De små frække fra Telmore.
Fra : Fischer

Dato : 27-06-03 06:30

I aftes så jeg på TV2 for første gang den reklamefilm som Telmore har fået
lavet med Jan Elhøj fra Banjos Likørstue (kan også ses på www.telmore.dk).

Man kan jo godt fundere lidt over at klassens lille frække dreng nu er
blevet så stor, at han nu reklamerer på TV2. Men jeg kender reklamens magt,
så reklamen skal nok tjene sig hjem igen.

Jeg vil nærmere bare udtrykke min skuffelse over selve reklamen.
Når nu Telmore bruger penge på 35 reklame-sekunder, så burde man kunne gøre
bedre end blot at få en kendt dilettant-skuespiller til at fjolle rundt med
sig selv i drag.
Jeg synes den er mere pinlig end morsom!
Eller er det blot mig der er en gammel jydsk bonderøv?

--
*Fischer
Nu kun 4 dage til gratis GPRS og MMS hos Telmore!

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 27-06-03 07:13

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu kun 4 dage til gratis GPRS og MMS hos Telmore!
> OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i

Der er da muligt at du er en gammel jydsk bonderøv, det skal jeg ikke kunne
bedømme.
Men din skuffelse deler jeg.
Jeg er igang med at skifte til Telmore, og glæder mig til min nye simkort
liger i postkassen
Et at mine argumenter for at sikfte, var at de ikke pjattede penge væk på
diletantdukker, subsiduerede telefoner, og kæmpe reklamekampagner o.lign.
Men at de, åbenbart efter alles mening, leverer et super "no noncense
produkt".

Jan

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 27-06-03 07:40

On Fri, 27 Jun 2003 07:29:52 +0200, Fischer wrote:

> I aftes så jeg på TV2 for første gang den reklamefilm som Telmore har fået
> lavet med Jan Elhøj fra Banjos Likørstue (kan også ses på www.telmore.dk).

Faktisk er jeg lidt ked af at Telmore er begyndt at reklamerer. Jeg var ret
stolt af at de kunne klare sig mod "de store" bare ved at have en god
service og bruge mund-til-mund metoden. Men det kan være, at TDC har pålagt
dem et nyt mål! (?)

> Jeg vil nærmere bare udtrykke min skuffelse over selve reklamen.

Ja - den er elendig! Men den virker sikkert.

> Jeg synes den er mere pinlig end morsom!

Enig! Man praler ikke ligefrem med at have Telmore når den har kørt over
skærmen.

> Eller er det blot mig der er en gammel jydsk bonderøv?

Se - det skal jeg jo ikke kunne sige - kender ikke din ander

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Michael Jensen

Dato : 27-06-03 13:27

"Lars Bo Wassini" <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> stolt af at de kunne klare sig mod "de store" bare ved at have en god
> service og bruge mund-til-mund metoden. Men det kan være, at TDC har

De reklamerede skam også før TDC Mobile International blev en del af deres
bestyrelsen.

Fra : *Gavtyven*

Dato : 27-06-03 07:47

Latterlig og flov reklame. Total spild af "vores" penge.

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 27-06-03 08:22

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> I aftes så jeg på TV2 for første gang den reklamefilm som Telmore har fået
> lavet med Jan Elhøj fra Banjos Likørstue (kan også ses på www.telmore.dk).

Hej!

Jeg er helt enig med dig. Jeg fortæller ikke nogen at jeg har Telmore Abb.
efter at den reklame er startet.
Jeg synes godt nok at det er flovt.
Den er så amatøragtigt lavet, så jeg ved ikke hvad.

Jeg håber ikke at det er standarten fra Telmore, for så har jeg da godt nok
taget fejl.

Hilsen
Torben L. Andersen.

Fra : Telmore - Frank Rasm~

Dato : 27-06-03 08:38

"Torben Leander Andersen" <FJERNtla@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den er så amatøragtigt lavet, så jeg ved ikke hvad.
>
> Jeg håber ikke at det er standarten fra Telmore, for så har jeg da godt

Man kan sige meget om reklamen, men den har været billig, målgrupperne den
har
været testet på har været positive, og resultaterne er langt bedre end
forventet.

Personligt syntes jeg måske heller ikke ligefrem den er "guds gave", men
igen, den
virker. Om det er spild af penge ? Det mener jeg ikke, vores opgave er at
erobre
markedsandele så billigt og effektivt som muligt, med henblik på via.
volumen
at være konkurrencedgtige. Her er reklamen lige i øjet....

Med venlig hilsen

Frank Rasmussen
Telmore A/S

Fra : *Gavtyven*

Dato : 27-06-03 09:04

Jo men Frank..
Pt har jeres/vi kunder være "Stolte" over ikke at være fanget at det store
peng -reklame kapløb - (tv2 reklamer).
Og med 300.000 kunder og stadig stigende.Syntes vi jo at det er spild at
gode penge der evt kunne bruget på at sænke minut prisen til UNDER CBB.....

Fra : Oros

Dato : 27-06-03 09:10

Telmore - Frank Rasmussen wrote:
> Man kan sige meget om reklamen, men den har været billig,
> målgrupperne den har
> været testet på har været positive, og resultaterne er langt bedre end
> forventet.

Spørgsmålet er om ikke et skilt med navn, info og priser i 5sek ville have
samme effekt, i stedet for så mange sekunder som vel ikke er helt billige at
sende uanset hvad selve reklamefilmen har kostet!?

> [...]
> volumen
> at være konkurrencedgtige. Her er reklamen lige i øjet....

Jeg tror en bedre udnyttelse af de 35 sekunder ville have erobret "endnu
flere" potentielle kunder. Jeg tror denne reklame fanger de folk som ikke
lige kender nogen der har telmore abo, som ikke færdes så meget på nettet
osv. Folk som for så vidt ikke har de store muligheder for at vide firmaet
overhovedet eksisterer. Det bliver de så klar over nu, men i første omgang
er det jo lutter priserne der fanger nye folk der ikke kender firmaet. Så
spørgsmålet er om ikke det skilt på 5sek. havde fanget nøjagtig samme skare,
men koster væsentligt mindre at sende for hver gang den vises?

Nu ved jeg heller ikke lige om en som er mest kendt fra Banjo's likørstue er
så smart et valg? Det er vel primært unge mennesker som overhovedet kender
gubben. Jeg kan ikke forestille mig at det er andre end "unge" menesker der
har set Banjo's, selv har jeg ikke engang trods en alder på 24, men jeg ved
da hvem han er. Men denne unge gruppe som måske også har set Banjo's er vel
højst sandsynligt den gruppe som kender Telmore i forvejen. Unge der vil
være fremme i skoene. Det er nok ikke dem som ikke kender til Telmores
eksistens i forvejen!?

Summa sumarum
En kedelig reklame som i mine øjne faktisk rammer helt forkert, men som det
mindste informerer uvidende om selskabets eksistens.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Min hotmail er "orosaraba"

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-06-03 12:02

"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Man kan sige meget om reklamen, men den har været billig, målgrupperne den
> har
> været testet på har været positive, og resultaterne er langt bedre end
> forventet.

Jeg synes nu, reklamen er meget sød.

Mht. til reklamer i al almindelighed, har man et standpunkt ... til man
tager et nyt...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 27-06-03 09:05

Reklamen er meget plat, men lige præcis min smag...
Men det hjælper ikke har Telmore i forvejen...
Og hvis den rammer målgruppen, så er den vel god nok...

Fra : Niels Buus Christens~

Dato : 27-06-03 10:34

Jeg kan godt lide reklamen. Det er en kombination af ultra plat humor og en
optagelse som skriger "billigt". Ved at reklamen fremstår billig, forstærker
det selvskabets "discount" opfattelse, om at være at produkt hvor pengene
går til produktet og ikke markedsførings-afdelingen.
Jeg vil i hvert fald være mere skuffet hvis de havde lavet sådan noget
kosmetik 3d-telefoner og svævende bølger pop.

Hvis danskerne vil adoptere "De små frække" som den nye betegnelse for det
noget mere tekniske term "SMS", så har Telmores branding virket.

/Niels

Fra : Jensn

Dato : 27-06-03 11:07

"Niels Buus Christensen" <spaam.mail@nielsbuus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis danskerne vil adoptere "De små frække" som den nye betegnelse for det
> noget mere tekniske term "SMS", så har Telmores branding virket.

Jeg må indrømme at jeg også sidder med et stort smil på når jeg har set
reklamen -
ja, korrekt den er plat, men jeg synes sku' den er OK

Så lad os sende nogle DSF'er

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Fischer

Dato : 27-06-03 11:58

> [...]
> det selvskabets "discount" opfattelse, om at være at produkt hvor pengene
> går til produktet og ikke markedsførings-afdelingen.

Jeg synes ikke det er plat humor, kun plat.

Men jeg kan godt se formålet med at udtrykke discount, men det falder IMO
blot noget til jorden, hvis man har lidt idé om hvad ? x 35 sekunder på TV2
koster.
Jeg håber blot at de næste i serien bliver bedre.

Det kunne minde om Toyota's store reklame-kampagne. I starten sad man og
krummede tæer, så overlæderet var ved at sprænges.
Jeg ved ikke om Toyota så skiftede reklamebureau midt i det hele, eller om
det var en stor forkromet plan fra starten.
Og paradoksalt nok var det da der kom en "banjo-dreng" ind i reklamerne, at
de løftede sig op og nu er ret morsomme.

Fra : Rander

Dato : 27-06-03 12:57

Fri, 27 Jun 2003 12:57:54 +0200 brugte Fischer 27 linier på at fortælle
dette til dk.teknik.telefoni.mobil:

>Men jeg kan godt se formålet med at udtrykke discount, men det falder IMO
>blot noget til jorden, hvis man har lidt idé om hvad ? x 35 sekunder på TV2
>koster.

Nu er det jo ikke kun TV2 den vises på - den har snart kørt en uges tid
eller sådan noget på Discovery...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Der er en ting, jeg sætter pris på hos små børn. De går ikke
rundt og viser fotografier af deres forældre. (Tage Danielsson)

Fra : DonE

Dato : 27-06-03 11:49

Fischer skrev det her:
> [...]
> fjolle rundt med sig selv i drag.
> Jeg synes den er mere pinlig end morsom!
> Eller er det blot mig der er en gammel jydsk bonderøv?

Dårlig omtale er bedre end *ingen* omtale.
Men ellers er jeg enig.......skod reklame!

--

Venligst DonE

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 27-06-03 16:01

> Dårlig omtale er bedre end *ingen* omtale.
> Men ellers er jeg enig.......skod reklame!

Men *god* omtale er bedre end *dårlig* omtale... og den gode omtale
havde de jo i forvejen - nu har de også den dårlige.

Jeg var meget tæt på at skifte fra CBB til Telmore - ikke pga af prisen,
eller problemer med CBB, bare fordi jeg bedre kan lide Telmores
hjemmeside og fordi jeg har *hørt* at der kan opstå problemer med CBB.
Jeg valgte oprindeligt CBB, da de (pga Sonofons net) tilbød mail->sms
forward, men nu hvor det er lukket, har jeg ikke nogen god grund til at
blive hos CBB.

Den omtalte reklame har dog fået mig til at overveje det ret så kraftigt
- jeg vil hellere sidde og se på Sussi og Lille Leif der griller fisk
sammen med Søren, i 98,4% dækning af lyset fra Jans arkitektlampe (for
nu at blande det hele sammen) end at udsætte mig for "dét der" fra Telmore.

Man kan selvfølgelig håbe på at det er en engangsforstilling...

Mvh
Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-06-03 16:08

"DonE" <don_e@net.INVALID> wrote in

> Dårlig omtale er bedre end *ingen* omtale.
> Men ellers er jeg enig.......skod reklame!

Ja, den er så ringe så folk husker den - og mon ikke det virker ?

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : John

Dato : 27-06-03 16:47

On Fri, 27 Jun 2003 15:07:44 +0000 (UTC), Henrik Stidsen
<idontwantnospam@hs235.dk> wrote:

>"DonE" <don_e@net.INVALID> wrote in

>Ja, den er så ringe så folk husker den - og mon ikke det virker ?
Jeg tror da Telmore har fået det ud af reklamen de ville. Hvad enten
vi kan lide den eller ej, så er der i hvert fald mange meninger om
den, og det tyder jo på at der er nogen der har taget stilling til
reklamen, og det er i sig selv er vel til dels meningen med reklamer.

Vi kender vel alle de forskellige alway ultra reklamer m.fl. det er
vel om moget de mest elendige reklamer, men alligevel kan folk huske
dem, og såhar vi genkendeligheden. er man i tvivl køber man et produkt
man i det mindste kan kender navnet på.

Fra : Jacob Riis

Dato : 27-06-03 12:38

> [...]
> sig selv i drag.
> Jeg synes den er mere pinlig end morsom!
> Eller er det blot mig der er en gammel jydsk bonderøv?

Personligt er jeg ikke så glad for reklamen. Det kan godt være den er sjov
men for mit vedkommende får det Telmore det som at fremstå som et fjollet og
useriøs mobilselskab. Jeg ville foretrække at man udelukkende satsede på
lave priser der er til at gennemskue og god service. Efter at reklamen er
kommet er jeg mindre "stolt" over at have Telmore og mindre tilbøjelig til
anbefale det til folk jeg kender.

Hvis jeg skulle lave en reklame ville jeg fortælle om Telmores fordele og
hvor nemt og smertefrit det er at skifte fra en af de andre udbydere. Måske
kunne man på en sjov måde sammenlignede Telmore og Sonofon/Orange
abonomenter og vise hvor mange penge man sparer.

--
Jacob

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 27-06-03 12:45

Telmore reklamerne er da alt andet bedre end Sonofons: Skod dukker.
Eller TDC's: Så lav dog nogle nye...

Fra : wolle

Dato : 27-06-03 16:46

En hel masse skrev en masse...

Hej

Jeg kan huske da læserbreve var forbeholdt ældre kristne mennesker som sad
og zappede rundt på tv indtil de fandt noget som de kunne blive fornærmet
over, så de kunne få fyret et læserbrev af til EB...

Helt alvorligt her er folk som overvejer deres kommende abonnement pga af
denne reklame, få da et liv.....

For min skyld må det firma jeg bruger som teleselskab sq bruge pengene på
sprut og damer eller hvad de nu vil, bare det ikke går ud over deres
service/priser.......

For en kort bemærkning!!!
Jens

Fra : Rander

Dato : 27-06-03 22:49

Fri, 27 Jun 2003 17:45:30 +0200 brugte wolle 21 linier på at fortælle dette
> [...]

>og zappede rundt på tv indtil de fandt noget som de kunne blive fornærmet
>over, så de kunne få fyret et læserbrev af til EB...

Hehe... Zappe rundt, det gjorde jeg også her til aften, og så så jeg
reklamen igen - på MTV! Han er sgu om sig, den gode Frank. Men han vil nok
ikke svare på mit spørgsmål om hvad reklametid på MTV koster, selvom det er
noget har har gået og luret over et stykke tid...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Man finder en kæreste inde i midtbyen, for der bor mange damer.
De gider nemlig ikke gå rundt og passe grise. (Søren, 8 år)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-06-03 00:05

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> wrote in news:qnqus-729.ln1@rander.dk

> Men han vil nok
> ikke svare på mit spørgsmål om hvad reklametid på MTV koster,
> selvom det er noget har har gået og luret over et stykke tid...

Mon ikke MTV vil det ?

Fra : Fischer

Dato : 28-06-03 07:18

> Helt alvorligt her er folk som overvejer deres kommende
> abonnement pga af denne reklame, få da et liv.....

Personligt synes jeg det er svært at bruge fraserne "Helt alvorligt" og "få
da et liv" i samme sætning, men lad nu det ligge.

Jeg tror ikke der er nogen der opsiger deres Telmore abonnement på grund af
denne reklame hvis de ellers er tilfreds.

MEN, når folk spørger mig til råds om hvilket mobilabonnement de skal vælge
(og det gør de faktisk), så siger jeg stadig Telmore, men dukker samtidig
nakken lidt.
For måske får jeg den der: "Telmore ..... er det ikke dem der med den
reklame med ham ....."

> For min skyld må det firma jeg bruger som teleselskab sq
> bruge pengene på sprut og damer eller hvad de nu vil, bare
> det ikke går ud over deres service/priser.......

Det er ikke helt enig med dig i. Jeg ser gerne at de firmaer jeg handler
med, udadtil virker seriøse.
Men ellers klart - hvis de er meget bedre end alle andre ville jeg nok vælge
dem alligevel.

Så Telmore er stadig mit teleselskab nr. 1 - det er bare ikke noget man
praler så meget med for tiden!

--
*Fischer
Nu kun 3 dage til gratis GPRS og MMS hos Telmore!