Åben doc uden at spørge.
Fra : Christopher Tracy

Dato : 26-06-03 12:42

Hej

Har lige et lille spørgsmål;
Nu når man har et link på sin side til et *.doc, så kommer der denne boks op
hvor den spørger om man vil Åbn - Gem - Annuler, er det ikke muligt at sætte
en kommando ind så den bare åbner uden at kommer op med spørgsmålet hvad man
vil ?

Mange tak på forhånd

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-06-03 13:06

Christopher Tracy wrote:
> [...]
> boks op hvor den spørger om man vil Åbn - Gem - Annuler, er det ikke
> muligt at sætte en kommando ind så den bare åbner uden at kommer op

Nej, det bestemmer den besøgende, og det kan der heldigvis ikke ændres på.
Tænk hvis det kunne laves med en "virus.exe"

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Christopher Tracy

Dato : 26-06-03 13:26

Hej

> Nej, det bestemmer den besøgende, og det kan der heldigvis ikke
> ændres på. Tænk hvis det kunne laves med en "virus.exe"

Ja det havde jeg godt nok en lille formodning om, jeg kan godt se med det
argument du giver at det er en fordel at man selv får muligheden for at
bestemme.
Det er jo for at hvis man gemmer et *.doc som *.html så kommer documentet
(som oftes) til at se ret mærkeligt ud, hvis man har tekstbokse o.lign på
siden. :-/

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-06-03 13:42

Christopher Tracy wrote:
> Hej

> Det er jo for at hvis man gemmer et *.doc som *.html

Mener du at brugeren kommer til at ændre filendelsen til html i stedet for
det opridenlige doc?
Det kan du ikke forhindre, men så er det jo en fejl40 og det kan du aldrig
forhindre.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 26-06-03 14:09

Hej

Nej, det jeg mener er at hvis jeg har et *.doc som jeg gemmer som *.html -
for at slippe for den "spørgeboks" der kommer frem hos brugeren.

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-06-03 14:21

Christopher Tracy wrote:
> Hej

> Nej, det jeg mener er at hvis jeg har et *.doc som jeg gemmer som
> *.html - for at slippe for den "spørgeboks" der kommer frem hos
> brugeren.

Det gør man ikke

Word er ekstrem dårlig til at lave html-kode. Lav det i et program hvor du
bestemmer, eks. notepad eller hvad du nu bruger normalt. Det er den eneste
måde du kan undgå at der popper en dialogboks op.

Ellers kunne du lave det til pdf, her afhænger det igen af hvordan brugeren
har indstillet sin computer, og om den besøgende overhoved har et program
til at læse pdf. Fordelen er at det den besøgende ser er det du også ser.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 26-06-03 15:19

Hej

> [...]
> brugeren har indstillet sin computer, og om den besøgende overhoved
> har et program til at læse pdf. Fordelen er at det den besøgende ser

Nå ja det var selvfølgelig en mulighed ... Det tror jeg, jeg vil prøve at
arbejde lidt i
Mange tak for hjælpen...

--
/C.T.