MS Windows
briani 27239
Installering af WIN 98 på en bærbar
Fra : Søren

Dato : 24-06-03 21:18

Hej,

Jeg har et problem, jeg håber I kan hjælpe med at løse.

Jeg har netop købt en af TDC's gamle bærbare, som de har solgt fra deres
butikker efter at have tømt den for programmel.

Nu skal jeg have lagt WIN 98 ind på den, men når jeg starter op
a) med WIN 98 startdiskette - så svarer skærmen: S2D partition signature not
found! Booting from floppy disk - Disk Error, replace the disk, and then
press any key

b) uden startdiskette - så svarer skærmen: S2D partition signature not
found! Ugyldig systemdisk - Disk I/O Fejl - skift disk og tryk på en tast

Hvad skal jeg gøre for at komme videre?

Venlig hilsen,
Søren

Fra : Leif Pedersen

Dato : 24-06-03 21:32

Tue, 24 Jun 2003 22:17:34 +0200, Søren <virgilante@sol.dk> skrev:

> [...]
> not
> found! Booting from floppy disk - Disk Error, replace the disk, and then

Så vidt jeg kan forstå af det er det nom den ikke kan læse disketten.
Prøv at boote fra cden i stedet for eller prøv en anden diskette.

Anders

> b) uden startdiskette - så svarer skærmen: S2D partition signature not
> found! Ugyldig systemdisk - Disk I/O Fejl - skift disk og tryk på en tast

Har du tjekket om der er oprettet en partition på hardisken?

> Venlig hilsen,
Anders

Fra : Søren

Dato : 24-06-03 21:53

Tak for svar.

Jeg har prøvet at komme ind i BIOS for at ændre på boot rækkefølgen, men jeg
kan heller ikke komme ind i BIOS ved at trykke på delete tasten.

Jeg har også prøvet andre startdisketter uden held.

Hvordan kan jeg se, om der er oprettet en partition på harddisken, når jeg
ikke kan komme videre end til meddelelsen om fejlen?

Hilsen
Søren

newsrragnvgzf3jtpi@news.stofanet.dk...

Fra : Søren

Dato : 24-06-03 22:03

Hej igen,

Det ser ud som om det lykkedes at få maskinen til at acceptere en alternativ
startdiskette fra WIN 98, men den kan ikke finde CD-ROM drevet, når skærmen
spørger, om jeg vil starte op med CD-ROM.

Fra : Jakob Baunsgaard

Dato : 25-06-03 00:16

"Søren" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> startdiskette fra WIN 98, men den kan ikke finde CD-ROM drevet, når
skærmen
> spørger, om jeg vil starte op med CD-ROM.

Hvad mærke/model er den bærbare? Så kan det være nogen ved hvordan du får
adgang til bios. For det er da klart nemmest at boote fra CD.
Tjek den bootdisk du bruger der for cd-rom drivere - kopier evt fra din
anden bootdisk.

Jakob