Ormekur til hunde
Fra : John Kristiansen

Dato : 27-06-03 09:09

Hvor på nettet kan man købe ormekur til hunde og andre medicinting.

Mvh
John

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-06-03 09:15

On Fri, 27 Jun 2003 10:08:36 +0200, "John Kristiansen"
<john@mailme.dk> wrotd:

>Hvor på nettet kan man købe ormekur til hunde og andre medicinting.
>
>Mvh
>John

,,,,jeg tror at man skal til lægen for at få det,på resept, men hvis
man kan købe det på nettet ville det da være meget intersant at vide
hvor og om det kan betale sig.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-03 09:13

"John Kristiansen" <john@mailme.dk> wrote in message
> Hvor på nettet kan man købe ormekur til hunde og andre medicinting.

Nu ved jeg ikke om det er til hvalpe eller voksne hunde. Men vores dyrlæge
siger at voksne hunde har normalt ikke behov for ormekur. Man giver hvalpene
det, men når hunden er 1-1½ behøver man det ikke mere. Kun hvis hunden
spiser efterladenskaber eller er udsat på lign. måder.

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Winther

Dato : 27-06-03 09:30

"John Kristiansen" <john@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor på nettet kan man købe ormekur til hunde og andre medicinting.
>
> Mvh
> John

Normalt er det kun drægtige, diegivende tæver og hvalpe der har brug for
ormekur. At det skal købes på recept har jo også en grund, nemlig for at
undgå resistens, som især heste har problemer med.

Har ingen link, men held med din søgen.

Vh. Winther

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 27-06-03 09:53

> Hvor på nettet kan man købe ormekur til hunde og andre medicinting.

Man bør _ikke_ selvmedicinere sine dyr!!
Der har været problemer med resistens mod ormekur fordi folk har givet deres
hunde det alt for meget. Derfor skal dyrlægen altid kontaktes. Er der ikke
kommet orm ud med afførringen vil dyrlægen undersøge om det er nødvendigt
med en kur alligevel. Er der kommet orm ud kan det som regel klares
telefonisk. Det er bare så drøn vigtigt ikke at give noget medicin med
mindre det virkelig er nødvendigt!!

Rinnie

--
Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)

Fra : Vibeke J

Dato : 27-06-03 14:14

> Der har været problemer med resistens mod ormekur fordi folk har givet
deres
> hunde det alt for meget.

Hej

jeg har lige et spørgsmål til det med resistens, det skal lige siges at jeg
ikke har nogen viden om virkningen af ormemedikamenter, hvilket er grunden
til at jeg spørger.
Hvis man giver en hund som ikke har orm en ormekur sker der vel ikke noget
ved det? Og hvordan gør ormekure ormene resistente overfor medicinen? Hvis
resistensen kommer af at man giver sin hund, der ikke har orm, ormekur, så
kommer ormene vel slet ikke i kontakt med ormekuren?
Altså det jeg ikke forstår er hvordan ormene kan blive resistente af at man
giver sin hund som ikke har orm, ormekur. Er det ikke snarere noget med at
hundens imunforsvar ikke kan samarbejde med ormekuren fordi den er "vant til
det"? Hehe - det er bare den hjemmebryggede teori. Men hvordan hænger det
sammen? Det lyder jo som om I har forstand på det.

/Vibeke

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 27-06-03 15:05

> [...]
> resistensen kommer af at man giver sin hund, der ikke har orm, ormekur, så
> kommer ormene vel slet ikke i kontakt med ormekuren?

Nej, jeg ved det faktisk ikke, men jeg vil lige prøve at spørge min dyrlæge
næste gang jeg skal der ned...

> [...]
> det"? Hehe - det er bare den hjemmebryggede teori. Men hvordan hænger det
> sammen? Det lyder jo som om I har forstand på det.

Jeg tror også det er derfor.
Min forstand begrænser sig til den begrundelse min dyrlæge ga' mig da kuren
begyndte at være på recept...!

Rinnie

Fra : Liv Wallentinsen

Dato : 27-06-03 10:43

Synes alltid at Norge er det mest restrektive landet når det gjelder
medisiner både for folk og dyr, men her altså ett unntak: Ormemiddel selges
på apotek uten resept. Jeg bruker å gi ormekur to ganger i året til mine
hunder og katter.
Midlene heter Panacur og Banminth
-liv

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-06-03 11:24

"Liv Wallentinsen" <livmw@online.no> wrote in message
> [...]
selges
> på apotek uten resept. Jeg bruker å gi ormekur to ganger i året til mine

Det eneste man opnår ved det er at ormene bliver resistente.

Fra : Liv Wallentinsen

Dato : 27-06-03 12:39

Kan godt hende, men mine katter fanger fugl og mus, de drikker av samme
vannskål som mine hunder, og hva da? Tipper på at det finnes noen egg som
lurer seg inn i hundens mage eller hva? Det heter seg at man skal gi
ormekur hvis katten går fritt og fanger fugl og mus, men det er kanskje
feil?
-liv

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 27-06-03 12:44

> Kan godt hende, men mine katter fanger fugl og mus, de drikker av samme
> vannskål som mine hunder, og hva da?

Så må du jo gi' dem når du kan se de har orm!!
....Men okay, der er ikke mine dyr der på et tidspunkt ikke længere kan
kureres for orm...!

Rinnie
(Der foruden hundene også har 2 voksne fugle-fanger-katte der aldrig har
haft orm!!)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-06-03 15:06

"Rinnie Ilsøe" <admin@NOSPAMflatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> haft orm!!)
>
> --
> Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)

Hej Alle

Resistens opbygges ikke af et overforbrug. Resistens opbygges ved kure med
antibiotika der ikke fuldføres. Det er ikke hverken hund eller kat der
bliver resistent, det er ormene. Dem der overlever ormekuren, og endnu
værre, deres afkom. Derfor er det af stor betydning, at ormekuren gives
korrekt, og ikke så tilfældigt som det ofte er tilfældet. Hvad der er endnu
mere værd at lægge mærke til, det bliver ikke det dyr, som fik den dårlige
ormekur, der får problemet. Det bliver de næste værtsdyr for ormene. Så hvad
der måske overrasker, så er det når folk mener, at deres dyr er rask nu, så
gemmer vi resten til næste gang, det er det, der opbygger resistente orm.
Den orm der er død, den er blevet resistent, men kun over for liv. Den
vedbliver at være død.

M.V.H.....Benny..

Fra : Vibeke J

Dato : 27-06-03 16:31

> [...]

> gemmer vi resten til næste gang, det er det, der opbygger resistente orm.
> Den orm der er død, den er blevet resistent, men kun over for liv. Den

Dvs det er lidt ligesom når fx vi vaccineres?

/Vibeke

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-06-03 03:03

"Vibeke J" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> så
>

> Dvs det er lidt ligesom når fx vi vaccineres?
>
> /Vibeke

Hej Vibeke

Ja det er sådan set en udmærket sammenligning. Ved vaccination tilføres vi
jo en svækket udgave af selve sygdommen. Som vi så udvikler et passende
forsvar imod.
De mennesker som så ikke fuldfører F.eks en ormekur, render dermed ormenes
ærinder.

M.V.H.....Benny..

Fra : Winther

Dato : 27-06-03 22:55

> [...]
>

> Så må du jo gi' dem når du kan se de har orm!!
> ...Men okay, der er ikke mine dyr der på et tidspunkt ikke længere kan

Jo dine dyrs orm bliver sandelig også resistente. Det samme som penicillin
hos mennesker.

Vh. Winther

Fra : Winther

Dato : 27-06-03 22:53

"Liv Wallentinsen" <livmw@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> lurer seg inn i hundens mage eller hva? Det heter seg at man skal gi
> ormekur hvis katten går fritt og fanger fugl og mus, men det er kanskje
Du må ikke sammenligne hunde og katte. Katte har orm hvis de ikke bliver
behandlet, det har hunde ikke på samme måde. Altså katte der fanger mus og
har et par gæstelopper

Vh. Winther