Det er da underligt.
Fra : LG

Dato : 25-06-03 23:46

Hej Gruppe.

Nu har jeg siddet og læst de sidste mange breve igennem, jeg er ny her. Jeg
ville egentlig bare spørge om der er nogen der kan´anbefale en god
campingplads nær heidepark i tyskland, der passer til 2 voksne og 3 børn i
et telt. Gerne med vandland. Men jeg kan nok se at det er svært at få gode
råd om div steder rundt om i verden der er i hvert tilfælde ingen der svarer
på den slags spg. Der må være nogen her der kender de forskellige steder
folk spørger om, kom nu ud af busken med alle jeres gode erfaringer. På
forhånd tak for en evt hjælp.
liane

Fra : Jan Skaaning

Dato : 26-06-03 06:29

Det kunne jo tænkes at en del af de folk der plejer at gide gode råd, er på
ferie

Fra : Carsten Stage

Dato : 26-06-03 06:57

LG wrote:

> [...] Jeg ville egentlig bare spørge om der er nogen der kan´anbefale
> en god campingplads nær heidepark i tyskland...

Den kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.

> Men jeg kan nok se at det er
> svært at få gode råd om div steder rundt om i verden der er i hvert
> tilfælde ingen der svarer på den slags spg.

Som Jan skriver så kan det have med at gøre at mange allerede er taget
afsted på ferie.

Jeg tror dog også at det har med at gøre at mange er meget bevidste om at
fordi man er glad for en plads så er det ikke sikkert at andre også er det.
Endelig så har Tyskland i flere år ikke været danskernes foretrukne
campingland. Derfor er de erfaringer mange har enten gamle eller også så er
det enkelt overnatninger på vej til Østrig eller Italien og så er det måske
ikke relevant at anbefale pladserne til længere ophold.

Til at søge tyske pladser vil jeg anbefale ADAC's fortegnelse på nettet:
http://accf.dialogmediencenter.de/acfwebcd/servlet/DataServlet eller
selvfølgelig de søgemuligheder du finder på http://campingstuff.dk

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 26-06-03 20:30

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> en god campingplads nær heidepark i tyskland...

æhhh Autobahn ??? Raststätte ????

> Den kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.

heller ikke her )

> Endelig så har Tyskland i flere år ikke været danskernes foretrukne
> campingland. >

nemlig - Tyskland har kun 1 by - ...... Ausfahrt , Tyskland er for mange
kun et Transitland - og Tyskland er undskyld - gammeldags og stift -
Tyskeren er for mig arrogant - sur - ubehøvlet - tjaaa sådan har det ikke
altid være men sådan oplever jeg det desværre nu. Og så tager de kun VISA på
tankstationer - næ Das Varterland hopper vi over.

mvh
T. Hartung

Fra : LG

Dato : 26-06-03 20:42

Okay Tak for svarene.
Til dig Torben, så er det desværre mere af nød end af lyst vi tager til
Tyskland. Sverige og Norge er set Dqanmak ligeså. Derfor Tyskland, det er
for os ikke nemt at køre så langt når konen er bange for at køre i bil, 3
børn på bagsædet og en flad pengepung. Så vi vover at prøve Tyskland.
Mvh Liane Godby

Fra : T. Hartung

Dato : 26-06-03 22:41

> [...]
> for os ikke nemt at køre så langt når konen er bange for at køre i bil, 3
> børn på bagsædet og en flad pengepung. Så vi vover at prøve Tyskland.

Fair nok og det lykkes helt sikkert også for Jer at få en kanon tur - prøv
lykken dernede - i er jo mobile - så passer "lugten" ikke find en ny bager -
og der er jo ikke langt hjem.

God Sommer !!!

Mvh
T. Hartung

Fra : [BitSeN]

Dato : 26-06-03 22:06

On Thu, 26 Jun 2003 21:29:59 +0200, "T. Hartung"
<torben.hartung@nospam.dk> wrote:

> [...]
>altid være men sådan oplever jeg det desværre nu. Og så tager de kun VISA på
>tankstationer - næ Das Varterland hopper vi over.

Har du talt med andet end tyske politibetjente, tankpassere på
autobahnen kl. 3 om natten, toiletpassere (eller hvad de hedder ?) -
for de er squ altid sure.

Hvis du kommer lidt væk fra "turismen" i Tyskland er de faktisk ikke
(allesammen) så slemme.

Det betyder absolut ikke at jeg holder af alle tyskere, men de kan squ
være hyggelige....

mvh
Brian

Fra : T. Hartung

Dato : 26-06-03 22:38

"[BitSeN]" <bimmer@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Har du talt med andet end tyske politibetjente, tankpassere på
> autobahnen kl. 3 om natten, toiletpassere (eller hvad de hedder ?) -

hehe - lige præcit disse du nævner var først i mine tanker - men der er
desværre også andre tilfælde, på restaurent har jeg prøvet nærmest at blive
smidt ud bare fordi jeg høfligt spurgte om de tog VISA - når du handler ved
den tyske grænse, men også på campingpladser - når man ankommer midt i deres
aftensmad - så må du sq' pænt vente til det passer dem - næ du "det er mig
der bestemmer" Auf Wienerschnitzel.

Jeg køre igennem Tyskland ca. 3 - 4 gange (x2 op og ned) hvert år - og jeg
har desværre mindre og mindre lyst til at stoppe - men der er jo 80 mill af
dem så nogle er vel knap så sure - må man da håbe for dem selv ))

mvh.
T. Hartung

Fra : Karsten Madsen

Dato : 26-06-03 23:08

> at blive smidt ud bare fordi jeg høfligt spurgte om de tog VISA - når
> du handler ved den tyske grænse, men også på campingpladser - når man
> ankommer midt i deres aftensmad - så må du sq' pænt vente til det

Hmm, jeg holder gerne ferie i Tyskland og har ikke prøvet at tyskerne er
sure, hverken politiet, tankpassere eller tissemænd og -koner. Men hvis man
kommer med en "jeg alene vide" holdning, så har du ret, så kommer man ikke
langt i Tyskland. Alle tyskere jeg kender og det er efterhånden en hel del,
er alle flinke (og spiser skinke - ku' ikke lade være). Jeg må til tyskernes
forsvar sige at de kan være tilbageholdende og meget De's indtil du få dem
ind under huden. Det er måske dér du mener de er arrogante og sure... men næ
nej, de er utroligt hyggelige.

Jeg tror du kommer galt afsted hvis du ikke taler tysk med dem. Det er
faktisk de færreste tyskere som kan andet end tysk, ikke fordi de ikke lærer
engelsk og fransk i skolen, men det er faktisk sjældent de får lov til at
bruge det, da mange af de omkringliggende lande (Danmark inklusive) har tysk
i skolen som 2. eller 3. sprog. Desuden kan man faktisk ikke stampe en
eneste tysk tv-kanal eller biograf op i Tyskland hvor der ikke er
synkroniseret til tysk.

--
mvh Karsten
Fjern det dyr som siger vov i min mailadresse

Fra : Hans Jørgen

Dato : 27-06-03 09:41

Hejsa
Vi var sidste år i Kirchheim, hvor vi fik rigtig god behandling.
Og ikke mærkede noget til tvære tyskere - tvært i mod, og
hygiejnebygningernes rengøring var helt i top.
Pladsens eneste problem er at den er så populær at campister holdt foran
indcheck (stor plads) og ventede på de mere populære pladser.
Der er der normalt ledige pladser i den ende der er længst fra søen.
Nåe ja ...så man kan også opleve tyskernes opfattelse af hvordan fastligger
bor, der er de sågu anderledes
Der er skønt i området, men da vi var på vej hjemad var tiden knap.
Skulle du have lyst til at se har de en hjemmeside
http://www.campseepark.de/
--
Venlig hilsen - Hans Jørgen

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 27-06-03 04:45

Jeg forstår overhovedet ikke din arrogante holdning til tyskerne, jeg har
ikke haft vrøvl med at betale med visa, eller for den sags skyld danske
penge.

I omegnen af Passau var vi inde på en lille kro uden for storbyen, og
tilsydenladende var der kun Bier at få, men ved en høflig forespørgsel, om
vi kunne få serveret varm mad, svarede værten "Ja Ja, ganz klar, ich rufe
meine frau an, und dan können sie essen hier" og viste os ind i et pænt
lokale, men vi insisterede på, at sidde i krostuen, for at høre på
lokalbefolkningens diskutioner.

Men en fordel vil det nok være, at man kan kommunikere på tysk, kan man ikke
forstå eller tale tysk, så er det lidt sværere at forstå nuancerne i det de
siger.

Fra : T. Hartung

Dato : 27-06-03 09:59

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg forstår overhovedet ikke din arrogante holdning til tyskerne,

jeg er bestemt ikke arrogant overfor tyskerne - jeg mener det er omvendt -
og da jeg bor her ude vest på hvor bølgene slår ind - ja så er de det skam
også i mit eget land og by - de føre sig frem som vi er en forstad til
Hamburg - og tysk er en selvfølge.

jeg har
> ikke haft vrøvl med at betale med visa, eller for den sags skyld danske
penge.

Ved grænsen tager de da gerne danske penge - på motorvejen og Mac Donalds
samt pengeautomater tager de VISA alle andre steder EURO - Tysker tager ikke
VISA fordi de skal betale 1,5% i gebyr af det trukne beløb - det samme
gælder i Østrig.

> [...]
> meine frau an, und dan können sie essen hier" og viste os ind i et pænt
> lokale, men vi insisterede på, at sidde i krostuen, for at høre på

jamen eksistere det endnu - ja det hav vi da også prøvet men VISA har du
næppe betalt med

> [...]
ikke
> forstå eller tale tysk, så er det lidt sværere at forstå nuancerne i det

Det med tyske går nu egentligt rigtig godt - min kone er endda
Erhverssproglig Korrespondent i Tysk, Engelsk og Fransk - så vi kan da klare
os en smule - alle er da vokset op med tysk TV her så det er nok ikke her vi
støder på vanskeligheder )

mvh
T. Hartung

Fra : Thore Sorensen

Dato : 27-06-03 10:57

On Thu, 26 Jun 2003 20:45:23 -0700, "Karl-Heinz Hansen"
<karlheinz@hansen.mail.dk> wrote:

>Jeg forstår overhovedet ikke din arrogante holdning til tyskerne, jeg har
>ikke haft vrøvl med at betale med visa, eller for den sags skyld danske
>penge.

Heller ikke mig...her kommer en historie fra det virkelige liv i
sommeren år 2000. Lidt lang historie...

Vi (mig og konen) var med bil og cv på vej hjem fra Italien, som mange
gange før.
På motorvejen ca 25 km nord for München kører vi ind på en rasteplads
for at strække ben. Det er fredag og klokken er ca 15.30, temp. er ca 30
grader. Da vi skal derfra kan jeg ikke koble ud...:( Prøver og prøver,
men intet at gøre...hmmm

Klør mig lidt i nakken, kigger lidt rundt...der holder en ældre mand med
motorhjelmen oppe på sin Omega...det sprutter og syder fra hans
køler...jeg lusker derovre og kigger lidt..." Kein problem - ADAC
kommt...schnell..."
Ganske rigtigt...en af de gule ADAC-biler kom 5 minutter senere...jeg
spurgte om han havde tid til at kigge på min Croma bagefter... "Ja,
klar"...10 minutter efter kommer han over..."hmmm - kupplung defekt"
Han forklarede så, at der 31,5 km derfra var en afkørsel nr 418. Der
drejer I fra - kører til venstre 5,4 km ind til en lille by. Der ligger
en AlfaRomeo-forhandler...snak med dem...
Vi kunne luske derud i 3.gear (sejtrak ud fra rastepladsen uden kobling)

Vi er jo lidt betænkelige på vejen--- fredag eftermiddag i en sydtysk
landsby...alt lukket???

Vi ankommer til AR-forhandleren kl 1715, der straks sender mekaniker ud
for at prøve at udlufte koblingen (hydraulisk)...hjælper ikke...hmmmm
Kupplung defekt, siger mekanikeren....ind på lageret....ingen kobling på
lager....hmmm.

Direktøren: Kein problem, wir haben ein neues kupplung morgen früh...
Jeg spørger om mek'erne arbejder lørdag? Hvis jeg er villig til en lille
erkendtlighed vil han spørge Fritz, der ellers er på vej på ferie...
Det vil Fritz gerne...:) (Alt på nær salgsafdelingen gik på ferie kl
1800...:)

Jeg peger på campingvognen......heller intet problem...lærlingene blev
sat til at flytte 8 brugtvogne i udstillingen (udenfor) og cv'en blev
skubbet på plads, markise ud, bord og stole ud...:)

Direktøren bor i en kæmpe landvilla ved siden af værkstedet, så der
bliver ført strømkabel og vandslange ud til os.:) Han spørger om vi vil
spise aftensmad hos ham, men det afslår vi (kan ikke lide det)...finder
et hotel/kro nede i landsbyen og spiser der.

Bruger resten af aftenen til at kigge lidt på hans brugte biler
(priser)...:( stort set ingen penge...

Lørdag morgen 0800 kommer der en Ducato farende ind og smider en kasse
af ved den ene port...mig over at kigge...ahhhh:) Kupplung-komplet für
Croma 1991 -> 1995...:)
0815 ankommer Fritz, en anden svend og en lærling, triller Croma'en ind
på liften...0830 går de i gang. Direktøren dukker op, jeg spørger ham,
om han kan tage danske kroner...det kan han ikke, men hvis jeg har
plastic kan jeg hæve nede i byen...."Hvor meget" spørger jeg...hmmm hæv
du 800 D-mark...(ca. 3200,-DKK)...mig afsted efter D-mark...på gåben...
Tilbage kl 0945, drikker lidt kaffe over ved cv'en.

1130 - sharp går porten op, og ud kører Croma'en...med Fritz bag rattet,
lærlingen bagi og den anden mek på passagersædet triller de rundt på
landevejene i 15 minutter. Tilbage kl 1145, ..."alles klar"...:)
Fritz og kumpanerne fik en ramme Harbo og 100 DEM, fordi de hjalp os i
deres ferie. Regningen blev på 750 DEM. Vi kørte ud af porten kl 1210
med cv'en bagpå....

En god historie, synes jeg, med positive tyske oplevelser...

--
Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 'ie' 1993 - Pluto 1.2 '60SX' 1997 - Adria 'Unica' 502LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Ole & Gitte

Dato : 27-06-03 20:00

Hej Liane. Vi har ligget på en plads lidt uden for Celle ved en sø der
hedder silbersee. Det er alle tiders sted med en lille badesø og Celle har
alt man kan ønske sig. Man kan køre til Bergen Belsen som ligger tæt på og
der er heller ikke langt til Heidepark. Hilsen Gitte

Fra : Ole & Gitte

Dato : 27-06-03 20:17

Jeg vil godt lige tilføje til det jeg skrev før at det ikke er nogen luksus
plads men det er gratis at gå i bad og det er billigt at ligge på pladsen.
Vi var der i en uge 2 voksne og 3 børn med campingvogn og telt og vi kom af
med ca. 1200 kr. I Celle by er der et kæmpe vandland. Hvis det har interesse
kan jeg finde adressen til dig, men så send mig lige en mail. Hilsen Gitte