Colombian Shark, Arius seemani...
Fra : Jens

Dato : 25-06-03 21:25

Jeg var nede i den lokale dyrebutik og blev overtalt til at købe 4 af disse
specielle maller.

De skulle ikke blive mere end 20 cm sagde de, meeeen over alt på nettet står
der at de kan blive 40-60 cm og æder ALT !!!!!

Samtidigt står der også at den som stor skal gå i brak/salt vand, hvad siger
planterne til det ???

Er der nogen der har erfaringer med denne malle ???
(overvejer at returnerer dem da jeg ikke er sikker på at jeg kan give dem de
rette omgivelser)

Har pt. i 530 liter (160cm i længden) :

3 Amphilius platychir
5 Scalare
8 gulfinnet tetra
8 norsk flagtetra
et par sugemaller

Fra : N/A

Dato : 26-06-03 11:20

Fra : Jens

Dato : 26-06-03 11:20

her er bla lidt om dem:

http://home.rochester.rr.com/akom/faq4.htm#4b

http://www.planetcatfish.com/cotm/1998-06.htm

"Carsten Gall" <cgall(dette fjernes)@(X)vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bde7q5$2dvl$1@news.cybercity.dk...

Fra : N/A

Dato : 26-06-03 12:56

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-06-03 12:56

Carsten Gall wrote:
> Jens <jens.thrane@hinkel.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:bdehc1$icm$1@sunsite.dk...

> Ok! så lærte jeg også lidt i dag, blot undrer det mig at fishbase,
> intet kender til den.

er det ikke denne fætter?
http://www.fishbase.org/Summary/SpeciesSummary.cfm?ID=13480&genusname=Hexane
matichthys&speciesname=seemanni

fishbase har lige et ekstra "n" i navnet.

det ser ud til at planet catfish er enige, hvis du kigger under "Synonym(s)"
hedder den "Hexanematichthys seemani" igen dog lige med et "n" for lidt,
eller...

google giver flest hits med "arius seemani" , men hvad er det rigtige?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jens

Dato : 26-06-03 18:30

Tror den anden er en mindre fætter, det fremgår af nogle beskrivelser at den
:

1) har en giftig pig på rygfinden
2) kan blive op til 80 cm i naturen.
3) kan trænes til spise fra hånden, dog iført en "skudsikker" hanske.
4) kommer til at æde mine fisk inden for kort tid !!!
5) spiser alt op til 60-70% af deres egen størrelse i længden
6) er absolut ikke harmløs.......

de er pt ca 10 cm.....sååå er der nogen der har et 1000 liter akv som søger
en udfordring ????