hvis man bruger denne protokol PPPoE klien~
Fra : Michael

Dato : 27-06-03 05:49

hvis man bruger denne protokol PPPoE klient på en netekspress forbindelse hos tdc -tdc uden fastnet abbonement (netekspress
løsningen) skal man så kører med fast ip adresse i en router -når der ønskes at koble flere pc på en linksys router med 4 ports
switch indbygget.

man sætter op at routeren skal bruge protokol PPPoE klient - men skal der også fast ip adresse til inde i routeren fra udbyderen som
er tdc for at få klienterne til at virke???????????????

Klienterne skal jo bare sættes op til at kører dhcp (automatisk tildeling af ip adresser)

Man kan konfigurer klienter med en guide i menuen internetinstillinger

Men mit spørgsmål er om der skal oprettes fast ip adresse hos tdc for at bruge linksys routeren over denne protokol PPPoE klient

til deling af adsl forbindelsen over den indbyggede switch.

Der er altså tale om konfiguration af linksys routeren med denne udbyder netekspress hos tdc løsningen ?????

Skal routeren bruge fast ip adresse fra udbyderen (her TDC Netekspress uden fastnet abbonement)

for at tildele til klienterne ????????????????????

Eller skal man bare køre med tildeling af en dynamisk ip adresse (er denne løsning nok ?????????)

For at få flerer maskiner på en adsl forbindelse 1024/256 linie???????????????????????????

Hilsen

Michael

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-06-03 07:24

"Michael" <quist@email.dk> wrote in

> Skal routeren bruge fast ip adresse fra udbyderen (her TDC Netekspress
> uden fastnet abbonement) for at tildele til klienterne?

Routeren virker både med og uden fast IP. Du kan sagtens få flere maskiner
på selvom der er dynamisk IP. Det er kun hvis du vil opsætte en server
(FTP/WEB/Mail), at det nok vil være en fordel at ændre det til fast IP.

Serverne vil dog sagtens kunne virke uden fast ip til routeren, det bliver
bare nemmere for dig at give din adresse ud til folk som skal logge på dine
servere eller besøge din web-server. F.eks. har jeg mit eget domæne navn,
og det har jeg sat til at pege på min IP-adresse som er fast. Med dynamisk
skal man til at have gang i dyndns for at folk kan være sikre på at ramme
din maskine hver gang.

Flemming

Fra : Morten Christensen

Dato : 27-06-03 18:07

Michael wrote in mail, at 27-06-2003 06:48:

> [...]
> løsningen) skal man så kører med fast ip adresse i en router -
> når der ønskes at koble flere pc på en linksys router med 4 ports

Nej.

Du skal lade routeren modtage en dynamisk ip-adresse fra tdc på
wan-siden. Det giver dig den fordel at routeren automatisk får
tildelt gateway-adresse og dns-server samtidig.

Fast ip-adresse hos TDC betyder bare, at deres dhcp-server tildeler
dit PPPoE-logon det samme ip-nummer hver gang.

Morten Christensen