udskriv fra flere dbaser
Fra : Martin

Dato : 31-03-01 13:58

Hejsa NG...

Jeg har 4 tabeller i en MySQL dbase. Tabellerne kan vi i dagens
anledning kalde:
test1
test2
test3
test4

Og der er 5 kolonner i hver *navn, email, tips osv*
Så skal jeg finde en funktion der kan tælle alle inputsne sammen fra
hver tabel
Inputs = Række

Jeg kunne forestille mig det var noget som dette

SELECT * from test1 + test2 + test3 + test4

Men hvordan skal det nøjagtigt se ud ??

Nogen forslag ??
--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Morten Winther

Dato : 31-03-01 16:14

"Martin" <martini@mailme.dk> wrote in message

> [...]
> Inputs = Række
>
> Jeg kunne forestille mig det var noget som dette
>
> SELECT * from test1 + test2 + test3 + test4

Normalt vil du kunne bruge UNION når vi snakker SQL, men det er MySQL vist
ikke glad for.

Hvis du bruger en ny version af mySQL kan du måske bruge dette til noget
fornuftigt:

http://www.mysql.com/doc/M/E/MERGE.html

/ morten

Fra : Christian Bjerre

Dato : 06-04-01 02:12

SELECT test1.*, test2.*, test3.*, test4.* from test1 + test2 + test3 +
test4;