Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pixmania.com
Fra : Henrik Münster

Dato : 25-06-03 20:57

Jeg hælder lidt mellem at købe et digitalt kamera billigt over nettet
eller hos en fotohandler, hvor nogen (især fotohandlere) siger, at der
er mere sikkerhed ved problemer, garanti etc.
Jeg blev lige gjort opmærksom på Pixmania.com i en anden tråd.
Det er en udenlandsk (fransk) netbutik, der har en dansk hjemmeside. Der
står, at der følger et garantibevis med varerne. Hvad gør man så med
det? Er det meningen, at man skal gå ned til en fotohandler med kameraet
og vise garantibeviset, hvis kameraet går i stykker? Og kan
fotohandleren nægte at sende det til reparation, hvis han nu er
fornærmet over, at man kan købt på nettet. Jeg ved i hvert fald, at
køber man et Rolex-ur i Hongkong, følger der et internationalt
garantibevis med. Når uret så går i stykker, kan man få repareret det
hos Klarlund i København. Hvis noget lignende gælder kameraer ville det
jo være nemt.
Pixmania er meget billig med Canon PowerShot S45. Den koster
under kr. 3.924,-. De er derimod ikke specielt billige med A70, der
koster kr. 3.125,-. Kan det være en indikation om, at S45 er på vej ud
af markedet og derfor kommer på udsalg? Som jeg skrev i en anden tråd,
fortalte Merlin mig, at Canon havde tilbagekaldt S45 og S50 af samme
årsag.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-06-03 22:12

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote in

> [...]
> fotohandleren nægte at sende det til reparation, hvis han nu er
> fornærmet over, at man kan købt på nettet.

Jeg har selv et Canon Powershot G3, købt hos en Tysk web-butik
(www.technikdirekt.de), og har også et indtil videre blankt garantibevis.
Dette skal jeg have sendt til forhandleren i Tyskland, som så vil udfylde
det og returnere det til mig.

Når det er gjort, så har man et garantibevis der er gyldigt i hele Europa.
Som jeg har forstået det, så skal man kontakte Canon i Danmark ved fejl, og
kan gennem dem så få oplyst en forhandler man kan indlevere kameraet til
reparation hos. Men jeg har ikke læst dette nogen steder, så jeg vil
egentlig også gerne vide det mere præcist.

Hvis der ikke er nogen der giver dig svaret, så prøv og henvend dig til
Canon, de plejer at være rimelig flinke til at svare - også på spørgsmål
angående kameraer købt i Tyskland.

Flemming

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 26-06-03 08:37

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message

> [...]
> reparation hos. Men jeg har ikke læst dette nogen steder, så jeg vil
> egentlig også gerne vide det mere præcist.

Et lille klip fra deres hjemmeside:

Garantireparation

Alle digitale Canon kameraer købt i Europa er omfattet af en pan-europæisk
garantiordning som gælder følgende lande:

Belgien, Danmark, Tyskland, Spanien, Frankrig, Grækenland, Irland, Island,
Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Holland, Norge, Østrig, Portugal,
Schweiz, Finland, Sverige, England.

Denne garantiordning dækker ikke kameraer købt udenfor Europa ej heller i
det tidligere Østeuropa.

Kameraer omfattet af ovennævnte garanti skal i tilfælde af reparation sendes
til

Canon IT-service
Hørskætten 26
2630 Tåstrup

Fra : Thomas Klosowski

Dato : 26-06-03 08:46

Jeg har også haft ringet til Canon da jeg i forbindelse med køb af et
parrallel-importeret Ixus 400 fik at vide at de sender kameraet til
reperation i Tyskland hvis der sker noget, og at det sagtens kan tage 5
uger. Canon Danmark oplyste mig også at jeg sagtens selv kunne indlevere det
i Danmark til Canon og så ville de reparere det, selvfølgelig hvis jeg kunne
fremvise et gyldigt garantibevis, da garantien som tidligere nævnt gælder i
Europa.

Mvh Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-06-03 19:50

Thomas Klosowski <invalid@invalid.ib> wrote:

> [...]
> fremvise et gyldigt garantibevis, da garantien som tidligere nævnt gælder i

Det lyder ondehyleme godt altsammen. Pixmania er sjovt nok enormt
billige med S45, mens f.eks. A70 og flere andre kameraer ikke er så
billigt. Der er nok en ny udgave af S45 på vej. Iflg. "Timeline" hos
dpreview.com er det trods alt fra 16. september 2002.
Jeg har faktisk send en e-mail til Pixmania i dag. De svarede
med det samme, at Canon Danmark yder garanti det første år. Desuden
giver Pixmania yderligere et års garanti, men der skal man sende det til
dem i Paris. Jeg ved ikke, hvor de to års reklamationret, man har i
Danmark, kommer ind i billedet. Gælder det ikke i hele EU?
Der er i øvrigt den ulempe, at manualen er på fransk, men jeg
har såmænd kun godt af at få støvet mit skolefranske af Ellers kan
man hente en engelsk manual på nettet.
--
Henrik Münster
Esbjerg