Browser
stl_s 3840
arlet 2470
genveje på skrivebordet
Fra : Steen Jeberg

Dato : 27-06-03 11:23

Genveje til hjemmesider. Når jeg opretter en genvej på skrivebordet i WinXP,
bliver hjemmesiden åbnet i standardbrowseren når jeg dobbeltklikker på
ikonet. Jeg benytter både Opera og IE som browser. Kan jeg på nogen måde
definere i hvilken af browserne jeg ønsker genvejen åbnet. Hvis jeg bare har
to forskellige kan jeg definere det som startside. Men hvis jeg nu havde
flere ikoner.

mvh steen jeberg

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 27-06-03 11:42

"Steen Jeberg" <steen@jeberg.nu> posting:

>ikonet. Jeg benytter både Opera og IE som browser. Kan jeg på nogen måde
>definere i hvilken af browserne jeg ønsker genvejen åbnet.

Kan du ikke bare trække-og-slippe det til den browser, du har åben?

>Hvis jeg bare har
>to forskellige kan jeg definere det som startside. Men hvis jeg nu havde
>flere ikoner.

I Opera kan du have flere "startsider". Åbn de sider, du ønsker.
Vælg
- Filer / Session / Gem Session
- Filer / Indstillinger / Start og afslutning / Vis opstartsdialog

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Leo E

Dato : 27-06-03 16:54

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> wrote in message news:<4c7ofvcu7rogq82jobm2anevpkbu6q8mic@dtext.news.tele.dk>...
> "Steen Jeberg" <steen@jeberg.nu> posting:

> Kan du ikke bare trække-og-slippe det til den browser, du har åben?

Hvis du nu laver en genvej på skrivebordet, og finder
opera´s startfil.Så har du en genvej til hver sin browser.
Hilsen: Leo

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-06-03 06:48

le01@paradis.tdcadsl.dk (Leo E) posting:

>Hvis du nu laver en genvej på skrivebordet, og finder
>opera´s startfil.Så har du en genvej til hver sin browser.

Operas startfil?

Fra : Leo E

Dato : 28-06-03 12:29

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> wrote in message news:<te9qfvk6rdrh2bddes79tleb9afl8val18@dtext.news.tele.dk>...
> le01@paradis.tdcadsl.dk (Leo E) posting:

> Operas startfil?
Ja, du har en mappe med opera-ikk`? der er (sandsynligvis) en
fil der hedder opera exe, lissom du har en der hedder iexplore exe

Fra : Madsen

Dato : 29-06-03 00:59

Steen Jeberg skrev:

> Kan jeg på nogen måde definere i hvilken af browserne jeg ønsker
> genvejen åbnet.

Jeg tænker at det er styret inde fra Control Panel > Folder Options >
File Types > URL:HyperText Transfer Protocol > Advanced > Edit og
feltet 'Application used to perform action:'. Hvis du ændrer den sti
til Opera så vil jeg tro at det er den der åbner hver gang du klikker
på en URL(?).

Madsen.