Frisk luft til alle !
Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 23:32

Gider ikke fortsætte i TEST-tråden og i ER-DET-SVÆRT tråden.

Er der nogen der vil have frisk luft ? - og så starte forfra med
diskussition omkring bidearbejde - eller måske noget helt andet ?

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Eifel

Dato : 26-06-03 02:21

"Eifel" skrev d. 25-06-03 23:32 dette indlæg :
> [...]
>
> Er der nogen der vil have frisk luft ? - og så starte forfra med
> diskussition omkring bidearbejde - eller måske noget helt andet ?

Hej Eifel.........

Jeg hørte engang din træner sige : "aldrig har jeg oplevet en hund lave
så mange fejl ! det er bare fejl på fejl på fejl du laver, din møghund !

Fejl bliver jeg som hundefører selvfølgelig enormt irriteret over, - og
når jeg bliver irriteret, så får jeg altså bare lyst til at slå. Jeg kan
slet ikke styre mig. Sådan rigtigt slå hårdt og længe så han rigtigt
forstår, at nu skal han F..... tage sig sammen............
Ikke noget med et par velmende ord eller noget med pædagogik - næ - kort
og godt - han skal en på huden !

For altid at have noget i nærheden der kan slå, plejer jeg at tage
Søndagsberlingeren og vride den helt sammen til en aflang hård pølse.
Jeg har efterhånden en hel Berlingere liggende rundt omkring, så jeg
lynhurtigt kan straffe ham.

Og så, når jeg for alvor bliver irriteret over alle hans fejl, så griber
jeg lynhurtigt den nærmeste Berlinger, og slår mig selv hårdt oven i
hovedet".

Ja - måske kunne vi tage en tråd op omkring førerfejl ved hundetræning ?

Førerfejl er jo som bekendt overordentligt udbredt. Efter min mening
består hundetræning af korrektion af 90 % af førernes fejl - og 10 %
deciderede hundefejl (eller måske 95 / 5 ?)

Er der nogen der har nogle brandgoe´ ideer til, hvordan man kan få nye
førere op på dupperne ?

Med venlig hilsen
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 26-06-03 10:01

Hej Eifel o.a.

Jeg er ikke helt sikker på hvad er er ironi og hvad der er alvor i det
indlæg, men jeg vil alligevel forsøge mig med et par kommentarere. Da jeg
for år tilbage stod på en hundetræningsplads første gang, sagde træneren
nogle ord som jeg har husket siden: ”Det er aldrig, ALDRIG hundens skyld -
alle fejl er førerfejl.”

Det blev jævnligt gentaget, og da vi nærmede os den første b-prøve blev der
arrangeret et videokamera, Da vi efterfølgende sad i klubhuset og så filmen,
måtte vi modstræbende indrømme at træneren havde haft ret. Nu var han jo
ikke nogen ond mand, så han trøstede os og sagde med et skævt smil: ”Husk en
god hund laver man på ganske få år - en god fører tager tyve år!"

Blot en lille anekdote der har spillet/spiller en stor rolle i mit syn på
træning.

/Kim

Fra : Eifel

Dato : 26-06-03 18:33

"Kim Vestergaard Hornbech" skrev d. 26-06-03 10:01 dette indlæg :

> [...]
> god hund laver man på ganske få år - en god fører tager tyve år!"
>
> Blot en lille anekdote der har spillet/spiller en stor rolle i mit syn

Hej Kim.

Afsnittet med avisen m.v. er naturligvis en joke - meningen i joken er
at læseren skal tro, at hunden får tæv jævnligt med en hård Berlinger.
Pointen kommer naturligvis til sidst. Pointen er jo, at det ikke er
hunden der får slag - men føreren der straffer sig selv med alle de
Berlingere han har liggende rundt omkring - netop i erkendelse af, at
det jo ikke er hunden der laver fejlene - men føreren..............
Forstår du ?

Den anekdote du beskriver, er faktisk helt det samme som den joke jeg
har skrevet, går ud på.

Og det er ikke engang løgn at det tager få år at lave en god hund - og
mindst 20 at lave en god fører (et eller andet sted dybt nede tror jeg
faktisk aldrig man bliver færdig med at lære nyt om hunde,
træningsmetoder, o.s.v., o.s.v.).

Men jeg vil vældigt gerne diskutere hundetræning generelt, bidearbejde,
med nogen der ved bare en My om det - samt fange så mange fiduser fra
jer andre, som overhovedet muligt omkring for eksempel "førertræning",
o.s.v., o.s.v. (jeg vil naturligvis også selv bidrage med fiduser,
tricks, etc., etc, i det omfang jeg overhovedet er i stand til det/hved
noget om det).

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 27-06-03 15:18

Hej Eifel

Jeg forstod dig godt - forsøgte bare at føre din underspillede humor vidre,
hvilket så ikke lykkedes særlig godt.

/Kim

Fra : Eifel

Dato : 27-06-03 17:21

"Kim Vestergaard Hornbech" skrev d. 27-06-03 15:18 dette indlæg :

> Hej Eifel
>
> Jeg forstod dig godt - forsøgte bare at føre din underspillede humor
vidre,
> hvilket så ikke lykkedes særlig godt.
>
> /Kim

Kim !

Okay - så ved jeg nogenlunde hvor jeg har dig

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 26-06-03 09:04

"Eifel" <Eifel.news@kandu.dk> escribió en el mensaje
> Gider ikke fortsætte i TEST-tråden og i ER-DET-SVÆRT tråden.
>
> Er der nogen der vil have frisk luft ? - og så starte forfra med
> diskussition omkring bidearbejde

Hvis du brugte en ordentlig nyhedslñser istedet for et hjemmeside
interface, ville det være en del mere overskueligt for dig.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Eifel

Dato : 26-06-03 18:47

"Lars Hoffmann" skrev d. 26-06-03 09:04 dette indlæg :

> [...]
>
> Hvis du brugte en ordentlig nyhedslñser istedet for et hjemmeside
> interface, ville det være en del mere overskueligt for dig.

Hej Lars (og andre der er kede af www.kandu.dk)

Lad mig lige forklare.....

I denne uge arbejder jeg 19:00 > 07:00 - og fredag 16:00 > 24:00.

Så om dagen i denne uge har jeg sovet, stået op - og så kørt på arbejde.
Så ihvertfald i denne uge, har jeg ikke haft tid til at besvare noget
hjemmefra - tiden i denne uge når jeg er hjemme går som sagt med at
sove, stå op, gå i bad, smøre madpakke og så køre på arbejde.

Hos den kunde jeg arbejder lige nu, har vi alene adgang til Internettet
- og ikke til at downloade noget som helst - heller ikke nyhedsgrupper
og lignende. Hvis jeg gør det, fratages jeg internetadgangen af
IT-afdelingen.

Derfor er jeg - hvis jeg vil deltage i dét her - ihvertfald i denne uge,
nødsaget til at bruge sådan noget som www.kandu.dk

I næste uge arbejder jeg 07:00 > 20:00 mandag til fredag (ja det bliver
til mange timer), så i næste uge har jeg heller ikke mulighed for at
svare hjemmefra, ihvertfald ikke i tidsrummet fra 07:00 til 20:00.

Lige så snart der falder lidt mere "ro" på (vi pukler for øjeblikket
p.g.a. alt for mange kunder) vil jeg s-t-r-a-k-s gå igang med at bruge
en god nyhedslæser. Ved ikke meget om nyhedslæsere, men har set at man
kan bruge Outlook - så det vil jeg meget snart gå igang med.

Håber meget, at du / i vil bære over med mig så længe..............

M.v.h.
Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/