MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
MP3-problemer efter opgradering til XP.
Fra : Peer Møller Hansen

Dato : 26-06-03 12:38

Jeg har købt en ny computer med WinXP Home Edition.
På den gamle computer kørte jeg Win98, og havde ca. 700 MP3-melodier, som
kunne spilles uden problemer.
Efter at jeg lagde de 700 melodier over på harddisken i min nye computer,
kan windows medieafspilleren kun afspille ca. 10 af melodierne.
Når jeg kigger på min MP3-samling i stifinderen, kan jeg se at der er en
kolonne, der hedder "nummer". Den skulle angiveligt vise hvilket nummer den
aktuelle melodi havde på original-CD'en. Samtlige mine melodier har dog haft
nummer 32 (!) på CD'en ifølge denne liste. Undtagelserne er de før nævnte få
melodier der stadig kan spilles i Windows medieafspiller. De har intet
nummer i denne kolonne.

Har det nogen sammenhæng med mit problem?

Hvordan får jeg medieafspilleren til at spille mine filer?

Jeg har altid brugt Sonique til afspilning af MP3, og gør det stadig. Den
kan stadig spille alle mine MP3-filer uden problemer. Jeg kan dog ikke
brænde mine melodier over på CD, da det også kun er de melodier uden
"nummer" i stifinderen, der kan afspilles bagefter.

Mvh Peer.