Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Ixus 400 begynderspørgsmål
Fra : Martin

Dato : 24-06-03 23:25

Jeg overvejer at købe ovennævnte kamera, og har et par spørgsmål.
Tilgiv mig hvis nogle af dem er dumme, men jeg har ikke kunnet finde
svar på hverken dpreview.com eller Google Groups.

1. Er den indbyggede blitz kraftig nok til at tage gode indendørs
festbilleder og lign.? På Dpreview klages der over let underbelyste
blitzbilleder...

2. Der står på dpreview at man skal have en hurtig form for
CompactFlash RAM for at kunne tage 3 minutters video, hvordan sikrer
jeg mig at jeg får fat i det rigtige?

3. Er der nogen fornuftig, teknisk forklaring på hvorfor Canons
kameraer kun tillader korte videoklip, mens mange af Sonys kameraer
tillader "ubegrænset" optagelse?

4. Når man får fremkaldt billeder er det normalt i 10X15 format, men
billederne taget med digitalkameraer har generelt et lidt andet format
(1600X1200 osv.) Kan man indstille Ixus 400 til at tage i 10X15 format
eller skal man virkelig til at beskære hvert enkelt billede inden man
sender det til fremkaldelse? Eller kan man få fremkaldt i det skæve
format?

5. Jeg vil godt købe kameraet i Tyskland og har søgt på www.idealo.de
og www.preistrend.de. Er der nogen der kan anbefale nogle bestemte
tyske forhandlere, hvor de har oplevet god service osv.?

På forhånd tak for hjælpen!

MVH

Martin

Fra : lars

Dato : 25-06-03 08:37

> 5. Jeg vil godt købe kameraet i Tyskland og har søgt på www.idealo.de
> og www.preistrend.de. Er der nogen der kan anbefale nogle bestemte
> tyske forhandlere, hvor de har oplevet god service osv.?

pixmania sælger til 4 560 DKK
jeg ved ikke om det er billigt, men
jeg har selv handlet der, og
er meget tilfreds med steddet.
Du kan tracke din vare hele vejen
fra dem til tid.

http://www.pixmania.com/

http://194.206.235.235/dev/gui_web/shopping/index.php?fuseaction=voir_fiche_
article&article=29889

hilsen lars

Fra : lars

Dato : 25-06-03 09:01

> pixmania sælger til 4 560 DKK
> [...]

et lille pps:
http://www.shg.dk/
i højbjerg sælger til 4 269 kr !!!!

hilsen lars

Fra : Peter Holm

Dato : 25-06-03 07:30

Martin wrote:
> [...]
>
> 1. Er den indbyggede blitz kraftig nok til at tage gode indendørs
> festbilleder og lign.? På Dpreview klages der over let underbelyste

Jeg har et Ixus v2, og her fungerer blitzen uden problemer i den slags
situationer.

> [...]
> eller skal man virkelig til at beskære hvert enkelt billede inden man
> sender det til fremkaldelse? Eller kan man få fremkaldt i det skæve

Det er nemt at beskære alle billeder i et hug med feks gratisprogrammet
Irfanview.
Men du kan også sagtens få fremkaldt i det skæve 3:4 format. Det får jeg
selv gjort hos www.pixum.com, som er stedet jeg vil anbefale til print. De
er gode, hurtige og billige.

Køb endelig et Ixus 400 - det er et super fedt kamera!

Mvh
Peter

Fra : *Gavtyven*

Dato : 25-06-03 07:59

Jeg købte mit på ebay.com til 3300kr leveret + 70kr i told

Fra : Peter Holm

Dato : 25-06-03 19:07

*Gavtyven* wrote:
> Jeg købte mit på ebay.com til 3300kr leveret + 70kr i told

skulle du byde på det eller var det en fast pris ? Hvordan foregik betaling
?

Peter

Fra : *gavtyven*

Dato : 25-06-03 22:13

> skulle du byde på det eller var det en fast pris ? Hvordan foregik
betaling
> ?
>
> Peter

Den jeg købte var et fast bud :
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2937102024&category=3335

Derefter betaler man via : PAYPAL
Med et visakort...

Fra : ulf westergaard

Dato : 25-06-03 23:36

> Den jeg købte var et fast bud :

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2937102024&category=3335

> Derefter betaler man via : PAYPAL
> Med et visakort...

Så er det med en engelsk manual - formoder jeg ?!
Gælder der så garanti også i DK?

vh Ulf

Fra : ulf westergaard

Dato : 26-06-03 00:05

"*gavtyven*" <trads@pcFJERN.dk> wrote in message

> betaling

> [...]

Hej 'Gavtyv'
Duer laderen til 220 V AC?
- Jeg ser at der også er et ekstra Li-ion batt til Ixus'en for 12 £ ?
Har du gjort det?

vh Ulf

Fra : *Gavtyven*

Dato : 26-06-03 06:28

Laderen passer "næsen" til de dansk kontakter - Dvs. at afstanden ml. benene
er en anelse for kort MEN kan gå i. Passer iøvrigt perfetk til den kontakt
man har på badeværelset til barbermaskinen.

Garenti : CANON yder worldwide garenti 1år.
Skal bare sendes til tåstrup (tror jeg det er )

Fra : Peter Holm

Dato : 26-06-03 08:12

*gavtyven* wrote:

> Den jeg købte var et fast bud :

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2937102024&category=3335

> Derefter betaler man via : PAYPAL
> Med et visakort...

kommer kameraet ikke i 3300-3400 incl porto, told ?
Hvad med moms ?

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 26-06-03 08:48

Peter Holm wrote:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2937102024&category=3335

> kommer kameraet ikke i 3300-3400 incl porto, told ?

sorry, det var jo også det du skrev :o/

Fra : N/A

Dato : 25-06-03 23:34

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-06-03 23:34

> Den jeg købte var et fast bud :
> http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2937102024&category=
> 3335

Hvad med europæisk garanti. Jeg kan se at under Country står der United
Kingdom, men der står også at sælgeren er registreret i Hong Kong - fik du
et garantibevis med - og hvad står der af adresse på det?

Mvh.
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-06-03 23:40

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> [...]
> United Kingdom, men der står også at sælgeren er registreret i Hong
> Kong - fik du et garantibevis med - og hvad står der af adresse på

Nevermind, fandt dette i bunden af siden:

We have current stock and the camers will be shipped from Hong Kong as soon
as payment is cleared

Så der er ikke europæisk garanti - til gengæld er det pænt billigt :)

Flemming

Fra : ulf westergaard

Dato : 25-06-03 23:58

> [...]
soon
> as payment is cleared
>
> Så der er ikke europæisk garanti - til gengæld er det pænt billigt :)

- og hvordan med laderen - passer den med 220V AC?

vh Ulf

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-06-03 08:12

martinlykke@hotmail.com (Martin) wrote in

> 2. Der står på dpreview at man skal have en hurtig form for
> CompactFlash RAM for at kunne tage 3 minutters video, hvordan sikrer
> jeg mig at jeg får fat i det rigtige?

Jeg bruger RiData til mit G3 og det kan fint følge med til video.

Vær opmærksom på at Canon kun optager med 15fps (15 billeder i sekundet,
normalt flydende billede er 25fps), så optagelserne hakker lidt under
afspilning - lyden har jeg intet at udsætte på.

Flemming

Fra : Kenny Jensen

Dato : 25-06-03 18:10

> [...]

> 1. Er den indbyggede blitz kraftig nok til at tage gode indendørs
> festbilleder og lign.? På Dpreview klages der over let underbelyste

Jeg har netop taget en del indendørs billeder i weekenden og jeg synes de er
godt lyst op.
MEN på stort set alle billederne er der kraftige røde øjne selvom jeg har
brugt rød øje reduktion, hvilket jeg er meget ked af.

læs denne tråd news:3ef5caf1$0$97268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

Mvh
Kenny

Fra : Flemming Joensson

Dato : 25-06-03 19:01

"Kenny Jensen" <kenny@REMOVEskydebanen.net> wrote in

> MEN på stort set alle billederne er der kraftige røde øjne selvom jeg har
> brugt rød øje reduktion, hvilket jeg er meget ked af.

De er meget nemme at fjerne i Paint Shop Pro 8 - der er en lille tutorial
der kan gøre det, og den er faktisk ret nem (også selvom man ikke selv har
prøvet det før).

Så prøv og hent PSP8 fra tucows eller jasc.com - så kan du få almindelige
sorte pupiller igen :)

Flemming