N6610 + abbonnement i USA
Fra : Jesper Christiansen

Dato : 25-06-03 20:15

Halløjsa

Både min kæreste og jeg står med tankerne om at købe en ny telefon. Vi er
faldet en anelse for Nokia's 6610, men først og fremmest vil jeg høre om
denne telefon er noget værd?! Og om hvor vi kan købe den billigst henne,
uden simlås (evt. billigt hvis det skal være med abb. og den så kan låses
op?!) Hvad ligger priserne på i den forbindelse?

Min kæreste tager 1 år til USA i august, umiddelbart lader det til at N6610
kan køre på nettet de bruger derovre?! (kan ikke lige huske hvad det hedder
pt.) så hun vil roligt kunne købe den herhjemme og tage den med derover?

Men hvad med abbonnement, er der nogen her i gruppen der kender til et
billigt mobi abbonnemnt i USA? I så fald hvilket? og hvor får man mere
info?! Er nok primært sms som skal være billigt :)

Med venlig hilsen og på forhånd tak!
Jesper Christiansen

Fra : Janus Olsen

Dato : 25-06-03 20:32

Jesper Christiansen wrote:
> Halløjsa
>
> Både min kæreste og jeg står med tankerne om at købe en ny telefon.
> Vi er faldet en anelse for Nokia's 6610, men først og fremmest vil
> jeg høre om denne telefon er noget værd?!

Tja det er jo som man tager det, den kan da en masse ting.

>Og om hvor vi kan købe den
> billigst henne, uden simlås (evt. billigt hvis det skal være med abb.
> og den så kan låses op?!) Hvad ligger priserne på i den forbindelse?

walk talk har den til 1299,- med telia Xpress, åbner i de 5 største byer i
danmark inden for den næste uge www.walktalk.dk. Derudover er der to gratis
grøn koncertbilletter med til hver xpress-oprettelse.

Med hensyn til unlock kan det gøres gratis på www.gratisunlock.dk, og
ganske gratis som navnet antyder.

> [...]
> N6610 kan køre på nettet de bruger derovre?! (kan ikke lige huske
> hvad det hedder pt.) så hun vil roligt kunne købe den herhjemme og

Det kan den godt ja.

> Men hvad med abbonnement, er der nogen her i gruppen der kender til et
> billigt mobi abbonnemnt i USA? I så fald hvilket? og hvor får man mere
> info?! Er nok primært sms som skal være billigt :)

Der kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

MVH Janus Olsen

Fra : JMo.

Dato : 25-06-03 20:35

"Jesper Christiansen" <raze@mail.tele.dk> wrote in

> [...]
> N6610 kan køre på nettet de bruger derovre?! (kan ikke lige huske hvad
> det hedder pt.) så hun vil roligt kunne købe den herhjemme og tage den

Ja, på GSM1900 net. Men bemærk at der er også andre systemer/net (AMPS,
D-AMPS, iDen) derovre, og dækningen varierer fra sted til sted.

Undersøg først hvem der dækker der hvor hun skal være.

Nogle af de store selskaber er T-Mobile (www.t-mobile.com), Cingular
Wireless (www.cingular.com) og AT&T Wireless (www.attws.com).

For oversigt over regionale selskaber og serviceprovidere er
http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_us.shtml ofte et godt
udgangspunkt.

Fra : Janus Olsen

Dato : 25-06-03 20:40

JMo. wrote:
> [...]
> Wireless (www.cingular.com) og AT&T Wireless (www.attws.com).
>
> For oversigt over regionale selskaber og serviceprovidere er

Bare af ren nysgerrighed, er der så nogen der ved hvorfor, når de nu
alligevel smider et ekstra net på telefonen at de så ikke kan tage det 4.
eller 5. net med? Der må da være nogen der har behovet?
MVH Janus Olsen

Fra : JMo.

Dato : 25-06-03 20:46

"Janus Olsen" <janus@basicelectronics.dk> wrote in

> Bare af ren nysgerrighed, er der så nogen der ved hvorfor, når de nu
> alligevel smider et ekstra net på telefonen at de så ikke kan tage det 4.
> eller 5. net med? Der må da være nogen der har behovet?

Det er vidst ikke sådan lige til. GSM1900 er jo det samme system, bare ved
en højere frekvens. Dvs. kodning af signaler, identifikation overfor
netværket (SIM-kort) og lignende foregår på præcis samme måde.

Ved andre systemer er man jo nødt til enten at have nogle rasende
avancerede kredsløb indbygget, eller nogle helt separate kredsløb - og så
får man jo blot to telefoner i en, med deraf højere vægt, højere
strømforbrug og højere pris...