Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp - digital eller "analog" kamara
Fra : Jesper Smidt

Dato : 31-03-01 14:44

Hej NG

Da jeg står overfor at købe nyt kamara (har ikke meget forstand på disse) er
jeg i tvivl om det skal være et digital eller analog (herunder ASP eller
35mm). Mine kriterier er primært billedkvaliteten, forstået på den måde at
såfremt det bliver et digital kamara vil jeg formentlig få "trykt" de fleste
af billederne. Dog "tænder" jeg lidt på de digitale kamara, herunder
muligheden for at have familiealbummet liggende på nettet. Er kvaliteten at
de trykte billeder fra de digitale kamarar meget dårligere end ASP og 35mm?

Endvidere hører jeg gerne om der er nogen der har erfaringer med Olympus
C2100 - alternativt andre gode digitale/analog kamara.

Sluttelig hører jeg gerne hvis der er nogen med links til sider omkring
fordele/ulemper ved digital kontra analog kamara.

På forhånd tak.

Jesper Smidt

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 31-03-01 15:26

"Jesper Smidt" <jesper.smidt@ready.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> C2100 - alternativt andre gode digitale/analog kamara.
> Jeg har lige købt c-2100 og kan kun sige jeg er imponeret,(jeg har kun
haft det i 2 dage) det er nogle helt fantatiske billeder den tager.Jeg så
nogle prøver hos forhandleren med udskrifter og synes de var helt ok.Jeg
fandt en pris på kameraet på nettet til 7099.
> Sluttelig hører jeg gerne hvis der er nogen med links til sider omkring
> fordele/ulemper ved digital kontra analog kamara.
> På de her links kan du sammenligne kameraer og billeder der er taget med
disse

http://www.megapixel.net/html/issueindex.html

http://www.dpreview.com/articles/glossary/default.asp?key=Effective_pixels

http://imaging-resource.com/CAMDB/compare_cameras.php

held og lykke med det
mvh
Lasse

Fra : Jesper Smidt

Dato : 31-03-01 17:19

Hej Lasse,

tak for dit hurtige svar. Har selv søgt nettet og den billigeste pris jeg
fandt er 7.495. Hvor fandt du den til dkk. 7.099?

og tak for link'ene.

Hilsen

Jesper

Har du fået billeder ud på print?

Fra : Lasse Tørnkvist

Dato : 01-04-01 08:48

> Hej Lasse,
>
> tak for dit hurtige svar. Har selv søgt nettet og den billigeste pris jeg
> fandt er 7.495. Hvor fandt du den til dkk. 7.099?

Jeg fandt den på den her addresse,men kender dem ikke ,jeg læste deres
betingelser hvis apparatet gik i stykker og fandt dem ikke helt trykke.Jeg
købte mit hos Photo-Care og gav 7600.

> http://www.e-portalen.dk/etager/11.sal/photoshop.html
> og tak for link'ene.
>
> Velbekomme
Lasse

Fra : Fotografering.org

Dato : 01-04-01 07:03

> [...]
> muligheden for at have familiealbummet liggende på nettet. Er kvaliteten
> at de trykte billeder fra de digitale kamarar meget dårligere end ASP

Hvis du er meget focuseret på den tekniske kvalitet, og f.eks. vil have
flotte forstørrelser fra A4 og op, så ville jeg vælge et 35 mm spejlrefleks.

Men til brug for nettet er de digitale ret smarte.

--
Mvh:
Finn / Fotografering.org