Oplåsning hos Telia :-/
Fra : Hans Paulin

Dato : 24-06-03 23:02

....i dag var så dagen, hvor jeg havde haft min mobil ½ år, så jeg
ringede til Telia får at få den låst op...

....efter at vedkommende havde fået emei-nummeret sagde han, at han ikke
bare lige sådan kunne "hive nummeret ud til mig", tror jeg det var - han
bad i hvert fald om min postadresse eller mail-ditto, så han ku sende
det - det var først på eftermiddagen...

....jeg havde håbet at der lå en mail fra dem her til aften - men det
gjorde der ikke...

....er det rigtigt, at det er svært - og hvor lang tid skal jeg gi dem?

Hans

Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 24-06-03 23:10

Tja, da jeg skulle ha' Orange til at lukke mine telefoner op, fik jeg først
mailen med hvordan jeg gjorde et par dage senere...
Så det kan vel ta' et par dage. Gi' dem en uge, og ryk så for den..

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 24-06-03 23:36

> [...]
> mailen med hvordan jeg gjorde et par dage senere...
> Så det kan vel ta' et par dage. Gi' dem en uge, og ryk så for den..

Ryk med det samme...

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-06-03 23:39

Henrik Steen Larsen wrote:

> Ryk med det samme...

....hvorfor?

Hans

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 24-06-03 23:46

> ...hvorfor?

Hvilken skade gør det, at du få din kode hurtigere?

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-06-03 00:19

Henrik Steen Larsen wrote:

> Hvilken skade gør det, at du få din kode hurtigere?

....jeg vil bare ikke jage med andre mennesker, hvis det ikke er strengt
nødvendigt...

....har lige fået at vide af en anden, at koden kom efter et par dage...

Hans

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 25-06-03 00:31

> ...jeg vil bare ikke jage med andre mennesker, hvis det ikke er strengt
> nødvendigt...

Det gør jeg som udgangspunkt heller ikke, men i nogle tilfælde tror jeg, at
man bliver syltet...

Fra : Jesper Winding

Dato : 25-06-03 01:01

Ved Sonofon gik der et par minutter inden jeg fik min mail...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-06-03 06:43

Jesper Winding skrev Onsdag den 25. juni 2003 02:00 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Ved Sonofon gik der et par minutter inden jeg fik min mail...

Jeg fik min i telefonen med det samme.

Ivar Madsen

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-06-03 01:01

Henrik Steen Larsen wrote:

> Det gør jeg som udgangspunkt heller ikke, men i nogle tilfælde tror
> jeg, at man bliver syltet...

....gør man osse...

....skal til at rykke TDC for anden gang for de penge, jeg skal ha
tilbage for mit indsendte taletidskort

Hans

Fra : Bo Larsen

Dato : 25-06-03 07:12

De par gange jeg har skulle låse telefoner op med Telia abonnement har jeg
E-mailet direkte til den afdeling hos Telia der står for oplåsning af
telefoner. (og jeg kan ikke huske mail-adressen, men den kan Telia's
kundeservice oplyse), og så er der gået et par timer, og så er koden kommet
på mailen, sammen med en fin lille "monkey se, monkey do" vejledning.
--
Med Venlig Hilsen

Bo Larsen
Systemadministrator
Flyvevåbnets Officersskole

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-06-03 08:03

Bo Larsen wrote:
> [...]
> kan Telia's kundeservice oplyse), og så er der gået et par timer, og
> så er koden kommet på mailen, sammen med en fin lille "monkey se,

....jeg var først nede i dén forretning, hvor jeg havde købt telefonen,
men "de *solgte* telefoner og låste dem ikke op!" - gav mig dog
telefonnummeret til Telia (80101020)

....hvis det blir problematisk kan jeg dog prøve at be om mailadressen...

Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-06-03 11:19

Bo Larsen wrote:
> [...]
> kan Telia's kundeservice oplyse), og så er der gået et par timer, og
> så er koden kommet på mailen, sammen med en fin lille "monkey se,

....he he - sendte en kopi af forespørgslen hér i weekenden - og et svar
med kode og vejledning er lige kommet pr mail for et par minutter siden

Jubiiee!
Hans

Fra : Cox

Dato : 25-06-03 09:36

On Wed, 25 Jun 2003 09:02:49 +0200, Hans Paulin wrote:

> [...]
> telefonnummeret til Telia (80101020)
>
> ...hvis det blir problematisk kan jeg dog prøve at be om mailadressen...

Prøv at tjekke denne tråd, der omhandler det samme:

3eeed70b$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

I et af indlæggene kan du finde omtalte mail-adresse.

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-06-03 10:01

Cox wrote:

> 3eeed70b$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> I et af indlæggene kan du finde omtalte mail-adresse.

"Koden kommer retur efter 1-2 på e-mail med
en vejledning om hvordan telefonen låses op. Send e-mailen til
crmkundeservice@telia.dk med subjektet: »Udlevering af låsekode til
mobiltelefon«

E-mailen kan eksempelvis affattes således:

Da jeg den 23.03.2003 har haft mit Telia-abonnement med tilhørende
mobiltelefon i 6 mdr., anmoder jeg hermed venligst om koden til at låse
telefonen op, så den kan anvendes med alle SIM-kort.

Mit kontraktnummer:
Mit telefonnummer:
Telefontype:
Telefonens IMEI-nummer:

På forhånd tak og med venlig hilsen

»Mit navn og min adresse«"

....tusind tak for hjælpen!

Hans

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 27-06-03 05:27

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.dk> wrote in message
> [...]
> gjorde der ikke...
>
> ...er det rigtigt, at det er svært - og hvor lang tid skal jeg gi dem?

Erfaringer med Telia, siger at hvis du rykker dem dagligt 2-3 gange, og
efter 3 uger truer med at gå til telestyrelsen, har du en mulighed for at få
koden efter 1 dag...

hvis du blot beder om koden en enkelt gang, kan der NEMT gå 2-3 måneder...

Fra : Bo Larsen

Dato : 27-06-03 07:31

*DrømmeFyren* wrote:
> [...]
> for at få koden efter 1 dag...
>
> hvis du blot beder om koden en enkelt gang, kan der NEMT gå 2-3

Det er nu ikke den erfaring jeg har. Jeg skal have låst en telefon op. Jeg
skriver til dem nu, så må vi se hvor lang tid der går inden de svarer!

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-06-03 07:38

Bo Larsen wrote:

> Det er nu ikke den erfaring jeg har. Jeg skal have låst en telefon
> op. Jeg skriver til dem nu, så må vi se hvor lang tid der går inden
> de svarer!

....i dag er det 3 dage siden jeg ringede - jeg har endnu ikke fået den
mail, de ville sende...

Hans

Fra : Bo Larsen

Dato : 27-06-03 08:08

Hans Paulin wrote:
> ...i dag er det 3 dage siden jeg ringede - jeg har endnu ikke fået den
> mail, de ville sende...

Som sagt, plejer jeg at maile til dem, og det har virket. Nu ser vi hvad der
sker denne gang!

Fra : Hans Paulin

Dato : 27-06-03 08:36

Bo Larsen wrote: