MS Windows
briani 27239
XPsp1 DK stabilitetsproblemer, efter W2Ksp~
Fra : Stig Mogensen

Dato : 25-06-03 19:33

Og nu har jeg fået mulighed for at prøve en XP Pro DK, efter at W2K Pro SP3
tyndslidte mine nerver.

XPen(som kører på hardwaren der ses signaturen) er fuldt opdateret fra
windowsupdate, inkl. SP1, og med
nVidia driver 44.03
DirectX9.0a
C-Media driver 2.88
SiS AGP 1.14

Den går !"##¤%& stadig ned, på samme måde som W2K - nemlig ved at først
fryser billedet, men lyden fortsætter i hak i 5-6 sekunder. Derefter
forsvinder lyden også.
Det sker ved spil, og ved kørsel af 3Dmark03 benchmarken.

dxdiag finder ingen fejl.
Enhedshåndteringen melder alt ok.
Loggen viser intet alarmerende.

Den dualbooter med SuSE Linux 8.1 Prof, som kører klippestabilt - også når
den bliver hårdt presset af feks. spil, eller SETI@home. XP blev installeret
på samme partition som W2K(som i begyndelsen blev installeret først). Dvs
XP nu er "installeret sidst", men på den 1ste partition.

XPs partition er i FAT32, og jeg har adgang til denne fra Linux. Jeg kan fra
Linux gemme filer i C:/temp mappen, men ikke C:/windows mappen("adgang
nægtet"). Hvorfor? Adgangen fra Linux er givet på basis af partitionen, og
er ikke afhængig af mapper. VIL XP "eje" maskinen, og derved blive
utérlig ved dualboot med et OS den ikke kan identificere?
Hvis "ja", kan denne "sikkerhedsfeature" slås fra?
Alternativt, kan jeg fortælle XP på en måde, at den ikke "ejer" maskinen,
men derimod kun spiller andenviolin?

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *