Toiletpumpeproblem?
Fra : Anders Lassen

Dato : 25-06-03 20:13

Hej,

Forleden skulle jeg pumpe min toilet-tank tom. Næsten inden den var tom gik
den elektriske pumpe i stå - og kom ikke i gang igen. Når jeg aktiverer
pumpen kommer der kun en stille brummen og lyset i kabinen dæmpes - som om
der kommer en stor belastning af el-forbruget.

Hvis jeg LUKKER for søventilen (udgangen) ændrer lyden sig til en mere
"normal" brummen.

Mit første gæt er jo nok at der har sat sig noget i pumpen. Eller måske i
stykket mellem søvandsventilen og pumpen.

Er det virkelig nødvendigt at skille pumpen ad - og få "bajs" (som
svenskerne siger ) på fingrene...eller er der andre metoder?

Og - hvad kan grunden være - og er det et almindeligt problem? Er der ikke
nogen her, der har erfaringer?

Anders Lassen

Fra : Per

Dato : 26-06-03 13:45

Hej Anders.
Hvis lyset ligefrem dæmpes, så tror jeg mere der er noget der blokerer
rotationen i pumpen end at der sidder noget i stykket mellem søventil og
pumpe, og så må du ha´ bajs op af armene...

/Per

Fra : cg

Dato : 26-06-03 14:48

kan du ikke bar bytte polerne........ så køre den måske den anden vej.....

Christian