Meddelelser fra DDA med flere
Fra : Preben Müller

Dato : 27-06-03 11:03

I dag ses serveren fra DDA nedbrudt, hvilket er lidt trist, men sikkert
uundgåeligt.
Kunne godt tænke mig der blev oplyst om mulige driftforstyrrelser i
nyhedsgruppen og på den måde gør brug og deltager i informationssamfundets
hurtigste budbringer

Bare et suk

PM

Fra : Bent Mortensen

Dato : 27-06-03 11:16

Hej de er ved at opdater det har sået på DSI

På grund af sommerferie mm. vil der blive taget backup af DDD-serveren
fredag formiddag den 27. juni 2003. Serveren forventes at være lukket fra
kl. 8 -ca. 12. Vi beklager afbrydelsen, men hvis uheldet er ude, vil den
hurtigt kunne komme igang igen.

Fra : Preben Müller

Dato : 27-06-03 11:26

Tak for hurtigt svar, er da godt klar over man ikke kan informere alle
steder, men denne gruppe er vist et relevant sted. Iøvrigt har jeg arbejdet
i en IT virksomhed, hvor man pr automatik opdaterede og tog
sikkerhedskopier..om natten. Ingen personer var tilstede, det skete bare.
Måske en god ide til DDA, som jeg iøvrigt værdsætter og respekterer i høj
grad

PM

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 27-06-03 12:05

Nanna Floor Clausen skrev forleden i Kildeindtatningsprojekets Forum hos
DisDanmark
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=3&i=2186&t=2186 :

[...]

Umiddelbart er dette sted mest mødested for indtasterne, det er nok de
færreste "medlyttere" der kommer der...

mvh
Bjarn Damsgaard

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-06-03 14:12

Fri, 27 Jun 2003 12:03:04 +0200, skrev Preben Müller:

> [...]
>Kunne godt tænke mig der blev oplyst om mulige driftforstyrrelser i
>nyhedsgruppen og på den måde gør brug og deltager i informationssamfundets

Løbende meldinger om driftsforstyrrelser på alle de servere, som denne
gruppes læsere jævnligt frekventerer, vil hurtigt blive til uønsket
støj for de fleste. Hvilken glæde har alle de læsere, der ikke lige
forsøger netop i forstyrrelsestidsrummet, af den information?

Det er såmænd slemt nok, at der jævnligt opstår lange tråde ud fra at
een eller anden skriver: "Er DDA-serveren nede, eller er det kun mig
der har det problem"? Straks kommer der en lang række indlæg der
bekræfter eller afkræfter dette - alt ialt ikke eet gram nyttig
information, som resten kan bruge til noget. Jeg plejer som regel at
markere disse tråde med "Ignorér" og lever derfor fint med det, men
med dit forslag vil mængden af info vokse dramatisk, ikke mindst fordi
der hyppigt er fejl eller lange ventetider på DDA.

Med hensyn til jævnlige driftsforstyrrelser, lange svartider,
uhensigtsmæssige backup-rutiner m.m., vil jeg minde om, at DDA er det
organ samfundet har betroet at arkivere og administrere statens
uerstattelige datainformationer, samt meget andet godt. Du skriver i
et andet indlæg: "... til DDA, som jeg iøvrigt værdsætter og
respekterer i høj grad". Jeg tror ikke jeg er alene om at nære en dyb
og inderlig mistillid til DDA's evne til at håndtere selv simple
IT-opgaver.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)