hvad er der galt...?
Fra : J.F.K

Dato : 25-06-03 12:25

Hej jeg har en pc, som ikke vil starte op mere. Det er et a7v266-e board m.
xp1800+ og geforce3.
Symptomerne er disse at en sjælden gang så starter den, men hvis jeg lige
efter siger genstart, så kommer den ikke op til overfladen. Skærmen står og
siger "no signal". Jeg har prøvet 3 forskellige grafokkort, så det er ikke
der problemet ligger.
Jeg helder mest til den konklusion at det må være moboard (agp soklen),
eller psu'en som er overbelastet eller blevet defekt.
Derfor spørger jeg nu, kan en psu være delvis defekt? Eller kan et moboard
være delvist defekt?

Det skal lige siges at den pc har kørt upåklageligt i længere tid, før end
at dette skete. Og jeg skal tilføje at der i maskinen sidder ikke mindre end
3 kabinet blæsere, 3 scsi drev, 4 ide drev og en stor cpu-køler.

Den er ikke overclocket...

mvh. John

Fra : /Ole

Dato : 25-06-03 15:25

Har du prøvet at låne et PCI grafikkort? Så kan du evt se, om det er AGP
porten, der er smuttet en tur udenbys.

/Ole

Fra : Leony

Dato : 26-06-03 16:02

"J.F.K" <jfk006@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Derfor spørger jeg nu, kan en psu være delvis defekt?

Sikkert.
Kan du ikke låne en strømforsyning af en du kender?

> Eller kan et moboard være delvist defekt?

Ja.
Der er dog mange grader af defekt.

> [...]
> før end at dette skete. Og jeg skal tilføje at der i maskinen sidder
> ikke mindre end 3 kabinet blæsere, 3 scsi drev, 4 ide drev og en stor

Det er et urimeligt læs at trække. Jeg tror fejlen skyldes din PSU er
blevet træt i komponenterne. Prøv en ny.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/