Hvor langt??
Fra : Krystalheksen

Dato : 26-06-03 15:56

Kære alle her i NG

Jeg går 3-5 timer dagligt med min dejlige collie på 4 år. Nu er jeg blevet
stiller overfor en påstand om at det er for meget til sådan en race og vil
derfor gerne høres jeres mening. Vores ture betyder enormt meget for os
begge og han har ingen problemer overhovedet.

Mange solskinshilsner
Gabrielle

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 26-06-03 16:24

Hej Gabrielle
Det lyder mærkeligt - hvad skulle begrundelsen være for at det er for meget?
/Kim

Fra : Ladycatwoman

Dato : 26-06-03 17:18

"Krystalheksen" <WiccaSpirit@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Kære alle her i NG
>
> Jeg går 3-5 timer dagligt med min dejlige collie på 4 år.

Gid jeg havde alt den tid og energi .

Cujos mor.

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-06-03 17:59

Det tror jeg bestemt også Baluka ville elske mig for, hvis jeg havde

Mvh. Louise & Baluka (Golden Retriever)
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Krystalheksen

Dato : 26-06-03 20:42

Hejsa
Det er så vidunderligt at der er svar så hurtigt - det skal I alle have tak
for.
Jeg er førtidspensionist og har derfor al den tid der skal til - såmænd. I
starten fik jeg faktisk ordineret lange gå-ture, nu er det blevet en vane vi
begge elsker. Vi bor ½ times gang fra Limfjorden og tæt på en lille skov.
Derfor er der en masse forskellige ture at vælge - og naturen er aldrig den
samme, så der er nye oplevelser for både øjne og næse hver gang.
Begrundelsen for at det var for langt var hans muskler og led (ja hvad
vidste jeg)- at det var en hund der ikke havde godt at så lange ture. Nå
men - jeg er rigtig glad for at høre at det ikke gør noget - så vil vi
fortsætte med at nyde vores ture.

Varme knus
Gabrielle

Fra : Ann K

Dato : 26-06-03 21:23

Hej Gabrielle.

>Nå
men - jeg er rigtig glad for at høre at det ikke gør noget - så vil vi
fortsætte med at nyde vores ture.

<> Jamen selvfølgelig skal I det!
Din hund er jo fuldt udvokset, og vant til at gå de lange ture - dvs at den
også har konditionen til det!
Tror da nok at hunden ville komme til at savne sine ture, hvis du lige
pludselig holder op med dem...

Mvh Ann - der også ville ønske, at jeg havde tiden

Fra : Eifel

Dato : 26-06-03 23:29

"Krystalheksen" <WiccaSpirit@tdcspace.dk> wrote in message news:<3efb0af9$0$97164$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> derfor gerne høres jeres mening. Vores ture betyder enormt meget for os
> begge og han har ingen problemer overhovedet.

Havde for et par år siden også tiden til 4-5 timer hver dag - det var
vidunderligt, - for os begge to - ligesom der faktisk røg et par
overflødige kilo på den konto. Alt i alt helt perfekt !

Bliv endelig ved med de lange gåture - din hund vil være overlykkelig
- og naturligvis er det noget ævl, at det skulle være for
meget..........

M.v.h.
Eifel

Fra : Karina og Christian

Dato : 27-06-03 09:33

"Krystalheksen" <WiccaSpirit@tdcspace.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> derfor gerne høres jeres mening. Vores ture betyder enormt meget for os
> begge og han har ingen problemer overhovedet.

Der er allerede blevet svaret på dit spørgsmål, så mit bidrag er egentlig
bare for at sige, at jeg er enig i det, der er blevet sagt.

Det er klart, at der kan være omstændigheder, der gør, at lange gå-ture kan
blive for lange. Vores hund har eksempelvis dårligt hjerte. Her handler det
om at finde den rette kombinatin af den sunde motion, som han (og vi andre)
har brug for - og den usunde overanstrengelse.

Men når der nu ikke er nogle særlige omstændigheder, der gør sig gældende,
så skal I bare holde fast i det, I gør. Faktisk har du selv givet det
aller-bedste svar ved at sige: "Vores ture betyder enormt meget for os begge
og han har ingen problemer overhovedet".

Det er det, det handler om. Jeres gensidige glæde ved turene; og så handler
det om at /se/ på din hund. Har han det godt med det, I gør - så er det det,
der er afgørende.

Med håbet om, at I fortsætter med jeres lange, gode ture til glæde for jer
begge

Karina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-06-03 11:12

> [...]
> derfor gerne høres jeres mening. Vores ture betyder enormt meget for os
> begge og han har ingen problemer overhovedet.

Hej Gabrielle

Jeg tror en eller anden har forvekslet din hund med en ikke fuldt udviklet
hvalp, men efter den alder du opgiver, så er det da lige noget der passer en
Collie, så spadser du bare videre, og skulle du finde på at gå længere, så
skal han også nok holde til det. Jeg kan så forstå, at se din hund, må være
en fryd. Det eneste man snart ser af Collier, er lejlighedshunde, ret ofte
med ejerens dovenskab siddende overalt på kroppen, i et tommetykt lag.

M.V.H.....Benny..