tomb raider og platform - HJÆLP
Fra : maz

Dato : 24-06-03 20:34

Hej gruppe
Mon der er nogle kloge hoveder der kan svare på dette:

Kan jeg installere og spille pc-spil (og DVD), der i platform angivelse har
windows 95/98 (altså spil, der er udgivet for et par år siden), når jeg
kører med windows XP ??

PFT, maria

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-06-03 21:02

maz wrote:
> [...]
>
> Kan jeg installere og spille pc-spil (og DVD), der i platform
> angivelse har windows 95/98 (altså spil, der er udgivet for et par år

Hej Maria.
Sommetider, sommetider ikke. Se her:
http://www.ntcompatible.com

Lige præcis mht Tombraider er du heldig:
http://www.glidos.net/

Mange tips her:
http://vogons.zetafleet.com/

Forskellige ting du kan bruge for at få gamle spil til at køre under XP
http://www.oldskool.org/
http://www.eliel.com/dodge.html
https://sourceforge.net/projects/vdmsound/
http://dosbox.sourceforge.net/news.php?show_news=1

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : maz

Dato : 24-06-03 21:24

"Sune Mika Salminen" wrote in message>>

> Lige præcis mht Tombraider er du heldig:
> http://www.glidos.net/

Hej igen
Ja okay, jeg er ikke vildt meget inde i det her - jeg plejer at få 'hjælp'
til at installere den slags.
Hvis jeg nu køber f.eks. TR 3 til windows 95/98 (amazon), og har XP og skal
installere og spille, så skal jeg først installere en eller anden
'softwaredims' fra glidos.net for at det virker?? I så fald - hvilken
'dims'?? Og hvordan gør man ?? Og er det ligegyldigt om det er DVD eller CD
??

Har mit grafikkort nogen betydning (- og lydkort)? Skal lige sige, at jeg
har et helt nyt grafikkort - ret godt, men ved ikke lige havde det
hedder.....eller hvad det kan

PFT, maria

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-06-03 22:28

maz wrote:

> [...]
>
> Har mit grafikkort nogen betydning (- og lydkort)? Skal lige sige, at
> jeg har et helt nyt grafikkort - ret godt, men ved ikke lige havde det

Find selv ud af det, så lærer du også noget. Held & Lykke:

http://www.eidosinteractive.com/support/faqinfo.html?fqid=245&gmid=4

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-06-03 22:30

Sune Mika Salminen wrote:

> Find selv ud af det, så lærer du også noget. Held & Lykke:

Mere her:
http://www.eidosinteractive.com/support/faqinfo.html?fqid=17&gmid=4

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : maz

Dato : 25-06-03 08:50

"Sune Mika Salminen" <wrote in message > >
> Find selv ud af det, så lærer du også noget. Held & Lykke:
> http://www.eidosinteractive.com/support/faqinfo.html?fqid=245&gmid=4

Hej
Tak for dine svar og links - pænt af dig, du gad bruge tid på det. Men det
blev jeg desværre ikke meget klogere af med divergerende oplysninger på de
forskellige links. . Jeg har ikke brug for at lære noget om det (det
interesserer mig ikke) - jeg skal bare vide om det virker, inden jeg bruger
penge på at købe et spil.
Så jeg prøver et andet sted

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 25-06-03 11:25

maz wrote:

> [...]
> noget om det (det interesserer mig ikke) - jeg skal bare vide om det
> virker, inden jeg bruger penge på at købe et spil.

Kig på ntcompatible igen. brug deres database til at søge på "Tomb
Raider 3" og klik så på "details" ud for en af dem hvor der står at TR3
virker under XP. Så finder du ud af at:

"Requires patch: tr3_patch_2kxp.exe available at Core site or just about
any Tomb Raider site".

Ordforklaring:

tr3(Tomb Raider 3)patch("lap")2kxp(Windows 2000/XP).exe

Se om du kan finde den patch.

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : maz

Dato : 25-06-03 12:29

> [...]
> any Tomb Raider site".
> Ordforklaring:
> tr3(Tomb Raider 3)patch("lap")2kxp(Windows 2000/XP).exe
Okay, tak - du gør virkelig et forsøg
Du fik i øvrigt lige henledt min opmærksomhed på gode gamle
www.tombraiders.net - > hvor det hele står inkl. alle mulige mærkelig
patches, downloads osv (i rimelig IT-analfabet sprog). Jeg slipper vist ikke
for at installere 'patches' - noget som jeg ikke skal/tør rode med på min
comp.

Men faktum er, det *kan* lade sig gøre at spille TR-spil med XP. Og jeg er
blevet lovet hjælp (piv) til installationen af spil+patches, så nu kan jeg
købe spillet til pc (har dem i forvejen til PX2)
Tak for hjælpen

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 25-06-03 14:02

maz wrote:
> Okay, tak - du gør virkelig et forsøg

Ja.. Men jeg prøver også at vise dig hvordan du selv kan løse dit
problem.
Det er en god måde at lære hvordan tingene virker (eller ikke virker
Det er selvfølgelig ærlig snak hvis man ikke *gider* lære hvordan
tingene virker...!

> [...]
> patches, downloads osv (i rimelig IT-analfabet sprog). Jeg slipper
> vist ikke for at installere 'patches' - noget som jeg ikke skal/tør

Det er normalt ikke patches til enkelte programmer eller spil du har
installeret som fucker en Windows installation op. De mest generelle
fejl kan normalt løses ved at geninstallere driversoftware, DirectX og
div. service packs til Windows eller Internet Explorer.

> [...]
> jeg er blevet lovet hjælp (piv) til installationen af spil+patches,
> så nu kan jeg købe spillet til pc (har dem i forvejen til PX2)

Pjat, det behøver du ikke hjælp til! Bare kør installationen fra TR3
CD'en, genstart computeren, kør patchen (skal bare dobbeltklikkes) og
start spillet.

Held & Lykke

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : maz

Dato : 25-06-03 22:00

> [...]
> Det er en god måde at lære hvordan tingene virker (eller ikke virker
> Det er selvfølgelig ærlig snak hvis man ikke *gider* lære hvordan
Ja, det er det - hvis man vel og mærke synes det er 'værd' at vide Jeg
skal bare have comp til at virke - hvordan og hvorledes er ikke noget jeg
roder med (og min tålmodighed med og interesse for pc-software og finesser
er under frysepunktet) *g*

> [...]
> fejl kan normalt løses ved at geninstallere driversoftware, DirectX og
> div. service packs til Windows eller Internet Explorer.
Okay, og så er vi derhenne, hvor det begynder at 'flimre' - både i min
hjerne og i øjnene. Jeg har ikke selv bygget min comp - aner ikke *noget* om
drivers eller installationer (udover at det er et eller andet, man bruger
som hjælpeprogram eller deromkring??) og normalt er det kæresten, der roder
med det.... Men jeg skal give beskeden videre, tak *s*

> Pjat, det behøver du ikke hjælp til! Bare kør installationen fra TR3
> CD'en, genstart computeren, kør patchen (skal bare dobbeltklikkes) og
> start spillet. > Held & Lykke
Jeg skal jo lige hente patchen først, ikke ? Og jeg aner ikke noget om i
hvilken folder, den skal ligge. Anyways, nu får jeg spillet inden for den
næste uge, får kæresten til at installere, og så ser jeg om det virker....
ellers skal jeg *nok* vende tilbage.... *g*

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 26-06-03 01:09

maz wrote:
> "Sune Mika Salminen" wrote in message>>

Klip

> Jeg skal jo lige hente patchen først, ikke ? Og jeg aner ikke noget
> om i hvilken folder, den skal ligge.

Det er ligemeget hvor patchen ligger henne, bare du kan komme til at
dobbeltklikke på den. Download den bare til skrivebordet. Efter den er
installeret, kan du evt. brænde den til en CD til senere brug og dernæst
slette den fra din computer.

Okay, nu kan du gå til frokost...

-Sune
--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 24-06-03 23:04

maz wrote:

> [...]
> anden 'softwaredims' fra glidos.net for at det virker?? I så fald -
> hvilken 'dims'?? Og hvordan gør man ?? Og er det ligegyldigt om det

Kig igen - TR og TR3 er to forskellige spil.
Søg i kompatibilitetslisten på www.ntcompatible.com

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?