Tigermyg!!
Fra : Gert Petersen

Dato : 25-06-03 14:01

Hejsa!!

Vi har hørt at Italien er plaget af tigermyg men vi har ikke kunnet finde
noget om hverken plagen eller myggen.

Hvis en kun af- eller bekræfte påstanden ville vi blive glade da vi skal til
Gardasøen om 1½ uge.

Mvh

Gert

Fra : Carsten Stage

Dato : 25-06-03 14:22

Gert Petersen wrote:

> Vi har hørt at Italien er plaget af tigermyg men vi har ikke kunnet
> finde noget om hverken plagen eller myggen.

Alle områder med floder, floddeltaer og søer har myg. Det gælder også Lago
de Garda... Om der så er tale om myg i kamphelikopterklassen eller noget der
ligner kan være meget lokalt bestemt.

Jeg husker tydeligt en dansk plads beliggende lige ned til en sø hvor de dér
kamphelikoptere hang i sværme over vejene - men hvor det heldigvis viste sig
at de ikke stak. Eller også var de kræsne...

Medbring myggebalsam, gerne Djungle Oil indkøbt i Sverige hvor det
indeholdet stoffet DEET som hidtil har været forbudt i Danmark. Dog har man
kunnet finde det i enkelte sports- eller spejderudstyrsforretninger hvor man
har "overset" forbudet.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-06-03 22:46

"Carsten Stage" wrote:

> [...]

har man
> kunnet finde det i enkelte sports- eller spejderudstyrsforretninger

Hej Gert
Min familie og jeg har nu ca. 25 gange camperet ved Gardasøen og vi
har i al den tid ikke
set skyggen af en myg, endsige nogensinde blevet stukket af en så hvis
du agter at tage til
Gardasøen så spar du roligt dine penge til det giftige stads.
Mvh
Ole Larsen

Fra : Per

Dato : 25-06-03 16:36

De findes skam se her ( du skal bare søge under. tiger mosquitos ) :

http://www.fcps.k12.va.us/StratfordLandingES/Ecology/mpages/asian_tiger_mosquito.htm

Hilsen Per

PS. Hvis de er som dem på tegningen ( på hjemmesiden )skal de nok pensles
på ryggen med et insektmiddel, før det virker !

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 25-06-03 18:12

"Per" <per-a@tdcadsl.dk> wrote:

>PS. Hvis de er som dem på tegningen ( på hjemmesiden )skal de nok pensles
>på ryggen med et insektmiddel, før det virker !

Det var måske en idé med en jagtriffel...

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>