MS Windows
briani 27239
Popups uden at have aktiveret explore
Fra : NILLE

Dato : 25-06-03 18:12

Hej.

Hvordan kan det være at jeg lige pludelig uden at have klikket på explorer -
kan få 30-40 popups frem på mit skrivebord.

Er der røget et program ind der selv " tænder " pop ups selv om jeg ikke er
på nettet.

Jeg har Dansk kabel TV - så jeg ved godt at linien til nettet jo altid er
åben - men alligevel så har jeg aldrig fået disse pop ups uden at være på
nettet.

Hilsen Niels

Fra : Madsen

Dato : 25-06-03 19:24

NILLE skrev:

> Hvordan kan det være at jeg lige pludelig uden at have klikket på
> explorer - kan få 30-40 popups frem på mit skrivebord.

Det kan være tjenesten Messenger. Hvilket styresystem er der tale om?

Madsen.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 25-06-03 19:33

On Wed, 25 Jun 2003 19:11:43 +0200, NILLE wrote:

> [...]
> kan få 30-40 popups frem på mit skrivebord.
>
> Er der røget et program ind der selv " tænder " pop ups selv om jeg ikke er

Ganske sikkert. Med Ad-aware kan du sikkert finde det/dem og løse
problemet.
http://lavasoft.element5.com/software/adaware/

--
Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-06-03 21:08

Lars Jørgensen wrote:
> Ganske sikkert. Med Ad-aware kan du sikkert finde det/dem
> og løse problemet.
> http://lavasoft.element5.com/software/adaware/

Selvom AdAware er fuldt opdateret fanger det ikke alt, men
installerer man også Spybot
http://security.kolla.de/index.php?lang=en&page=download
er man godt på vej :)

Det kan også være Messenger tjenesten der laver
disse popups og den kan deaktiveres i Windows
XP.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen