Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billig fremkaldelse af digitalbilleder
Fra : Rasmus_F

Dato : 26-06-03 09:09

Kære alle

Er der nogen her der kender til et billigt (og godt) sted at få fremkaldt
sine digitalbilleder. Det behøver ikke være her i DK, hvis man kan sende
billederne via nettet eller på en CD.

På forhånd mange tak.

Rasmus

Fra : Ole :-\)

Dato : 26-06-03 09:17

Rasmus_F skrev news:bde9nt$2gr0$1@news.cybercity.dk

http://www.bilka.dk

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : JH

Dato : 26-06-03 09:24

Rasmus_F wrote:
> [...]
> fremkaldt sine digitalbilleder. Det behøver ikke være her i DK, hvis
> man kan sende billederne via nettet eller på en CD.

www.pixum.de

JH

Fra : Gerner

Dato : 26-06-03 09:57

On Thu, 26 Jun 2003 10:23:51 +0200, "JH" <jh@no.spam> wrote in dk.fritid.foto:

>www.pixum.de
>
>JH

Jeg synes det er lidt af en gåde når folk kalder det for fremkaldelse af
digibilleder. De skal da ikke fremkaldes som om det var en film.
Hvis man mener udprintning på fotopapir e.lign. hvorfor så ikke kalde det print
?

Bliver billederne bedre hvis en fremmed får penge for at printe billederne end
hvis man selv gør det ?
Er der en farvelaser printer til forskel ?
Det lyder dyrt.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : JS

Dato : 26-06-03 10:05

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
end
> hvis man selv gør det ?
> Er der en farvelaser printer til forskel ?

Hvis det kun drejer sig om et par billeder i ny og næ kan det sikkert godt
betale sig fremfor at købe en god inkjet til 2000+.

Fra : Rune B. Broberg

Dato : 26-06-03 10:34

Gerner <nospamadress@postkasse.dk> wrote:
> Bliver billederne bedre hvis en fremmed får penge for at printe billederne end
> hvis man selv gør det ?
> Er der en farvelaser printer til forskel ?

I visse tilfælde er forskellen et digitalt minilab, a'la dem mange
forretninger bruger til 1-times fremkaldelser. De kan formentlig godt
købes af private, fra nogle 100.000 og op. Der kan man alligevel nå at
få en hel del billeder printet inden den er tjent hjem ;)

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-06-03 10:40

"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message

> Bliver billederne bedre hvis en fremmed får penge for at printe billederne
end
> hvis man selv gør det ?
> Er der en farvelaser printer til forskel ?

Hvis du selv printer på en god blækprinter koster det mere end at få dem
lavet på fotopapir "ude i byen"
Hvis du bruger en farvelaserprinter er billederne ubrugelige på grund af
kontrast, farveballance og opløselighed.

Bo //

Fra : Gerner

Dato : 26-06-03 11:45

On Thu, 26 Jun 2003 11:40:29 +0200, "Bo Bjerre" <post@sidebanen.dk> wrote in
dk.fritid.foto:

>Hvis du selv printer på en god blækprinter koster det mere end at få dem
>lavet på fotopapir "ude i byen"

Kan jeg gå ud fra at der er forskel på fotopapir hos en fotohandler til
digiprint og printer fotopapir ?

Jeg fandt iøvrigt et problem med printer fotopapir og det er vægten af de
enkelte ark, hvor min automatiske arkføder kun går til 120g og fotopapir er
typisk 140-190g.
Den billigste jeg fandt, var 2.90 kr. per A4 ark, eller 145 kr/50 (skået til A5,
må det så være 1.45 kr. per ark)

Nå men det ser såmen ret godt ud på alm. printerpapir. Måske bedre på super
white.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 26-06-03 12:05

> [...]
er
> typisk 140-190g.
> Den billigste jeg fandt, var 2.90 kr. per A4 ark, eller 145 kr/50 (skået

Prisen på papir er OK, men det er dyrt i blæk, med mindre man selv vil sidde
og spilde og klatte med at fylde på. Jeg har ikke undersøgt præcist hvor
mange A4 farvebilleder (med god dækning), der er i de almindelige 15-20ml
patroner.

Bo //

Fra : Aksel

Dato : 28-06-03 22:52

> [...]
in
> dk.fritid.foto:

> Kan jeg gå ud fra at der er forskel på fotopapir hos en fotohandler til

Ja, det er helt forskellige papirtyper og printteknik.

Hjemmeprintede er ikke højglans uanset hvilket papir du bruger, man akn
altid se aftegninger hvor farven er påført, lysægtheden er også meget
dårligere.

Hilsen Aksel

Fra : Doktoren

Dato : 29-06-03 14:02

og så har man heller ikke det beskyttende lag, som er når de bliver
fremkaldt "ude i byen"....

Fra : *Gavtyven*

Dato : 26-06-03 10:25

Jeg vil også sige