Stofa netværk NO FAMELY
Fra : JapJap

Dato : 26-06-03 14:57

Hallo
En Familie har netværk med stofanet modem.
inden for den sidste månede er der opstået er
problem ?
Jeg er klar over at at kun en computer kan logge på internettet ad gangen
når ikke det er famely pakken. Men hvorfor uddeler stofamodemet så følgende
adresser (dhcp)
62,107,72,68 ip1
62,107,79,202 ip2
255.255.248.0 sub fælles
De er ikke på samme netværk Vel ?????

Familiens ene computer share en Printer men ingen kan længere connecte denne
længere !!

Ps. "Er Famely Abb" ikke lavet til hvis alle computere skal være på
internettet samtidig. og ikke bare en af gangen

VH Jacob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-06-03 22:37

"JapJap" <JapJap@Jubiimail.dk> crashed Echelon writing

> En Familie har netværk med stofanet modem.
> inden for den sidste månede er der opstået er
> problem ?

Er det et spørgsmål, så må du hellere spørge Stofa support.

> Jeg er klar over at at kun en computer kan logge på internettet ad
> gangen når ikke det er famely pakken. Men hvorfor uddeler stofamodemet
> [...]

Tja, hvis de kører med Family Abb. og hvis det kører (som det lyder til) a
la teledanmark bredbånd. Så får hver PC givet en IP af Stofas DHCP.

De er som sådan i netværk, bare over internet. Dvs. ikke noget lokalt
netværk.

> Familiens ene computer share en Printer men ingen kan længere connecte
> denne længere !!

Se ovenstående. Nemmeste hvis de kan leve med IP-frit lokal net er at
installere IPX/SPX eller NetBeui protokol. Den vil så står for den lokale
trafik.

> Ps. "Er Famely Abb" ikke lavet til hvis alle computere skal være på
> internettet samtidig. og ikke bare en af gangen

Det burde Stofa kunne svare på.

--
Bjarke Andersen