hundelufter løn??
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-06-03 18:20

Hejsa

Det ligger sådan, at mine forældre lufter Nicki hver eftermiddag ( gratis )
mens vi er på arbejde, hvilket jo er en dejlig hjælp for os.
Nu ligger det sådan at mine forældre så skal på ferie i 4 uger, og hvad så
med "stakkel" Nicki.
Jeg har så fundet en ferieafløse, en 13-14 året pige her fra gården hvor vi
bor, som meget gerne vil lufte ham, men hun skal jo ha' noget for at gå med
ham, jeg hverken kan eller vil ha' hun skal gå med ham gratis.

Er der andre der har sådanne en hunde lufter, og hvad er lønne der?, jeg
ander nemlig ikke hvad der er rimeligt.

Noget bud?

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : skingur

Dato : 24-06-03 20:29

"Bolette Nielsen" skrev d. 24-06-03 18:20 dette indlæg :
> [...]
> ham, jeg hverken kan eller vil ha' hun skal gå med ham gratis.
>
> Er der andre der har sådanne en hunde lufter, og hvad er lønne der?,

Hvis hun skal gå med hunden hver dag i en hel måned, synes jeg hun skal
have 100 kr om ugen + en bonus... hvilket kunne være en "hund" oveni,
altså en plovmand i alt.
Mvh Christina
(hvis det er 5 dage om ugen er 100 kr om ugen fint.. det er 20 kroner om
dagen... så kan du jo overveje bonus`en hvis hun går RIGTIG meget med
den!!!)

http://www.kandu.dk/

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-06-03 21:12

Hej Christina

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis hun skal gå med hunden hver dag i en hel måned, synes jeg hun skal
> have 100 kr om ugen + en bonus... hvilket kunne være en "hund" oveni,
> altså en plovmand i alt.

Nu bliver det nok kun 3 gange om uger i to af ugerne, og så alle ugens 5
hverdage de to andre uger, men 100 kr om ugen var egentlig også min tanke.
Den med bonusen havde jeg så ikke lige tænkt på, men vil da helt klart komme
med i mine overvejelser.'
Tak for tipset.

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : bettina

Dato : 25-06-03 08:03

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> (hvis det er 5 dage om ugen er 100 kr om ugen fint.. det er 20 kroner om
> dagen... så kan du jo overveje bonus`en hvis hun går RIGTIG meget med

hm,ja så er jeg måske en anelse mere gavmild. Min fantastiske hundelufter
får nu 400,- om ugen. De første 2 år fik hun 300,- men jeg synes ærlig talt
hun havde fortjent en lønforhøjelse, da hun går med mocka 1-1½ time hver
dag, nogen gange meget mere. og selv hvis hun er syg eller på ferie, sørger
hun for at finde en afløser - mor, bror eller veninde.
selvom jeg er overbevist om hun til enhver tid ville gøre det gratis pga
hendes store kærlighed til hunde (og nok især til mocka), synes jeg bestemt
hun har fortjent hver eneste krone. Ok, hun er så blevet 16 år nu, men det
var hun jo så ikke da vi fik Mocka for snart 3 år siden og hun begyndgte på
"jobbet".
Bortset fra det, troede jeg helt ærligt ikke det var muligt at finde en 13
årig pige med så stor ansvarsfølelse og stabilitet. Hvor har jeg bare været
heldig.

bettina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 25-06-03 19:50

Hej Bettina

"bettina" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sørger
> hun for at finde en afløser - mor, bror eller veninde.

Okay, jeg synes det er en meget flot løn du gir' hende, det synes jeg måske
er lige lidt for meget for min ferie afløser, men hun har lige været forbi
for at få nøgler og sådan, og jeg spurgte om 200,- for de syv gange hun skal
gå med ham indtil vidre var okay, hvorefter hun næsten var ved at falde ned
af sofaen, hun synes det var al for meget, men det skal hun da i hvert fald
ha', så kan jeg jo se om jeg vil give lidt ekstra når de syv gange er slut.

Tak for hjælpen alle sammen

Knuzzer Bolette og Nicki ( der er rigtig glad for sin nye hundelufter )

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-06-03 14:42

> [...]

> Bortset fra det, troede jeg helt ærligt ikke det var muligt at finde en 13
> årig pige med så stor ansvarsfølelse og stabilitet. Hvor har jeg bare

Hej Bettina

Når man endelig finder en sådan, og man som jer har brug for at vide, at der
bliver taget godt om sin hund(e), så er man sikkert også tilbøjelig til at
ville betale lidt mere. Som du selv sagde, gode og ansvarlige hundeluftere
er ikke lette at finde.
Hvis det er ugens 7 dage, så bliver det da også til noget der ligner minimum
7 timer om ugen, og du kan have ro i sjælen, hvor du end er. Det er nok værd
at betale for.

M.V.H.....Benny..

Fra : bettina

Dato : 27-06-03 18:34

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> ville betale lidt mere. Som du selv sagde, gode og ansvarlige hundeluftere

netop, hun er en gave sendt fra himlen og jeg benytter enhver lejligede til
at fortælle hende det

> [...]
minimum
> 7 timer om ugen, og du kan have ro i sjælen, hvor du end er. Det er nok

Det er godt nok kun mandag-fredag, men med byture, tog/busture, rideture,
strandture og hvad hun ellers finder på. så det er efter mig mening helt
klart alle pengene værd

bettina

Fra : Leyna

Dato : 24-06-03 20:50

On Tue, 24 Jun 2003 19:19:32 +0200, "Bolette Nielsen"
<bobo@nospam.bolettes.dk> wrote:

>Er der andre der har sådanne en hunde lufter, og hvad er lønne der?, jeg
>ander nemlig ikke hvad der er rimeligt.
>
>Noget bud?

Jeg har godt nok ikke en hundelufter, men gik selv meget med andres
hunde da jeg var teenager. Det fik jeg ikke noget for rent økonomisk,
og forlangte heller ikke noget. jeg var gald for bare at få lov at
have hund i nogle timer.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-06-03 21:08

Hej Leyna

"Leyna" <webmaster@big-girls.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hunde da jeg var teenager. Det fik jeg ikke noget for rent økonomisk,
> og forlangte heller ikke noget. jeg var gald for bare at få lov at

Det tror jeg egentlig også hun ville være, men min samvitighed siger at hun
selvfølgelig skal ha' noget for det, jeg er jo glad for at hun gider at
beskæftige min hund mens jeg er på job.

Jeg var også selv hundelufter da jeg var teenager, og der fik jeg vist 250,-
om mdr. men det er også en del år sigen efterhånden.
Jeg var da rigtig glad for at måtte lufte Birger som han hed ( en beagle
hund ), men lidt ekstra lommepenge gjorde jo heller ikke noget. Jeg ville
f.eks heller lufte andres hunde, end at løbe med aviser, og på den måde
tjene lidt ekstra, noget jeg samtidig synes var sjovt

Men tak for din indlæg alligevel.

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Eifel

Dato : 25-06-03 02:28

Hold op hvor er F-O-R-A-R-G-E-L-I-G-T at du derved nedgør alle her i
gruppen der har gode erfaringer med, at give en håndøre til en sød pige
der gerne vil gå med en hund !

Sort samvittighed skal der åbenbart spredes til alle, der ikke har det
fjerneste imod at give en skærv i en god sags tjeneste !

Hvad har du egentlig imod børn, siden du absolut mener, at børn bare
skal være glade for at gå med en hund ? Hvad har børn gjort dig ? Hvad
har hundesagen gjort dig ?

Hold op hvor kan det altså få mit p** i kog, at du i den grad nedgør de
andre voksne her i denne tråd - samt ikke mindst de børn der ville være
overlykkelige over, at få en skærv for at gå en tur med en hund.

Ja - det er sådan nogle bedrevidende "her-kommer-jeg-og-gør-det-gratis"
typer som dig, der VIRKELIGT kan ødelægge det for børnene i det ganske
land - og som kan ødelægge det totalt for hundene. Disse hunde får måske
på grund af DIN bedrevidende holdning om "no-pay" ingen motion
overhovedet - og hvor er vi så henne.............

Jeg mistænker dig derfor grangiveligt for, at du endvidere ønsker at
skade hundesagen i alvorlig grad. Se overskriften "DANSKE HUNDES
MUSKELMASSE SVINDER IND" eller "BØRN STJÆLER SLIK I BUTIKKERNE, FORDI DE
INGEN PENGE KAN TJENE"

Det vil gøre ubodelig skade på ikke alene hundene - men i særdeleshed
også børnene - hvis din mening om dette emne skulle risikere at blive
hørt.

Jeg vidste ikke at du var hunde- og børnehader ?!

Til alle i andre herinde, som ikke ønsker at skade børn- og hundesagen -
jeg har dyb respekt for jeres trang til at give en skærv til de børn der
vil gå med jeres hunde - og jeg har dyb respekt for, at i vil lade jeres
hunde motionere.

Jeg ved at der i mange områder i landet gås seriøst med hundene, og jeg
kender mange der giver en skærv til et par glade børn i ny og næ, og det
skal i selvfølgelig blive ved med. Det er altså bare de der
"jeg-ved-meget-bedre-at-det-ikke-kan-betale-sig-at-betale-en-skærv-til-e
n-hundelufter" -typer der VIRKELIGT kan ødelægge min dag / uge.

Vor herre bevares siger jeg bare..............

Sikke noget nonsens, ´ik Leyna ?

Jeg håber du kan se ironien - og at ovenstående er lige så intelligent
som dit indlæg om min famøse *TEST*

Mange venlig hilsner

Eifel & Co.
(Tørret med håndklæde)

http://www.kandu.dk/

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-06-03 22:11

> Noget bud?

Ungerne i mit nabolag ville gerne gå med Cujo, så det fik de da lov til. Jeg
gav dem så 20 kr. de første gange for ca. 30 min., men pludselig gad de ikke
gå mere end 10-15 min. med ham, og det syntes jeg var for lidt. Han er trods
alt en stor hund, og skal min. have 30 min. ad gangen.
Det endte derfor med, at jeg forlangt min. 30 min. og sagde så, at det kunne
de få 20 kr. for. 1 time gav så 40 kr. o.s.v.

Det fungerede faktisk fint, indtil jeg pludselig havde alle nabolagets unger
rendende i tide og utide, og til sidst måtte jeg sige stop.

20 kr. om dagen synes jeg er rimeligt for ca. ½ time, men spørg da pigen.
Måske har hun en ide.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Jynis

Dato : 25-06-03 08:10

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ham, jeg hverken kan eller vil ha' hun skal gå med ham gratis.
>
> Er der andre der har sådanne en hunde lufter, og hvad er lønne der?, jeg

Efter at have læst nogle af svarene vil jeg gerne kommentere lidt. Hvorfor
tage den glæde fra børn , der er ved at hjælpe andre uden at skulle have
noget for det. Det kunne da godt være at pigen ville blive glad for en gave
evt . et gavekort til en tøjbutik. En stor kurv med snold og et par biograf
biletter incl . kørsel . Eller hvad nu pigen kunne ønske sig. Alt behøver
ikke at gøres op i penge . Dermed ikke sagt at alt skal være gratis .
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Pia J

Dato : 25-06-03 08:23

> Efter at have læst nogle af svarene vil jeg gerne kommentere lidt. Hvorfor
> tage den glæde fra børn , der er ved at hjælpe andre uden at skulle have
> noget for det.

Der er nok forskel på, om man har annonceret efter en til opgaven, eller
pigen nærmest kommer og tigger om at få lov. I sidstnævnte tilfælde ville
jeg nok ikke give fast løn - men måske en overraskelse i ny og næ hvis
jobbet blev klaret godt.

Helt hypotetisk, da jeg ikke mener børn er særlig gode til at opdrage hunde,
og den slags forvirrede oplevelser skal mine ikke have. Jeg har tit set
småtøser stå og flå og råbe fordi hunden de passer ikke lige gør som de
synes. Eller efterlade dem et tilfældigt sted 20 minutter mens de lige
smutter hen og snakker med veninderne (fx i en hundelegegård - der var jo
nogen andre med deres hunde, så vi kunne vel åbenbart også passe på et par
fremmede, når vi nu stod der alligevel)

:Pia

Fra : skingur

Dato : 25-06-03 09:41

"Pia J" skrev d. 25-06-03 08:23 dette indlæg :
> [...]
jo
> nogen andre med deres hunde, så vi kunne vel åbenbart også passe på et

Men det er jo hundeejerens ansvar at pigen rent faktisk VED, hvordan man
går tur med en hund. Det tager en times tid at instruere pigen, så hun
gør det rigtigt - til alles udelte glæde. Børn er knaldgode til at være
sammen med dyr, de skal bare vejledes, da de ikke har haft tid til at
blive lige så geniale som vi voksne!!!

Ved I hvor svært det er for en trettenårig at finde et job, hvor man kan
tjene lidt knaster? Flere hundelufterjobs til Danmarks ungdom - til
alles fornøjelse!!!

Børn vil gerne gøre andre mennesker gratis tjenester, men de vil sgu
også gerne have lidt lommepenge - det er ikke alle, der får en bondegård
hver uge der hjemme.

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia J

Dato : 25-06-03 10:30

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote in message news:3ef960bd$0$48893
> [...]
>
> Børn vil gerne gøre andre mennesker gratis tjenester, men de vil sgu
> også gerne have lidt lommepenge - det er ikke alle, der får en bondegård

Ja, vi andre vil da også helst have job vi synes er sjove :)

Jeg er bare ikke ret god til børn. Heldigvis kan jeg lufte mine hunde selv!

:Pia

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 25-06-03 16:03

> Ja, vi andre vil da også helst have job vi synes er sjove :)
>
> Jeg er bare ikke ret god til børn. Heldigvis kan jeg lufte mine hunde
selv!

> :Pia

selv inkluderet og hvorfor jeg har en ung pige på 15 år der kommer hver dag
og lufter begge mine basenji - det får hun 20 kr for - Begge hunde er meget
glade for den unge pige og det ser ud til at være gensidigt.

hilsen Pia

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 25-06-03 19:43

> Helt hypotetisk, da jeg ikke mener børn er særlig gode til at opdrage
hunde

Hun skal såmen heller ikke opdrage Nicki, blot gå en god lang tur med,
hvilket hun da sagtens kan finde ud af. Desuden lufter hun også en anden
hund i ny og næ også fra gården hvor vi bor, så det er ikke fremmed for
hende *S*

Mange hilsner fra

Bolette