Erstatning for N6310 ?
Fra : Jensn

Dato : 25-06-03 08:05

Hej

Jeg tror at jeg bliver nødt til at købe en ny mobiltlf., da min nuværende
6310'er er blevet lidt defekt i display'et

Jeg har Nokia's Cark91 håndfri sæt i begge biler og gider ikke hen og
skifte dem (håndsættene, ikke bilerne

Findes der nogen "større" model end 6310i som passer i Cark91 sættet,
eller skal man nøjes med den ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : jess

Dato : 25-06-03 09:43

Nope. har selv samme problem

mvh.

Jess

Fra : Jensn

Dato : 25-06-03 10:20

"jess" <reinbach@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> Nope. har selv samme problem
>
> mvh.
>
> Jess

Det var da trist - kan det virkelig passe at Nokia ikke laver en model med
"alt det sjove" til
os som bruger den meget i bilen ?

På den anden side set, så kan vi vel heller ikke forvente at kunne blive ved
med at
benytte vores gamle håndfri i bilen - men kan man få håndfri til de nye
"smarte" modeller
som fungerer på samme måde som Cark91 (dvs. radio mute, seperat mikrofon
osv.)

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : JMo.

Dato : 25-06-03 17:29

"Jensn" <m3m5@hotmail.com> wrote in

> Det var da trist - kan det virkelig passe at Nokia ikke laver en model
> med "alt det sjove" til
> os som bruger den meget i bilen ?

Nejda..

> [...]
> nye "smarte" modeller
> som fungerer på samme måde som Cark91 (dvs. radio mute, seperat

Cark-91 har været Nokias standard-kit lige siden 6110 kom på markedet.
Svjh. tilbage i slutningen af 97 eller starten af 98. Så det har længe
sunget på sidste vers.

Med Nokia 7210 og det tilhørende Cark-126 er de gået over til at lave en
standard elektronik-boks, hvor holder kan skiftes ud.
Dvs. til de nye modeller vil det være Cark-126 + AXF-**S og MBC-**S der
skal bruges - Skifter du så model, er det blot AXF'en (antenne-coupler) og
MBC'en (selve holderen) der skal skiftes - resten af installationen kan du
beholde som den er.

Det øvrige carkits (128, 132, 134, 109 etc.) er "blindgyder" - de kan ikke
opgraderes. Så nup en 7210'er eller 6610 hvis du vil være lidt
fremtidssikret mht. carkit. Eller nup en SonyEricsson der har brugt et
tilsvarende system de sidste par år.

Alternativt kan du overveje telefon + carkit med Bluetooth.