Lopper - grrrr...
Fra : Britt Malka

Dato : 24-06-03 22:03

Hej og godaften

Vi har ved årsskiftet købt et hus, der er et par hundrede år gammelt.
I løbet af foråret var det desværre andet end blomsterne, der sprang
ud, for lige pludselig opdagede vi, at vores katte, der kun gik inde
på det tidspunkt, og som aldrig er sammen med andre katte, havde fået
lopper. Det har de haft lige siden.

Vi har købt loppehalsbånd, loppeshampoo, stålbørste, har badet kattene
hver anden dag i loppeshampoo, vasket gulvene dagligt (for øjeblikket
i klorvand), men lopperne holder ud.

Hvad kan vi gøre?

Britt Malka

Tilmeld dig gratis Tips & Tricks, og vind Stone's SummaSummarum - www.malka.it/tips/tilmeld.html

Fra : Elwarth

Dato : 24-06-03 22:30

> Vi har købt loppehalsbånd, loppeshampoo, stålbørste, har badet kattene
> hver anden dag i loppeshampoo, vasket gulvene dagligt (for øjeblikket
> i klorvand), men lopperne holder ud.
>
> Hvad kan vi gøre?

Hej Britt
Jeg vil anbefale dig at prøve Frontline Pour On Vet. Det er sådan en pipette
med noget vædske i, som man drypper i nakken af katten. Det virker ved at
dræbe voksne lopper inden de når at bide eller lægge æg på katten. Ud over
det, grundig rengøring, som I allerede gør. Loppehalsbånd virker vistnok
ikke mere, lopperne er blevet immune overfor det. Jeg tror heller ikke, det
er en god idé at vaske katten efter behandling.
Held og lykke med at blive loppefri

Venligst
Dorthe

Fra : Britt Malka

Dato : 25-06-03 18:18

On Tue, 24 Jun 2003 23:30:23 +0200, "Elwarth"
<elwarth@KATTENSjellingnet.dk> wrote:

>Jeg vil anbefale dig at prøve Frontline Pour On Vet. Det er sådan en pipette
>med noget vædske i, som man drypper i nakken af katten.

Det lyder som det, vi skal have fat i. Nu vil jeg prøve at se, om
dyrlægen har det, eller hvor vi kan skaffe det.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 25-06-03 18:49

> Det lyder som det, vi skal have fat i. Nu vil jeg prøve at se, om
> dyrlægen har det, eller hvor vi kan skaffe det.
> --
Matas, dyreforretninger, zoocity, dyrlægen, ... og vist også på apoteket
Det er dyrt, men virker og er nemt. Så i længden er det nok det bedste og
billigste, til at slippe af med jeres ekstra husdyr

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jernladyen

Dato : 24-06-03 23:54

"Britt Malka" skrev d. 24-06-03 22:03 dette indlæg :
> [...]
>
> Vi har købt loppehalsbånd, loppeshampoo, stålbørste, har badet kattene
> hver anden dag i loppeshampoo, vasket gulvene dagligt (for øjeblikket

Hej Britt.
Sprøjt hele hytten med møbler, tæpper o.s.v. (=ALT) med Absolut. Det kan
bl.a. købes hos Matas.Det kan anbefales at bruge støvmaske mens du gør
det, og så forlade hytten et par timer. Dyrene giver du som anbefalet
Frontline. Loppehalsbånd er ikke synderlig effektive, hvis det er en
stor kat. Spørgsmålet er, om de overhovedet er effektive tilandet end at
lette ens pung.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Britt Malka

Dato : 25-06-03 18:19

On Tue, 24 Jun 2003 22:53:44 GMT, "Jernladyen"
<Jernladyen.news@kandu.dk> wrote:

>Spørgsmålet er, om de overhovedet er effektive tilandet end at
>lette ens pung.

Nej, men DER er de til gengæld ganske effektive! Hold da op!

Fra : Tanja Petersen

Dato : 26-06-03 16:56

Hej Jette

Jeg har det ret skidt ved at skulle sprøjte huset med Absolut D. Det stinker
forfærdeligt og længe. Vi købte vores hus i 1994 også med ekstra husdyr
(lopper). Vi var ved at gå fra hus og hjem på grund af dette.
Da frontline på spray kom frem, tænkte vi at det kunne ikke skade at prøve,
vi havde jo alligevel brugt 4500 Kr på diverse sprøjtemidler, uden
virkninger, så det skulle afprøves.

I dag er vi loppefrie, takket være det.
Vi sprøjtede ALT også kattene, hvis du skal sprøjte kattene, skal du gøre
det efter anvisningen, ellers bliver de dårlige, det er jo noget
kradsbøstigt noget.
Vi kommer en pipette i nakken på kattene, men det er så Advantage til hund.
Det er nøjagtig det samme der er i pipetterne, det er bare mængden der er
mere af, du skal gøre det at du suger det hele op i en engangssprøjte og
dividere det ud, så det passer med de antal kg der er væske til.

Pøj pøj med det.

Venlig Hilsen
Tanja

Fra : Britt Malka

Dato : 28-06-03 14:02

On Thu, 26 Jun 2003 17:55:43 +0200, "Tanja Petersen"
<mosters@tdcspace.dk> wrote:

>Pøj pøj med det.

Tak for det. Det er da også en drøj kamp, du har været igennem, og det
er rigtigt. Det koster dyrt, det stads

Fra : Jynis

Dato : 25-06-03 07:48

"Britt Malka" <britt@malka.fr> skrev i en meddelelse
> [...]
> Med venlig hilsen
> Britt Malka
>
> Tilmeld dig gratis Tips & Tricks, og vind Stone's SummaSummarum -

Jeg tror det er fuglelopper i har. Bygger fuglene reder i tagrenden? Har i
buske ved siden af døren, hvor kattene og i går ud og ind. Jeg brugte flere
1000 kr. på loppemidler . Det hjalp først da vi fjernede en stor kaprifolie
, der voksede op af huset ved siden af døren . Der er også nogle katte der
tiltrækker lopper mere end andre, ligesom der er mennesker der er mere
plagede af bid end andre.Jeg håber du får de s.... lopper udrydet.
Mvh .
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 25-06-03 10:42

Skal du til at sprøjte huset kan det anbefales at tage gummistøvler på. Jeg
skulle sprøjte ALT efter en tur til Rhodos hvor jeg havde fået det skidt med
hjem og hele hytten var befolket af dem. Og tro mig, de sprang for livet da
mutter her begyndte med Absolut d. Og jeg var glad for de lange støvler.
Ellers havde de slået lejr på mine ben. Men efter 2 dage og katten i
"karantæne" hos min mor var lopperne væk. Aldrig har jeg været så glad for
at slippe af med levende væsener. Og de har ikke været her siden. Så god
fornøjelse med sprøjten.
MVH Linda

Fra : Stine N. Hilskov

Dato : 25-06-03 11:44

Det er gudkelov flere år siden, vi har haft lopper!
Jeg brugte også frontline pour on vet. og sprøjtede hele huset med ABSOLUT
D, men fant ud af at ABSOLUT kun dræber lopper og ikke deres æg. Da lopperne
havde lagt æg i gulvtæpperne, blev vi udover de nævnte midler også nød til
at sprøjte med et middel som kun virkede på loppeæg (kan ikke huske navnet,
men kan fås i MATAS).

Hilsen Stine

Fra : Niels Peter

Dato : 25-06-03 11:50

Stine N. Hilskov wrote:

> [...]
> nævnte midler også nød til at sprøjte med et middel som kun virkede
> på loppeæg (kan ikke huske navnet, men kan fås i MATAS).

Midlet findes under flere forskellige handelsnavne, men det aktive stof
hedder methopren. Det forhindrer æg og larver i at udvikle sig til
voksne lopper.
Det fås på apoteker, hos Matas, dyrehandlere og de fleste supermarkeders
dyreafdelinger.

Niels Peter

Fra : Britt Malka

Dato : 25-06-03 18:15

On Wed, 25 Jun 2003 12:50:27 +0200, "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk>
wrote:

> [...]
>voksne lopper.
>Det fås på apoteker, hos Matas, dyrehandlere og de fleste supermarkeders

Tak for alle jeres råd.

Det lader til, at I har samme opfattelse af loppehalsbåndene som jeg -
de virker ikke længere! Nej, kattene er ikke særligt store, men de er
halvlanghårede.

Nu har jeg kun ét problem - vi har ikke en Matas i nærheden. Der er
mindst 1300 km.

Derfor er det godt at vide, at det aktive stof til at slå æg og larver
ihjel hedder "methopren". Det vil jeg søge efter.

De andre ting - det til at dryppe i nakken og det til at spraye - er
det udenlandske mærker? Så kan jeg måske finde dem her i Frankrig.
Ellers vil jeg få nogen til at købe det med, når vi i slutningen af
juli får besøg fra Danmark. Jeg ville helst løse problemet inden, dog.

Fra : Pia J

Dato : 25-06-03 18:35

> Ellers vil jeg få nogen til at købe det med, når vi i slutningen af
> juli får besøg fra Danmark. Jeg ville helst løse problemet inden, dog.

Frontline er så vidt jeg ved internationalt - man kan i hvert fald få det i
USA

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 28-06-03 23:54

> [...]
>
> Derfor er det godt at vide, at det aktive stof til at slå æg og larver
> ihjel hedder "methopren". Det vil jeg søge efter.

Hvis du nu googler efter 'Frontline Vet' på franske sider, finder du sikkert
et sted at købe det - mine franskkundskaber strakte kun til at se, det i
hvertfald findes i Frankrig og forhandles eller anbefales af dyrlæger.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Britt Malka

Dato : 29-06-03 10:15

On Sun, 29 Jun 2003 00:53:39 +0200, "Benedikte Brisson"
<hej@danmark.invalid> wrote:

>mine franskkundskaber strakte kun til at se, det i
>hvertfald findes i Frankrig og forhandles eller anbefales af dyrlæger.

Tak for det. Dit efternavn... er det ikke også fransk?

Vi skal til dyrlægen efter tørfodder, som kattene får en gang dagligt.
Så vil jeg spørge ham, om han har det.

Fra : Lene Heier

Dato : 29-06-03 06:48

On Wed, 25 Jun 2003 17:15:19 GMT, britt@malka.fr (Britt Malka) wrote:

>Nu har jeg kun ét problem - vi har ikke en Matas i nærheden. Der er
>mindst 1300 km.

Her er Frontlines officielle franske side, så der er ingen tvivl om,
at det findes og, som Benedikte siger, anbefales stærkt. I hvert fald
af Frontline.... :)) http://frontline.fr.merial.com/

Det må da kunne fås på et almindeligt apotek?

Lene Heier
.... i perioder Frankrigsboende... :)

Fra : Britt Malka

Dato : 29-06-03 10:16

On Sun, 29 Jun 2003 07:47:44 +0200, Lene Heier <lene@post2.tele.dk>
wrote:

>Her er Frontlines officielle franske side,

Super! Tusind tak.

>Det må da kunne fås på et almindeligt apotek?

Ja, det kan tænkes. Så det bliver dyrlægen eller apoteket.

>Lene Heier
>... i perioder Frankrigsboende... :)

Lange perioder? Hvor?

Fra : Lene Heier

Dato : 29-06-03 11:22

On Sun, 29 Jun 2003 09:15:54 GMT, britt@malka.fr (Britt Malka) wrote:

>Hvor?

Helt nederst til højre: Antibes (mellem Nice og Cannes).

Mon ikke vi bør flytte yderligere udvekslinger af franske
lyksaligheder og irritationsmomenter til vore private mailboxe, så vi
ikke får gok i hovederne her ... :))

Lene Heier

Fra : maz

Dato : 29-06-03 07:28

"Britt Malka" wrote in message>
>Midlet findes under flere forskellige handelsnavne, men det aktive stof
Der står mere om methopren hér:
http://www.irf.dk/dk/publikationer/maanedsblad/smaa_dyr_i_og_paa_huden_02.ht

Produktet hedder Pre-Lop og er produceret af Bayer

og kan fås hér:
http://www.maxsoe.dk/priser/05p_kat_tilbehor_01.htm

og muligvis hér: http://www.charmanns.dk/dyrenes-butik/
eller måske hos dyrlægen??

Frontline Pour on Vet fås her:
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=32/sprog=1/grp=yes/
koster 135,- (ex. 30,- fragt) og leveres fra dag til dag
Det billigste sted er til 125,-, så det er kan værd at søge andre
steder.....

Fra : Britt Malka

Dato : 29-06-03 10:17

On Sun, 29 Jun 2003 08:28:21 +0200, "maz" <mackMOVE@THISmail.dk>
wrote:

>Produktet hedder Pre-Lop og er produceret af Bayer

Tak for hjælpen. Bayer forhandles vist også her i Frankrig, mener jeg.
Dansk kattetørfodder (Leo) er i øvrigt højeste mode her.

Fra : maz

Dato : 29-06-03 13:27

"Britt Malka" <> wrote in message> >
> Tak for hjælpen. Bayer forhandles vist også her i Frankrig, mener jeg.
> Dansk kattetørfodder (Leo) er i øvrigt højeste mode her.
Ahhh, okay - så er jeg med...
Den var helt smuttet - det med at du var i Frankrig Håber du finder
produktet dernede .....
maria

Fra : Christina Kausmally

Dato : 25-06-03 23:20

"Niels Peter skrev i en meddelelse

> Midlet findes under flere forskellige handelsnavne, men det aktive stof
> hedder methopren. Det forhindrer æg og larver i at udvikle sig til
> voksne lopper.

Eksempeltvis "Prelop", det fåes mange steder, byggemarkeder osv. Det har jeg
selv prøvet, og fandt det meget effektivt.
Så kombineret m. Frontline burde du have en chance for at komme dem til
livs.
Håber det lykkes..
Mvh Christina

Fra : Britt Malka

Dato : 25-06-03 18:20

On Wed, 25 Jun 2003 11:42:29 +0200, "Michael Nielsen"
<michael.gn@adslhome.dk> wrote:

>Skal du til at sprøjte huset kan det anbefales at tage gummistøvler på.

Et godt tip Det må vi hellere gøre, inden vi tager af sted i
midten af juli og kattene - de små stakler - skal i pension

Fra : Britt Malka

Dato : 25-06-03 18:17

On Wed, 25 Jun 2003 08:48:08 +0200, "Jynis" <jynisFJERN@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg tror det er fuglelopper i har. Bygger fuglene reder i tagrenden? Har i
>buske ved siden af døren, hvor kattene og i går ud og ind.

Nej, det har vi ikke bemærket, og der er heller ikke buske tæt ved
huset. Kattene begyndte at være plaget af lopper, før de begyndte at
komme ud i haven.

Den gamle dame, der ejede huset, havde en huskat, der ligesom
kvarteret andre katte drøner omkring udenfor dag og nat. Jeg gætter
på, at det er "slænget", der har taget husdyrene med hjem, og så har
loppeæggene ligget i gulvbrædderne, til det blev varmt.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-06-03 07:30

Hej Britt

Som Dorthe også nævner er loppehalsbånd ikke særligt
effektive, du må på apoteket og have et af de virksomme
midler, jeg tror heller ikke at klorvand er så effektivt til
lopper, men du kan i matas købe loppemidler der skal sprayes på møbler,
gulve osv, de små "djævle" er sej-
livede, så det gælder om at slå hårdt ned fra start.

Held og lykke med "krigen"
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Britt Malka

Dato : 25-06-03 18:19

On Wed, 25 Jun 2003 08:29:48 +0200, "Marianne Hellemose"
<hellemose.som@mail.dk> wrote:

> jeg tror heller ikke at klorvand er så effektivt til
>lopper,

Det har hjulpet en del, men de er ikke væk endnu. Vi må have fat i
nogle krassere midler, som dem, I angiver her.