spil over netværk
Fra : Claus

Dato : 24-06-03 16:35

Hvad skal der til for at lave et lille spillenetværk?
Kan man lave det så spillene bliver gemt på en` server men spilles fra
klienterne?

Kan serveren være en linux hvor spillene gemmes i samba?

Kræver det speciel hardware udover netkort?

Kan det køre over et lan?

En masse spørgsmål men altså:

Hvordan gør man?

Hilsen Claus

Fra : an

Dato : 25-06-03 00:54

"Claus" <komplet@linuxwaves.com> wrote in message
> [...]
> klienterne?
>
> Kan serveren være en linux hvor spillene gemmes i samba?
>
> Kræver det speciel hardware udover netkort?

Sådan:

X antal computere med netkort.

Hub, eller bedre, en switch, ber har nok porte til alle computere

Installer alle spil på alle computere.

Så skulle det bare køre, uden de store problemer.

Har en computer adgang til Internettet, installerer i bare internetdeling,
så kan alle computere spille på spilservere på internettet, selvfølgelig
forudsat at i har originale cd-nøgler til hver computer der skal på
internettet, men det skulle vel ikke være et problem da i selvfølgelig ikke
bruger piratkopier

MVH
A_N

Fra : Claus

Dato : 25-06-03 19:31

an wrote:

> [...]
> forudsat at i har originale cd-nøgler til hver computer der skal på
> internettet, men det skulle vel ikke være et problem da i selvfølgelig ikke

Tak for svar.

Piratkopi?

Nej vi har købt alle vores spil. Men:

Jeg har et større arbejde med at fjerne kopibeskyttelsen og få lagt
spillet ind på harddisken, så jeg kan køre det uden at have en cd i cdrom.

Pyha.

Men jo, de er lovlige.

Hilsen Claus

Fra : jens

Dato : 25-06-03 19:59

"Claus" <komplet@linuxwaves.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har et større arbejde med at fjerne kopibeskyttelsen og få lagt
> spillet ind på harddisken, så jeg kan køre det uden at have en cd i cdrom.

Hvilket spil ?

Mvh jens

Fra : Claus

Dato : 25-06-03 20:07

jens skrev:

> Hvilket spil ?
>
> Mvh jens

gta3+ alle sims

Fra : jens

Dato : 25-06-03 21:16

"Claus" <komplet@linuxwaves.com> skrev i en meddelelse

> gta3+ alle sims

Dem kender google vist løsningen på.....

Mvh Jens

Fra : Claus

Dato : 25-06-03 21:58

jens wrote:

> Dem kender google vist løsningen på.....
>
> Mvh Jens

Den letteste er efter min mening clonecd. Den kan fjerne
kopibeskyttelsen. Så kan man lave et iso i f.eks nero og køre det i et
såkaldt virtuelt drev ( jeg aner ikke hvad virtuelt betyder ), der får
maskinen til at tro at den kører en cdrom.

Hvad angår netværket havde jeg håbet at man kunne nøjes med at
installere spillene på en` harddisk .....
istedet for at skulle installere dem på hver computer.

Hilsen Claus

Fra : jens

Dato : 25-06-03 22:09

> [...]

> såkaldt virtuelt drev ( jeg aner ikke hvad virtuelt betyder ), der får
> maskinen til at tro at den kører en cdrom.

Det er ikke den nemmeste metode.
Et nocd patch som findes til langt de fleste spil er lettere, og mindre
pladskrævende.

> Hvad angår netværket havde jeg håbet at man kunne nøjes med at
> installere spillene på en` harddisk .....
> istedet for at skulle installere dem på hver computer.

Det kan du ikke, da det fordrer at filerne kan benyttes af flere samtidige
brugere, det vil xp ikke være med til.
Desuden skal de jo instaleres med hver sin unikke cd kode, på hver sin pc.

Med et nocd patch, opnår man kun at kunne køre spillet uden at have cdèn i
computeren, og sparer derfor den ekstra plads til det virtuelle drev.
(Som iøvrigt vil hobe sig op hvis det er ret mange spil.)

Mvh Jens

Fra : Claus

Dato : 25-06-03 22:29

jens wrote:

> Det er ikke den nemmeste metode.
> Et nocd patch som findes til langt de fleste spil er lettere, og mindre
> pladskrævende.

Okay lyder spændende, det vil jeg kikke på.

Hilsen Claus