MS Windows
briani 27239
Lokal netværk problemer
Fra : Sølvsten

Dato : 26-06-03 19:56

Søger en slavisk guide på hvordan jeg får min netværk til at virke

DEn ene er tilknyttet en gruppe der hedder "workgrupe" og den anden
"arbejdsgruppe", men det skulle vel ikke have noget at sige...

Har 2 PC'ere med henholdsvis XP og ME installeret, men kan ikke få
adgang fra A til B og omvendt. Der kommer en logon op hver gang

Der er ingen firewall som blokere.......

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-06-03 20:25

Sølvsten wrote:
> Søger en slavisk guide på hvordan jeg får min netværk til at virke
>
> DEn ene er tilknyttet en gruppe der hedder "workgrupe" og den anden
> "arbejdsgruppe", men det skulle vel ikke have noget at sige...

Gætter på det er en dansk og en engelsk verison.
Mener de skal have samme navn, gør det dog, så er den usikkerhed jo væk.

> Har 2 PC'ere med henholdsvis XP og ME installeret, men kan ikke få
> adgang fra A til B og omvendt. Der kommer en logon op hver gang

Den bruger som er logget på XP skal også være oprettet på ME og omvendt.

> Der er ingen firewall som blokere.......

Heller ikke den i XP?

Kan du pinge?
hvordan med ip?
de skal vist ligge op af hinanden. eks 192.168.0.1 undermask 255.255.255.0
og den anden giver du så 192.168.0.2 undermask 255.255.255.0

selv om windows piver over tom primær WINS-adresse virker mit netværk med 2
stk win2000
fint.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : webfactor

Dato : 27-06-03 13:50

Det skylles at Windows ikke har taget NetBEUI med til Xp.Installations
Cd\VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI KOPIER NBF til Windows\system32 og NETNBF
til \Windows\INF
Installer så NETBEUI Netværks Komponent på alle computere på netværket
Del så mapperne og de er til rådighed på netværket
Venlig Hilsen
www.webfactor.dk

Fra : M. Jørgensen

Dato : 27-06-03 21:16

"Sølvsten" <stonefox58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har 2 PC'ere med henholdsvis XP og ME installeret, men kan ikke få
> adgang fra A til B og omvendt. Der kommer en logon op hver gang

Maskiner i et Peer to peer netværk skal være i samme arbejdsgruppe dvs samme
gruppe navn en pc kan ikke selv oversætte Workgroup til arbejdsgruppe.
Så giv begge maskiner samme navn og kør derefter guiden til netværk så
skulle den være der.

M.v.h
Mogens