CSS med media=print udskriver ikke backgro~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 26-06-03 14:54

Jeg har to CSS filer til mit site. En med media="screen" og en med
media="print".

Jeg har nogle klasser til nogle celler i min tabel som meget gerne skulle
resultere i at cellerne får en baggrundsfarve på udskriften

td.ingenarrangement
{
   font-size: 7pt;
   background-color: #ccc;
   color: silver;
   white-space: nowrap;
   max-width: 150px;
}

td.kursus
{
   font-size: 7pt;
   background-color: #EF8639;
   color: white;
   white-space: nowrap;
   max-width: 150px;
}

Desværre så er der på print preview i IE ingen baggrundsfarve på cellerne
- men font-size osv. ser rigtig nok ud. Font farve (color) står til en
mørk grå i de celler af klassen kursus - selvom der i klassen kursus står
at color skal være white?

Der er ingen anden klasse ved navn kurus i mit CSS - så jeg forstår ikke
helt hvorfor farven ikke udskrives?

Har i nogle hints til hvad der kan være problemet vil jeg meget gerne
høre dem.

Indholdet af en lille test-case jeg bruger til formålet er nedenstående:

Fil: style.css
------------------------
td.ingenarrangement
{
   font-size: 24pt;
   background-color: yellow;
   color: silver;
   white-space: nowrap;
   max-width: 150px;
}

td.kursus
{
   font-size: 12pt;
   background-color: #EF8639;
   color: white;
   white-space: nowrap;
   max-width: 150px;
}
------------------------

Fil: print_style.css
------------------------
td.ingenarrangement
{
   font-size: 24pt;
   background-color: yellow;
   color: silver;
   white-space: nowrap;
   max-width: 150px;
}

td.kursus
{
   font-size: 12pt;
   background-color: #EF8639;
   color: white;
   white-space: nowrap;
   max-width: 150px;
}
------------------------

Fil: index.html
------------------------
<head>
<title>CSS test</title>
1" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" href="style.css"
/>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="print"
href="print_style.css" />
</head>

class="ingenarrangement">Test</td>

------------------------

På forhånd tusind tak for hjælpen
Flemming

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-06-03 15:19

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev

> [...]
>
> Jeg har nogle klasser til nogle celler i min tabel som meget gerne skulle
> resultere i at cellerne får en baggrundsfarve på udskriften

Udskrivning af baggrundsfarve/baggrundsbilleder er noget, brugeren styrer i
sin browser:

Funktioner > Internetindstillinger > fanebladet Avanceret > sidste punkt i
listen

Det er ikke noget, der kan styres fra et html-dokument.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-06-03 09:34

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote in

> [...]
> punkt i listen
>
> Det er ikke noget, der kan styres fra et html-dokument.

Ok, så må jeg generere en PDF og sende til dem i stedet.

Håbede lige at man med CSS kunne tvinge browseren til at udskrive baggrunde
osv.

Flemming