Gennemsigtighed med CSS??
Fra : Jesper Holm

Dato : 26-06-03 11:35

Kan man definere en celles gennemsigtighed med CSS der samtidig
validerer??

Hvis jeg kan, vil jeg gerne lave et baggrundsbillede til en celle
og samtidig have en gennemsigtig farve på den SAMME celle.

Jeg ved det lyder lidt vildt, men kan det lade sig gøre (skal
gerne kunne smides ind i en .css-fil)???

/ Jesper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-06-03 11:58

Jesper Holm wrote:
> [...]
>
> Jeg ved det lyder lidt vildt, men kan det lade sig gøre (skal
> gerne kunne smides ind i en .css-fil)???

Nej ikke i standarderne (afaik) men jeg fandt det her på W3 som jeg
synes var lidt interessant...
http://lists.w3.org/Archives/Public/www-style/2001Mar/0161.html

mvh
Johan

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 26-06-03 13:46

Jesper Holm wrote:

> Kan man definere en celles gennemsigtighed med CSS der samtidig
> validerer??

Ikke endnu, så skal du formentlig have fat i noget obskur JavaScript
eller browser-specifik kode. Men det kommer i CSS3:

http://www.w3.org/TR/css3-color/#transparency

Generelt ser der ud til at komme mange spændende features i CSS3.

Hvor lang tid, der så går, førend browserne understøtter det, er så en
helt anden sag.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard