Skærme
Fijala 3554
Samsung SyncMaster 959NF - Frekvens?
Fra : Ukendt

Dato : 25-06-03 15:40

Jeg har netop købt en Samsung SyncMaster 959NF. Skærmen står fint skarpt,
men jeg har et spørgsmål:

På EDBpriser (og på Samsungs egen hjemmeside) finder jeg bla. følgende
oplysninger:

HSF: 30-110kHz
VSF: 50-160Hz

Jeg kan ikke få skærmen til at køre mere end 85 hz. Når jeg fx kører
1280x1024 kan skærmen kun køre 85 hz. Selv når jeg kører 800x600 kan skærmen
kun køre 85 hz. Hvad menes der så med de frekvens mål? Kan det virkelig
passe jeg ikke kan få den til at køre en højere frekvens?

Esben

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 25-06-03 15:44

"Esben Kolind Laustrup" <esben(a)ezben.dk> wrote in message

> [...]
> kun køre 85 hz. Hvad menes der så med de frekvens mål? Kan det virkelig
> passe jeg ikke kan få den til at køre en højere frekvens?

Nej - 85Hz er først max. ved 1600x1200. Prøv at installere skærmdriveren:

http://www.samsung.se/

V.h.

Mads

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 25-06-03 15:50

On Wed, 25 Jun 2003 16:39:34 +0200, Esben Kolind Laustrupa wrote:

> Jeg har netop købt en Samsung SyncMaster 959NF.

Tillykk' :)

> Jeg kan ikke få skærmen til at køre mere end 85 hz.

Har du installeret driveren? Hvis Windows ellers indlæser driveren burde du
i 1280x1024 kunne vælge 100Hz.

> [...]
> kun køre 85 hz. Hvad menes der så med de frekvens mål? Kan det virkelig
> passe jeg ikke kan få den til at køre en højere frekvens?

Nu er der heller ingen grund til at kører mere end 85Hz. Det giver i hvert
fald ikke nogen synlig forskel og efter min mening unødvendigt slid på
skærmen.

--
Lars

Fra : Don Dandala

Dato : 25-06-03 19:44

> [...]
> kun køre 85 hz. Hvad menes der så med de frekvens mål? Kan det virkelig
> passe jeg ikke kan få den til at køre en højere frekvens?

Dit skærmkort skal også kunne køre mere end 85hz i de pågældene opløsninger,
kan den det?

mvh
Don Dandala

Fra : Jacob Winther

Dato : 25-06-03 20:40

Det er helt sikkeret et flueben der skal fjernes i opsætningen

Egenskaber for skærm -> instilinger -> Avanceret -> skærm

Under skærmindstillinger skal ikke være flueben i feltet "skjul tilstande
........"

Så kan du vælge den opdataering du ønsker - min regel er jo højere jo bedre.

Jeg køre med opløsningen 1200 x 1024 / 100 Hertz

mvh Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 08:52

> [...]
> ......."
>
> Så kan du vælge den opdataering du ønsker - min regel er jo højere jo

Jeg fjernede fluebenet og skærmen kunne køre 100 hz. Tak for tippet.

Lige et ekstra spørgsmål:

Lars Jørgensen skriver:

>Nu er der heller ingen grund til at kører mere end 85Hz. Det giver i hvert
>fald ikke nogen synlig forskel og efter min mening unødvendigt slid på
>skærmen.

Slider det på skærmen at køre en højere refreshrate??

Esben

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-03 08:53

Nu jeg har experterne i tale har jeg lige endnu et spørgsmål:

Hvad skal jeg bruge det USB-tamtam til som fulgte med skærmen...?

Esben

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-06-03 15:42

On Thu, 26 Jun 2003 09:53:29 +0200, Esben Kolind Laustrupa wrote:

> Hvad skal jeg bruge det USB-tamtam til som fulgte med skærmen...?

Det med manualer er ikke lige dig?
Når du installerer MouScreen, fra den med følgende CD, så kan du via det
program - når USB kabelet er sat på - justere billedet på skærmen. Det er
noget lettere den vej istedet for vist OSD menuen.

Kik i hjælpen på CD'en. Der er en meget fin forklaring på MouScreen.

--
Lars