Patchpanel - hvor købes det?
Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-06-03 11:33

Hej!
Jeg er ved at bygge om og i den forbindelse laver jeg kabling til netværk,
telefon osv. i hele huset.
Jeg har fået en bunke dobbelte RJ45 udtag, men hvor kan jeg få fat i et
patchpanel? Jeg ved at Zitech har haft dem men jeg kan ikke længere finde
dem på deres side.
Er der nogen der kender en webshop hvor man kan købe dem? Jeg skal bruge et
med ca 20 udtag.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-06-03 15:10

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har fået en bunke dobbelte RJ45 udtag,

Hvad er det for udtag? Er det med indbygget connectere, eller er det kun
udtaget uden stik? eller er det noget der er demonteret fra en gammel
installation, og så har du fået det?

>men hvor kan jeg få fat i et
> patchpanel?

Du kan evt prøve at høre et installationsfirma om de har et gammelt LK
patchpanel liggende med cat5 connectere... Det kan du nok godt få billigt.

> [...]
> dem på deres side.
> Er der nogen der kender en webshop hvor man kan købe dem? Jeg skal bruge

Du kan sagtens finde en normal LK patchboks... Den koster alene omkring 500
kroner, og så skal der connectere oveni... Men hvis det alligevel er gamle
cat5 dobbeludtag du har fået. Kan du jo også lige så godt få fat i noget
tilsvarende til krydsfeltet.

Skal det montert i rack eller skal det være et patchboks? Jeg har nemlig et
brugt AMP cat5panel liggende som fylder 1U, med 24 udtag.. og dertilhørende
ledningsholder som også fylder 1U.... Men gratis er det ikke... nye AMP
cat5e paneler koster omkring 1500 med 24 connectere.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 26-06-03 00:35

> [...]
> ledningsholder som også fylder 1U.... Men gratis er det ikke... nye AMP
> cat5e paneler koster omkring 1500 med 24 connectere.

Så vidt jeg ved er der tale om AT&T stik, der er demonteret fra en
installation i Sønderborg. De skulle være mulige at genbruge. Det siger den
elektrikker der gav mig dem...
Jeg skal bruge en patch boks, og cat5e er godt nok til det jeg skal bruge.
Jeg tror jeg vil høre den lokale EL-pusher om han har noget liggende.

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-06-03 14:39

> [...]
> Jeg skal bruge en patch boks, og cat5e er godt nok til det jeg skal bruge.
> Jeg tror jeg vil høre den lokale EL-pusher om han har noget liggende.

Hvis du siger at cat5e er godtnok til dig.. Skal du nok lige overveje hvad
de der AT&T stik er for noget! For når det er demonteret, har der sikkert
været brug for en helt ny installation.. SÅ du skal nok ikke regne med at
det er cat5, men cat3...

cat3
cat5
cat5e
cat6

Det ser sådan set den rækkefølge af kvalitet man har... Hvis du minimum skal
have noget cat5e, tror jeg ikke du kan finde noget som er demonteret.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 27-06-03 00:06

> [...]
skal
> have noget cat5e, tror jeg ikke du kan finde noget som er demonteret.

Grunden til at det blev demonteret var at den nye ejer ikke ville betale for
kablerne. Så den gamle ejer blev så sur at han fik revet det hele ned
(barnligt måske, men godt for mig...)

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-06-03 09:53

> Grunden til at det blev demonteret var at den nye ejer ikke ville betale
for
> kablerne. Så den gamle ejer blev så sur at han fik revet det hele ned
> (barnligt måske, men godt for mig...)

Betale for kablerne? Kablerne er sku ikke meget værd, efter at de er
demonteret... Men en koblet kabling kan være mange penge værd.... Men så har
han vel også et fedt krydsfelt med alt hvad hjertet kan begære? Du har
stadig ikke sagt hvad de AT&T stik er for en kalgori... Jeg har nu ikke hørt
om nogen AT&T produkt.. tror du de laver sådan noget netværk mere? De lavede
vel kun systemer så det ville virke med deres telefonsystemer?

AT&T er i hvertfald ikke listet på Arne kellers liste over producenter...
Men han skriver:

Producenten af Systimax, med et af de bredeste produktprogrammer indenfor
kabling, blev med navnet Lucent Technologies udskilt fra AT&T i 1995, i 2000
blev enterprise delen af Lucent udskilt som Avaya Communication.

Så det er jo nok en installation på omkring 10år du har fået fat i... Meget
normalt

http://www.kabling.dk/systemer/producenter.htm