MS Windows
briani 27239
Win 98 SE opstart uden noget "ekstra"
Fra : Andersen

Dato : 27-06-03 09:20

Jeg har et program som ikke vil lade sig installere, idet
den melder om Access Violation. Så foreslog tech supp.
at jeg stoppede al anden kørende programværk.
Jeg kan sefølgelig bare gå i SafeMode men det er vel
ikke det smarteste. Jeg vil hellere boote op med W98 SE
i normal mode, bare uden noget kørende og så prøve
at installere programmet.

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-03 12:35

Andersen skrev:

> [...]
> ikke det smarteste. Jeg vil hellere boote op med W98 SE
> i normal mode, bare uden noget kørende og så prøve

Hold Shift nede når windows starter op, så
undgår du de programmer der starter op
sammen med windows.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-06-03 17:45

Hej Gevaldi, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hold Shift nede når windows starter op, så undgår du de programmer
> der starter op sammen med windows.

Der er lige en humle ved metoden. Det bevirker ikke blot, at Windows så
starter op i sikker tilstand. Men ved næste, næste, næste... og næste
genstart skriver den trofast en bootlog.txt, indtil man starter op via
bootmenuen og her vælger normal opstart uden bootlog.txt

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Leo E

Dato : 27-06-03 17:02

"Andersen" <andersen@nospam.dk> wrote in message news:<bdguqi$r0urm$1@ID-152860.news.dfncis.de>...
> [...]
> ikke det smarteste. Jeg vil hellere boote op med W98 SE
> i normal mode, bare uden noget kørende og så prøve

øøh, er det et spørsmål, eller en konstatering? hvis det er et
spørgsmål, hvilket program snakker du om.
Hilsen: Leo

Fra : Andersen

Dato : 27-06-03 19:38

"Leo E" <le01@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Andersen" <andersen@nospam.dk> wrote in message
>
> øøh, er det et spørsmål, eller en konstatering? hvis det er et
> spørgsmål, hvilket program snakker du om.
> Hilsen: Leo

Det er et spørgsmål om hvordan jeg får startet W98 SE op
uden at nogen programmer starter. I safemode mangler der
jo så driverne til CD-Rom drevet og jeg kan derfor ikke starte
instal af programmet. (Det er til mit FlyVideo TV-tuner kort).
Så Gevaldis metode duer ikke rigtig.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 27-06-03 19:55

Andersen wrote:

> [...]
> jo så driverne til CD-Rom drevet og jeg kan derfor ikke starte
> instal af programmet. (Det er til mit FlyVideo TV-tuner kort).

Start normalt, hold <shift> nede når du sætter CD'en i (forhindre autorun)
kopier installationsfilerne over på harddiske genstart start op i safemode
og installer fra harddisk?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/