Duer oplader ?
Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 24-06-03 22:00

Hej

Duer en oplader fra en Nokia 3510i til en Nokia 3310 ?
Jeg tænker specielt på samme spænding o.s.v.
Der er en, der gerne vil låne min lader i morgen. Hun har glemt sin lader
hjemme i KBH.
--
Venligst

Jan

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 25-06-03 22:08

> Duer en oplader fra en Nokia 3510i til en Nokia 3310 ?
> Jeg tænker specielt på samme spænding o.s.v.
> Der er en, der gerne vil låne min lader i morgen. Hun har glemt sin lader
> hjemme i KBH.

Det funker fint sammen. Det gør det faktisk med langt de fleste
Nokia-telefoner!

// Troels

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 24-06-03 22:14

Det lyder fint ! Stikkene i bunden ligner jo også hinanden.
Vi prøver i morgen. Tak for hjælpen.

--
Venligst

Jan

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 27-06-03 02:44

"Jan Illum Larsen" <jan.illum@FJERNDETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder fint ! Stikkene i bunden ligner jo også hinanden.
> Vi prøver i morgen. Tak for hjælpen.

Nokia er smarte.

De har lavet stikne på telefonerne så de udelukkende passer sammen med den
lader som
ikke i det mindste vil ødelægge telefonen. Dette gælder ladere fra deres
egne modeller og
alle nyere nokiaer, også selvom spænding og strøm er forskelligt.
Det er telefonen selv der styrer opladningen og telefonerne er konstrueret
så den kan klare de andre modellers spænding.
Men du kan stadig tage en oplader fra et andet firma end Nokia og skade din
telefon med den
men hvis du holder dig til Nokias ladere kan du bytte rundt som det passer
dig uden problemer.

Du kan dog godt i sjældne tilfælde komme ud for at en oplader ikke kan
oplade en telefon selvom den passer i stikket.
Men i alle tilfælde er der intet der tager skade. Den vil bare ikke kunne
lade.

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : Jan Illum Larsen

Dato : 27-06-03 12:39

Forsøget er blevet afprøvet.
Det virkede !