Våd snude
Fra : Britt Malka

Dato : 24-06-03 22:00

Hej og god aften

Jeg har altid troet, at det kun var hunde, der havde våd snude, men
den ene af vores to somali-katte (ædedolken) har altid våd snude.

Er det normalt?
Betyder det noget?

Britt Malka

Tilmeld dig gratis Tips & Tricks, og vind Stone's SummaSummarum - www.malka.it/tips/tilmeld.html

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 24-06-03 23:32

> Jeg har altid troet, at det kun var hunde, der havde våd snude, men
> den ene af vores to somali-katte (ædedolken) har altid våd snude.
>
> Er det normalt?
> Betyder det noget?

Hej Britt.

Min Tarzan har også våd kold snude, jeg ved ikke om det er normalt ( der
er ikke ret meget der er "normalt" ved Tarzan ) , det er første gang
at jeg oplever det med en kat. Jeg kan ikke forestille mig at det har
den store betydning hvis katten ellers er sund og rask, nogle mennesker
( jeg) har altid kolde hænder og fødder uden at fejle noget alvorligt.

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Coffea ramosa

Dato : 25-06-03 01:08

> Jeg har altid troet, at det kun var hunde, der havde våd snude, men
> den ene af vores to somali-katte (ædedolken) har altid våd snude.
>
> Er det normalt?

Tjah, der er vel en grund til det hedder snot-hvalp

Fra : Pia Thomsen

Dato : 25-06-03 09:39

"Britt Malka" <britt@malka.fr> skrev i en meddelelse
> Er det normalt?
> Betyder det noget?

Tjaee, nogle katte har tør snude, andre har en våd, men en tør snude kan
være tegn på at katten er syg, ligesom en decideret våd kan være det....en
fugtig snude må vel siges at være det bedste - men igen kan man ikke
generalisere
Jeg har en kat med en tøs snude....og har spurgt dyrlægen om det (han har
altid haft det) og det betyder ikke noget, han er frisk og rask Og det
er jo det vigtigste!!
--
Hilsen Pia

www.pitho.dk

Fra : Britt Malka

Dato : 25-06-03 18:09

On Wed, 25 Jun 2003 10:38:45 +0200, "Pia Thomsen" <piathomsen@pc.dk>
wrote:

>Jeg har en kat med en tøs snude....og har spurgt dyrlægen om det (han har
>altid haft det) og det betyder ikke noget, han er frisk og rask Og det
>er jo det vigtigste!!

Tak for jeres svar, alle sammen. Det var mest af nysgerrighed, for
Balou er for sund til, at han skulle være syg. Den eneste gang, han
har været dårlig - hov, der har været to gange - men første gang, var
det fordi han havde spist Whiskas. Anden gang opdagede vi først dagen
efter. Der var han ikke decideret dårlig, han ville bare ikke have
fisk om aftenen. Det viste sig, at han havde fundet tørfodderet og
ædt, til han ikke kunne mere, og det er meget, når det er Balou.

Heldigvis er Somalien en slank race

Fra : Helle

Dato : 25-06-03 18:14

"Britt Malka" <britt@malka.fr> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har altid troet, at det kun var hunde, der havde våd snude, men
> den ene af vores to somali-katte (ædedolken) har altid våd snude.

Jeg læste engang, et sted, at når snuden er våd optager de lugte bedre men
når den er tør er det fordi de ikke er nysgerrige på det tidspunkt og derfor
ikke har behøv for at fange dufte og lugte...ved ikke om det passer...
Mvh Helle

Fra : Britt Malka

Dato : 28-06-03 14:00

On Wed, 25 Jun 2003 19:13:56 +0200, "Helle" <krammemusen@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>ikke har behøv for at fange dufte og lugte...ved ikke om det passer...

Ha! Det kunne passe meget godt på Balou, der altid er ude efter at
lugte sig frem til noget spiseligt. Han har sågar smagt på min kaffe,
dengang jeg drak det med mælk og sukker, og min morgenjuice. Begge
dele kun én gang, men efter at have lugtet til den hver morgen i nogle
måneder.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-06-03 14:29

In article <3f059121.19583453@news.free.fr>, Britt Malka
<britt@malka.fr> wrote:

> Han har sågar smagt på min kaffe,
> dengang jeg drak det med mælk og sukker

Hæ - da Donna var killing og endnu mere nysgerrig og morsyg end idag
har hun også præsteret at drikke et halvt krus glemt (kold) the med
mælk inden jeg fik stoppet hende. Jeg tror ikke hun var vild med det -
men når jeg drak det måtte det være godt Idag nøjes hun med at
stjæle fra mit vandglas. Men mit vand er stadig bedre end det hun har i
vandskålen

Fra : Britt Malka

Dato : 28-06-03 16:12

On Sat, 28 Jun 2003 15:29:13 +0200, Ann Rudbeck
<ann_rudbeck@fjernesyahoo.com> wrote:

>Jeg tror ikke hun var vild med det -
>men når jeg drak det måtte det være godt

Nej, hvor sjovt. Åbenbart har Donna samme indstilling som Balou

>I dag nøjes hun med at
>stjæle fra mit vandglas. Men mit vand er stadig bedre end det hun har i
>vandskålen

Vores katte foretrækker at drikke vand af en sjov, flad vask vi har.
Hver gang vi tænder for vandhanen, kommer de drønende, hopper op i
vasken og drikker. De har altid frisk vand i deres skål, men det er
ikke lige så spændende.

Fra : Lene Heier

Dato : 28-06-03 16:27

On Sat, 28 Jun 2003 15:12:09 GMT, britt@malka.fr (Britt Malka) wrote:

> [...]
>Hver gang vi tænder for vandhanen, kommer de drønende, hopper op i
>vasken og drikker. De har altid frisk vand i deres skål, men det er

Vandhanevand er altid det bedste..! :) Det har alle vores katte altid
syntes.

Jeg har ... øhm ... også lagt et billede på www.netdyredoktor.dk i
fotokonkurrencen. Altså, praleri ligger mig fjernt, men bare sådan til
belysning af situationen.......! ;))

Det er ikke engang en af vores egne katte, men genboens, der somme
tider kommer en times tid og ligger på skødet og ser TV og går med i
bad og sån ... :)

Lene Heier

Fra : Britt Malka

Dato : 29-06-03 10:12

On Sat, 28 Jun 2003 17:26:41 +0200, Lene Heier <lene@post2.tele.dk>
wrote:

>Jeg har ... øhm ... også lagt et billede på www.netdyredoktor.dk i
>fotokonkurrencen. Altså, praleri ligger mig fjernt, men bare sådan til
>belysning af situationen.......! ;))

Wow, flot! Til lykke! Sødt billede i øvrigt

>Det er ikke engang en af vores egne katte, men genboens, der somme
>tider kommer en times tid og ligger på skødet og ser TV og går med i
>bad og sån ... :)

Ja, vores største (dengang...) Alekhine hoppede også altid med op i
badekarret. Nu er vi flyttet, og der kommer kattene sjældent med
ovenpå. Før i tiden blev han sur, hvis jeg gik i bad uden at fortælle
ham det først. Han kunne godt skælde ud i lang tid, når jeg så kom ud
igen. Jeg svarede ofte, at jeg rent faktisk havde kaldt på ham, og han
kom ikke, hvortil han blot skældte mere ud, men det hjalp på, at han
kom hurtigere, når jeg kaldte til bad.

Jeg har i øvrigt stadig nogle glimrende skænderier med Alekhine, som
sjældent overlader det sidste ord til modparten.

Fra : Zindy Westergaard

Dato : 29-06-03 15:51

Hej

Min hunmis elsker også vandhanen. Men hun drikker
direkte fra hanen (i ordets bedste forstand :0) )

Zindy

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-06-03 16:41

In article <3effaff1.27471250@news.free.fr>, Britt Malka
<britt@malka.fr> wrote:

> [...]
> Hver gang vi tænder for vandhanen, kommer de drønende, hopper op i
> vasken og drikker. De har altid frisk vand i deres skål, men det er

Næh, her er vandhanen også dybt spændende - men ikke til at drikke
af... man betragter fænomenet... indgående! Hvorfor siger det sådan?
Hvor kommer det fra? - Og hvor forsvinder det hen med den dér sære lyd?
Ditte står ofte og stirrer ned i afløbet efter vandet med ét øje og
hovedet på sned. Det ser ubetaleligt ud.. Jeg kan ligefrem høre det
knage i de små hoveder *gg*

Fra : Kate

Dato : 29-06-03 00:48

Ann Rudbeck <webmaster@FJERNESsiamis.com> wrote in

> Jeg kan ligefrem høre det
> knage i de små hoveder *gg*

Hæhæhæ, minder om Mowgli's fascination af toilettet. Han kan stadig stå
og kigge efter vandet og når det er færdigt med at løbe kravler han ned
for at kigge op under kanten hvor det kom fra

Ja, der er ingen grund til at vi med katte trods alt har det sjovt

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Kate

Dato : 29-06-03 01:03

Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote in

> Ja, der er ingen grund til at vi med katte trods alt har det sjovt

Sikke da noget vrøvl. Tror nok jeg mente "ingen tvivl om"...tjaaa, jeg
må vidst hellere bare se at komme i seng

Fra : Pia J

Dato : 29-06-03 07:31

"Kate" <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote in message news:3efe2931$0$83048

> Hæhæhæ, minder om Mowgli's fascination af toilettet. Han kan stadig stå
> og kigge efter vandet og når det er færdigt med at løbe kravler han ned
> for at kigge op under kanten hvor det kom fra

Hannibal dyrker min printer. Kigger gennem udgangssprækken for at se
patronen bevæge sig - kan ikke komme ind, prøver ovenfra. Man kan ligefrem
se, hvor det knager i hans lille hovede.

:Pia

Fra : Kate

Dato : 29-06-03 10:18

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Hannibal dyrker min printer.

Den var Lante også meget interesseret i lige de først par mdr efter han
flyttede ind. Jeg blev nødt til at flytte ham for han yndede at sidde
på bakken hvor papiret skulle komme ud

Fra : Ann K

Dato : 29-06-03 16:22

Underlige drikkevaner jeres katte har!
Men jeg tror at Ranje tager prisen... nyophældt cola!!! der stadig syder og
bobler og krildrer i næsen... *uhmmmm*
Helt normal er han altså ikke *gg*

Mvh Ann

Fra : Britt Malka

Dato : 29-06-03 10:14

On 28 Jun 2003 23:48:01 GMT, Kate <mowgliNOT@oliwer.dk> wrote:

>Han kan stadig stå
>og kigge efter vandet og når det er færdigt med at løbe kravler han ned
>for at kigge op under kanten hvor det kom fra

Det er sjovt, som vand er fascinerende for katte. Gad vide, om det
ikke ligger i deres instinkter. Trods alt elsker de fisk, så de må
have været mere fiskende, før de blev huskatte.