glæder men det at skulle beslutte at aflive en hund
man har haft glæde af i mange år det er for grimt.
Hvordan forener man det at være glad for sine nye hvalpe og samtidig være så
hamrende ked af at ha´ mistet en, jeg ved det ikke.
Hun havde i lang tid døjet med infektioner og har været i langvarig
behandling med antibiotika og fået binyrebarkhomon injektioner hver dag.
Hun udviklede en sukkersyge og fik Insulin x2 om dagen.
Så opdagede vi en knude der meget hurtig blev meget stor.
Hun var total udmagert og var på diætkost, til sidst var der slet ikke noget
lys i hendes øjne mere, det var meget hårdt at se på.
Den svære beslutning blev taget her til morgen.
Hun vil være meget savnet her i vores familie og ikke mindst af de hunde hun
har gået herinde sammen med hende hver dag.
En kedelig dag.
Jane Mailund
www.kennelmailunds.webbyen.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-06-03 14:04

Hej Jane!
Åååhh hvor jeg føler med dig Det er forfærdeligt at skulle tage så
tung en beslutning for sit dyr, også selvom man ved at det er det
bedste.
Håber du kommer mest mulig smertefrit igennem det, og nyder dine
hvalpe.

Mvh. Louise (som stadig sørger over tabet af vores kat for 2 uger
siden)
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-06-03 14:53

"Jane" <bejane@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

hun
> har gået herinde sammen med hende hver dag.

Det er altid rigtigt træls, at miste en god ven. Men som regel kan jeg da
trøste mig med, at den har haft et godt liv, og hvis alderen så også var
anstændig, så er det forholdsvis let at komme over det. Det er noget
sværere, når man må sige farvel til en i utide. Det syntes jeg er sværere.
Men den gamle efterlader som regel et større tomrum, men leverer også selv
en stor del af den trøst man har brug for.

M.V.H.....Benny..

Fra : Liv Wallentinsen

Dato : 27-06-03 19:27

Åh hvor jeg lider med deg. Vi måtte for noen år siden avlive vår rottweiler
og det var forferdelig. Jeg måte oppsøke lege for å komme over sorgen og
savnet som ingen ende ville ta.Nå har vi en ny, den er deilig og jeg elsker
den, men den tar aldri plassen til min gamle rottweiler som måtte avlives
pga kreft. Det blir vel akkurat som børn, man blir glad i dem alle, men har
ingen at miste. Det er prisen for å elske sine dyr, men de giver så mye til
oss at man må holde det ut.. Slik er det bare

-liv