MS Windows
briani 27239
flere USB-porte
Fra : eh

Dato : 27-06-03 07:50

Hej. Er der nogen som ved, om det er en større operation - også i system -
hvis man vil udvide fra 2 til f.eks. 4 USB-porte?
mvh
Erling

Fra : Madsen

Dato : 27-06-03 08:02

"eh" <erling.korsoer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej. Er der nogen som ved, om det er en større operation - også i system -
> hvis man vil udvide fra 2 til f.eks. 4 USB-porte?

Du kan få et PCI kort med USB porte og det er ikke svært at indstallere.
Det er ikke anderledes end at smække et lydkort eller et netkort i
maskinen.

Hvis du ikke vil rode med elektronikken kan du også bare købe en USB hub.
De kan fåes fra 150 kr og opefter og så kan det ikke blive meget nemmere.

mvh MM

Fra : eh

Dato : 27-06-03 08:07

"Madsen" <Madsen@post999.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De kan fåes fra 150 kr og opefter og så kan det ikke blive meget nemmere.

Tak for rådet - jeg finder en USB hub. Det lyder som noget jeg kan finde ud
af.
mvh
Erling

Fra : WE

Dato : 27-06-03 09:04

De fleste bundkort har faktisk fire eller sågar otte USB-porte; også selvom
kun to er ført ud i stik.

I mange tilfælde er det derfor nok, at montere en skinne bag eller et panel
foran med portstikkene. At det kan være svært at tilslutte disse
skinner/paneler med mange ledninger, er en anden sag.

v.h.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-06-03 09:33

"WE" <pophaar@d.y> wrote in message
> [...]
> foran med portstikkene. At det kan være svært at tilslutte disse
> skinner/paneler med mange ledninger, er en anden sag.

Mange ledningere? Du for det til at lyde somom man selv skal sidde og lode
ledningerne på bundkortet...

Det er vel ikke sværere end at man tager låget af computeren og kigger i
manualen for bundkortet, og så sætter stikket i, hvor det er vist.

Fra : WE

Dato : 27-06-03 09:42

> [...]
>
> Det er vel ikke sværere end at man tager låget af computeren og kigger i
> manualen for bundkortet, og så sætter stikket i, hvor det er vist.

De skinner/paneler jeg har set, har typisk 8-10 **enkelt**ledninger med
"hunstik". Problemet - i hvert fald i mit tilfælde - er at anbringe disse
mange ledninger på de rigtige ben på stikkene på bundkortet. Jeg synes ikke,
de er mærket på en særlig forståelig måde.

v.h.

Fra : Madsen

Dato : 27-06-03 09:46

> [...]
>
> Det er vel ikke sværere end at man tager låget af computeren og kigger i
> manualen for bundkortet, og så sætter stikket i, hvor det er vist.

Desværre så er der set mange tilfælde hvor de ekstra USB stik bare
kommer med en håndfuld løse ledninger uden oplysninger om hvordan
de skal forbindes til bundkortet. Hvis det bare var 1 stik var det jo
simpelt, men så nemt er det desværre sjældent.
Og hvis manualen til ens bundkort så samtidigt mangler et diagram over
USB forbindelserne, så er den jo helt gal.

mvh MM