Vandtæt mobil?
Fra : Kewtie Pye

Dato : 25-06-03 11:00

Hej!

Er der nogen som ved om der findes vandtætte mobiltelefoner? Ville helst
have en vandtæt og tryksikker (til dykning) men tror ikke det findes.
En vandtæt kan bruges når jeg ikke går så dybt.
Og den der BoXiT synes jeg ikke er brugbar =/

På forhånd tak :)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-06-03 11:02

"Kewtie Pye" <kewtie_pye@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> En vandtæt kan bruges når jeg ikke går så dybt.
> Og den der BoXiT synes jeg ikke er brugbar =/

Jeg ved godt det ikke er relevant, men kan du ikke undvære mobilen den tid
du dykker ?
Selv om man kan have mobilen med når man dykker, kan man så overhovedet
bruge den ?

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Bo Larsen

Dato : 25-06-03 11:34

Christian B. Andresen wrote:

> Jeg ved godt det ikke er relevant, men kan du ikke undvære mobilen
> den tid du dykker ?
> Selv om man kan have mobilen med når man dykker, kan man så
> overhovedet bruge den ?

- Jeg sad netop og tænkte på det samme! Kan GSM-signaler gå igennem vand?
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Systemadministrator
Flyvevåbnets Officersskole

Fra : Peter Hansen

Dato : 25-06-03 14:40

Prøve en Nokia 6250...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-06-03 14:49

"Bo Larsen" <Larsen_bsc@hotmail.com> wrote in

> Kan GSM-signaler gå igennem vand?

Det skulle de nok kunne men næppe ret langt pga. manglende styrke.

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)

Fra : Oros

Dato : 25-06-03 15:26

Kewtie Pye wrote:
> [...]
> findes. En vandtæt kan bruges når jeg ikke går så dybt.
> Og den der BoXiT synes jeg ikke er brugbar =/

Findes ikke deciderede vandtætte nej (der er intet marked for dem),
vandafvisende ja, men det er jo langt fra det samme. Desuden forstår jeg
slet ikke din hensigt med at snuppe den med under vand? Sms? Tale er jo helt
udelukket, kunne måske klares med en abe-maske og et headset, men så har du
pludselig en kabel-forbindelse til telefonen som også skal være vandtæt. Men
man kan få sådanne poser der er vandtætte, ingen af dem dog til mere end de
10meters penge maks da trykket her bliver for stort og vandet presser sig
ind af selv den mindste utæthed. Men igen, hvorfor? Det er en "farlig" hobby
hvor man til alle tider skal være opmærksom, hvorfor dog bringe sin
dykker-kammerat i fare sammen med sig selv, og i det hele taget spilde
dyrebare minutter under vandet med at fifle med en telefon?? Husk på at
vandskader ikke dækkes af garanti, så det er da en dum måde at ødsle penge
væk ved telefoner, hvis ikke skaden sker under selve dykningen er der jo
også en stor risiko for at bære sig dumt ad med den før og efter.

og til jer der tvivler på spørgsmålet om hvorvidt telefonen modtager signal
under vandet kræver det jo ikke mere end 5 min og en stor dyb spand med vand
at finde ud af! ;)

<ironi on>
Hvordan skulle man ellers være i stand til at snakke i mobil i
storebæltstunnellen under adskillige meter vand! ;)
<ironi off>

mvh
Rasmus Jensen, Ishøj
CMAS** dykker

Fra : Per Jensen

Dato : 25-06-03 16:04

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> wrote in message

[SNIP]

> [...]
> Hvordan skulle man ellers være i stand til at snakke i mobil i
> storebæltstunnellen under adskillige meter vand! ;)

Der sidder GSM-antenner nede i tunellen. GSM-signaler kan slet ikke nå
derned, så der sidder nogle repeatere (tror det er 2 eller 3 stykker) men i
må ikke hænge mig op på det.

MVH, Per

Fra : Helmut Lotti

Dato : 25-06-03 16:10

"Oros" <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en meddelelse
> <ironi on>
> Hvordan skulle man ellers være i stand til at snakke i mobil i
> storebæltstunnellen under adskillige meter vand! ;)
> <ironi off>

Der er placeret GSM antenner i såvel Storebælts tunnellen som Metroen i
København!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-06-03 18:17

"Helmut Lotti" <HelmutL@ofir.dk> wrote in

> Der er placeret GSM antenner i såvel Storebælts tunnellen som
> Metroen i København!

Og på Nørreport station...

Fra : Kewtie Pye

Dato : 25-06-03 21:55

"Henrik Stidsen" <idontwantnospam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> "Helmut Lotti" <HelmutL@ofir.dk> wrote in

> Og på Nørreport station...
>
> --
> .: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
> "Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
> (Dilbert Newsletter)

Tusind tak for alle jeres konstruktive svar - jeg er rigtig glad for dem...