ECS K7S5A ustabilt
Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 25-06-03 10:28

Hej NG,
min datter har en ECS-K7S5A v 1.0, TB 1200Mhz, 1x256MB DDR, Win98se computer som er ustabil.

Hver anden gang den booter findes nye enheder som skal installeres - når det er gjort kører den ok et par dage så skifter boardet MHz fra 1200 til 900 (133/100 MHz FSB) og senest ned til 600 MHz (66MHz FSB) og låste BIOS CPU menuen så det ikke kunne ændres før CMOS blev cleared.

Jeg har opgraderet (aminf335.exe) org. BIOS til 021029.rom og agp-drivere til agp116a.exe - M E N der er stadig ustabilitets problemer. Kabinet temp er 29c og CPU temp 46c.

Strømforsyning 300W Codegen hvor Motherboard Monitor 5.3.3.0 rapporterer 12,66v på 12v og -11,80v på -12v resten tæt på det forventede.

Jeg har søgt her i NG men ikke fundet noget lignende ligesom Google Groups heller ikke umiddelbart har nogen bud.

Skulle der være een eller anden her?

MVH Ove

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 25-06-03 13:33

In news:3ef96b09$0$5161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk ,
Ove Juel Hansen <trax@[Take-away]tdcadsl.dk> typed:
> Hej NG,
> min datter har en ECS-K7S5A v 1.0, TB 1200Mhz, 1x256MB DDR, Win98se
> computer som er ustabil.

Jeg har også selv sådan et kort, dog med en duron, og kører win2k.

> [...]
> 1200 til 900 (133/100 MHz FSB) og senest ned til 600 MHz (66MHz FSB)
> og låste BIOS CPU menuen så det ikke kunne ændres før CMOS blev

Kan være battteriet som er defekt/tomt.

> Jeg har opgraderet (aminf335.exe) org. BIOS til 021029.rom og
> agp-drivere til agp116a.exe - M E N der er stadig ustabilitets
> problemer. Kabinet temp er 29c og CPU temp 46c.

Uden at kunne huske det, men er det så den nyeste bios ?

> Strømforsyning 300W Codegen hvor Motherboard Monitor 5.3.3.0
> rapporterer 12,66v på 12v og -11,80v på -12v resten tæt på det
> forventede.

Jeg kører også med en 300 watt codegen psu

> Skulle der være een eller anden her?

Hvis du siger at en bios ogdatering ikke hjælper, og evt prøver at udskifte
batteriet, vil jeg sige at der er et eller andet hardware på kortet der er
defekt. Så hvis du kan få det byttet, kan det være en løsning...

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 25-06-03 16:53

Tak for feed-back, vil prøve at skifte batteri, har kørt mem86test ok
så der er nok ikke meget andet at gøre end at skifte - desværre uden
for garanti
hilsen Ove