Netværk, hoppe over hvor gærdet er lavest.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-06-03 15:57

Hej med jer.

Har brug for et fikst råd, overvejer at trække netværk ind i stuen, så man
med en evt. kommende bærbar kan hygge sig til kaffen.

Balladen er at for at komme der ind, skal jeg igennem et rum, op på et luft,
hen over loft, ind i stue igen, og igennem, meget af stuen med kabling, for
at gøre det nogenlund ok.

Her tænkte jeg om keg kunne snige mig nemmere omkring, jeg har den mulighed
at smide et kabel u i min tagrende der låber langs huset, og vil der komme
til på målet i begge ender.

Kan jeg bruge alm. kabel til dette? jeg er klar over man siger at det ikke
holder længe pga. sol og frost, men hvad er en estimeret levettid, 1-2-5 år
?.

Jeg har søgt lidt på en løsning, og har set flere nævne at man evt. kan
smide det i en haveslange, vil det være ok hvis enderne af kabler stikker ud
i det fri fra tagrende til vindue (ca. 50 cm.) eller vil køblet i så fald dø
hurtigt alligevel.

Endvidere er balladen, at skal jeg gøre dette skal kablet bores igennem 2
vindueskarme, hvilket vil betyde at ihvertfald den ene ende skal af og sætte
på igen, jeg er et nummer for nærig, til at købe en tang til omkring 250-300
kr, når jeg kan købe 20 mtr kabel for omkring 60 kr.

Findes der en type stik man kan muffe sammen selv, eller hva med en go
gammeldags samlemuffe, skal lige siges, læsningen skal ende med surf på net,
ikke hardcore krav til 100 mbit netværk.

Eller hvis min ide er helt ude og skide, er der nogen i Kbh/frederiksberg
der ville låne en tang ud et par timer, for et par colaer?

Håber nogle vil smide mig et råd eller en kold afvaskning

Mvh.

Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-06-03 16:08

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message

> Har brug for et fikst råd, overvejer at trække netværk ind i stuen, så man
> med en evt. kommende bærbar kan hygge sig til kaffen.

Men når man skal have en bærbar, er det ultimative nu et trådløst lan... Så
kan man jo rende rundt med den alle vejne... Mange nyere bærbare har jo også
indbygget trådløst netkort.

> [...]
luft,
> hen over loft, ind i stue igen, og igennem, meget af stuen med kabling,

Har du ikke nogen teleudtag e.l hvor der er ført rør op på loftet....? SÅ er
det bare at åben dåsen, og få trukket et netkabel op igennem, og hen over
loftet, og så ned igen ved et telefonudtag i stuen?

hermed så at sætte et netudtag ved siden at hvert teleudtag.

> Her tænkte jeg om keg kunne snige mig nemmere omkring, jeg har den
mulighed
> at smide et kabel u i min tagrende der låber langs huset, og vil der komme
> til på målet i begge ender.

At smide et kabel i tagrenden, er nok noget af det dummeste!

> [...]
net,
> ikke hardcore krav til 100 mbit netværk.

Hehe, samlemuffer og tele.... tjaaa... Næe du. prøv at se her:

http://www.cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/netvaerksudtag.php

Fra : jens

Dato : 25-06-03 12:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i

> Men når man skal have en bærbar, er det ultimative nu et trådløst lan...

> kan man jo rende rundt med den alle vejne...

Ja.... bare man ikke kommer for langt væk fra stikkontakten.

Jeg har endnu ikke set en bærbar der kunne køre så længe som jeg kunne sidde
i sofaen, på batteriet.

Mvh Jens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-06-03 16:08

jens wrote:

> Jeg har endnu ikke set en bærbar der kunne køre så længe som jeg kunne sidde
> i sofaen, på batteriet.

Får du ikke ondt i måsen af at sidde på det??

--
Hygge..
Thomas

Fra : jens

Dato : 25-06-03 16:33

"Thomas Strandtoft" <thomas.strandtoft@anderledes.dk> skrev i en meddelelse

> Får du ikke ondt i måsen af at sidde på det??

Nej, sofaen er tilpasset dels til batteriet i den ene ende, og til og til
tvèts fjernbetjening i den anden, men det var et hårdt og trælst projekt som
bare skulle overståes

En bivirkning er dog at tæppet er blevet så tyndslidt på midten at man kan
se fjernsyn igennem det.

Mvh Jens

Fra : Calle.

Dato : 24-06-03 16:42

Kim Jørgensen wrote:
> [...]
> colaer?
>
> Håber nogle vil smide mig et råd eller en kold afvaskning

Hvorfor så ikke ofre et par kroner ekstra, og gøre det tådløst, så kan
du bruge den bærbare på hele din grund
--
Calle

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 24-06-03 16:50

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> wrote in message

> Hvorfor så ikke ofre et par kroner ekstra, og gøre det tådløst, så kan
> du bruge den bærbare på hele din grund

Jeg syntes ikke umiddelbart at forskellen blot er et par hundrede fra et
kabel, til trådlås router og netkort.

Så jeg er fortsat mest hooked på at prøve det første af, og hvis ikke det
fungerer, må jeg på en anden løsning.

Mvh.

Kim