T68 og internet fortsat
Fra : Janner

Dato : 24-06-03 09:17

Hej,

Stort bifald til Lars for den fine beskrivelse for at sætte forbindelsen op

Der er dog lige en ting jeg ikke lige kan få til at virke, min fon kører
gennem blue tooth og får fin GPRS forbindelse dette kan ses i tastbaren hvor
det står connected med 57 bla bla .... Men Men når jeg så efterfølgende
åbner explorer får jeg bare siden kan ikke vises ? Under internet options
osv. står den til connection gennem min T68'er men mangler jeg et abb. eller
lignende for at få forb. til nettet ?

På forhånd tak

Hygge

Janner

Drivere til T68i-modem (og en vejledning i installationen af dem) ligger på
den CD-ROM, der fulgte med telefonen.

Dernæst skal du lige finde den "Datakonti" du har oprettet....
Tryk på Joysticket for at åbne hovedmenuen.
Find Forbindelse, og tryk på YES.
Find Datakomm., og tryk på YES.
Find Datakonti, og tryk på YES.

Aflæs CID-værdi
Markér den GPRS-datakonto, du vil bruge til din opkaldsforbindelse, og tryk
på YES.
Displayet viser nu i tredje linie CID=X, hvor X er et tal mellem 1 og 9.
Husk dette tal......

Start oprettelse af ny opkaldsforbindelse
Find området for opkaldsforbindelser på din computer.
Vælg "Opret ny opkaldsforbindelse" eller tilsvarende punkt.
Navngiv forbindelsen, f.eks. "T68i GPRS"
Vælg "Opkaldsforbindelse til Internettet" eller tilsvarende punkt.
Vælg manuel opsætning.
Vælg modem som kommunikationsform.
Vælg Ericsson T68i modemet.

Indstil opkaldspunkt
Når du bliver bedt om at indtaste et telefonnummer, skal du skrive følgende:
*98*X# (hvor X er det tal, du aflæste i trin 2)
Fravælg brug af områdenummer og opkaldsregler.

Avancerede indstillinger
Max hastighed sættes til 57.600.
IP-adresse og DNS-server sættes til dynamisk tildeling.
Bruger-ID og password til opkaldsforbindelsen efterlades tomme.

Fra : L@rs K

Dato : 24-06-03 12:12

"Janner" <uname@it.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Stort bifald til Lars for den fine beskrivelse for at sætte forbindelsen
op

Vejledninger som den omtalte findes der nu mange af, så man skal bare kikke
ved sin "Tele udbyder" !
http://makeashorterlink.com/?X22A12705
eller
http://makeashorterlink.com/?G23A12705

> [...]
> åbner explorer får jeg bare siden kan ikke vises ? Under internet options
> osv. står den til connection gennem min T68'er men mangler jeg et abb.

Hej,,

Da du ikke omtaler hvilken "Tele udbyder" du benytter til din GPRS
forbindelse, tror jeg ikke jeg vil komme med flere specifikke eksempler, men
blot sige at det kunne være en ide, ikke at bruge de "Avancerede
indstillinger" men indtaste IP adressen på din "Tele udbyders" DNS server i
din PC's opkaldsegenskaber.

Nogle T68 telefoner (afhængigt af software version), er ikke så gode til at
overføre domæne navne.

Og..... Nej det skulle ikke være nødvendigt med et spec. abonnement. Hvis du
har GPRS abonnement, er det nok til at få forbindelse til internettet (Husk
man betaler for at bruge GPRS, og det løber hurtigt op, når man bruger
PC'en).

--
L@rs

Fra : Janner

Dato : 24-06-03 17:20

> [...]
> blot sige at det kunne være en ide, ikke at bruge de "Avancerede
> indstillinger" men indtaste IP adressen på din "Tele udbyders" DNS server

Hej Lars sikke du kan .... Det er jo herligt med lidt ekspert hjælp *S* ,
min udbyder er TDC-mobil så må til lede efter deres DNS server adresse

Hygge

Jan

Fra : L@rs K

Dato : 25-06-03 01:31

"Janner" <ask@me.just> skrev i en meddelelse
> min udbyder er TDC-mobil så må til lede efter deres DNS server adresse

TeleDanmark har SÅ mange, men jeg ville prøve en af nedenstående.
De virker normalt via GPRS !
Primær DNS: 194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
Sekundær DNS: 193.162.153.164 (ns3.inet.tele.dk)

--
L@rs

Fra : Janner

Dato : 25-06-03 07:43

> TeleDanmark har SÅ mange, men jeg ville prøve en af nedenstående.
> De virker normalt via GPRS !
> Primær DNS: 194.239.134.83 (ns3.tele.dk)
> Sekundær DNS: 193.162.153.164 (ns3.inet.tele.dk)

Takker igen for de tålmodige svar , men ak nej satte adresserne ind i min
opkaldsforbindelse men får stadigt siden kan ikke vises og b.la. bla. ,
måske et link til TDC support eller hvor TDC beskriver deres DNS opsætning
kunne hjælpe.

På forhånd tak

Jan

Fra : MJ

Dato : 27-06-03 13:32

> [...]
> min opkaldsforbindelse men får stadigt siden kan ikke vises og b.la.
> bla. , måske et link til TDC support eller hvor TDC beskriver deres

Her selv "boxet" med TDC for at få det til at fungere. Løsningen for mig var
følgende:
Opret en ny data-konto magen til den du har for wap grps.

Herefter ændrer du lidt på opsætningen: APN-adresse skal stå til "internet",
og CID=1

Det var vist det så vidt jeg husker.

Ellers er der ikke andet for end at gå på deres kundeservice - og hvis man
bliver ved at presse på, finder de nogen der ved noget om det. Men det kan
godt vare lang tid.

Jeg blev kastet mellem mobilkundeservice, Bredbåndskundeservice (fordi jeg
privat har bredbånd), alm. opkalds-kundeservice og frem og tilbage igen.
Pyha..

For at være helt ærlig - husker jeg ikke hvem der til sidst hjalp mig - men
jeg er ret sikker på at det var mobil.

--
MJ