Hjælp inden køb af router i ADSL netværk
Fra : Kenneth Østergaard

Dato : 27-06-03 07:32

Hej NG

Jeg har brug for et råd, som jeg håber at i kan give mig. Jeg skal bruge en
router til et mindre netværk på 3-4 maskiner, hvor 2 af dem skal være online
24-7.
Jeg regner med at smide omkring 1000,- til den (plus/minus 500,-). Kan i
anbefale en god stabil router? Linien den skal sidde på er
en 2mbit ADSL linie fra TDC (DHCP). Der skal bl.a. køres en mailserver, samt
en web-server med dertil hørende ftp-adgang.
Altså mest stabilitet for pengene er nøgleordet.
Takker på forhånd.

Kenneth Østergaard

Ved direkte svar fjernes NS fra mailadressen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-06-03 11:25

"Kenneth Østergaard" <keodkNS@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
samt
> en web-server med dertil hørende ftp-adgang.
> Altså mest stabilitet for pengene er nøgleordet.

Jeg har købt en 3Com Officeconnect cable/DSL gateway den kører godt.
Den understøtter både PPPoE, PPTP, statisk ip og DHCP (dynamisk ip) i
forbindelses "metode"
Den styres via et nemt webinterface og det er meget nemt at sætte NAT osv.
op i den.
Man indtaster blot de portnumre man ønsker og den IP de skal forwardes til
og trykker "add" så kører det.
Den er pasivt kølet så den larmer ikke.
Jeg har web-, ftp- og MOH:AA server kørende bag ved den.
Og så koster den kun 464,-
http://www.intercondata.dk/shop/productinfo.asp?id=24951
Se mere her: http://makeashorterlink.com/?B5FD11215

Som linker til:
http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=features&pathtype=purchase
&sku=3C857-US

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Bent Nielsen

Dato : 27-06-03 17:40

Kenneth Østergaard wrote:
> [...]
> en web-server med dertil hørende ftp-adgang.
> Altså mest stabilitet for pengene er nøgleordet.

Du kan bruge alle der er på market og der er lige så gode som din email.
Men Longshine er ok og Netgear lige så, men de har forskellige
muligheder nogle har upnp og andre ikke.
Nogle vil tillade bruger at åbne porte selv og andre ikke.
Så det er nok mere hvad du vil bruge.
Nogle kan du sætte til at åbne en gruppe af port efter hverander og
andre skal man vælge om det er TCP eller UDP eller begge typer der skal
routes
Jeg tror der er om der er firewall i eller ikke.
En af de typer jeg bruger tillader ikke at route ident server hvis
firewall er sat til, men uden den køre som de prisblillge med NAT og
det er så muligt at route den ident server port
Nogle router tillader ikke at tilgå en server på wan siden = Internet IP
og man det for skal bruge at ftp til lan ip og web skal have sat host
name eller på ande måde have løst dette.
Jeg selv har begge typer og valgt at have en micro dns server kørende
på mit lan.
Men ellers er det bare at se lidt tilbage i gruppen og så se om der ikke
er en du synes lyder ok

Mvh
    Bent Nielsen

      Http://teamnord.dk Http://Box2000.dk