Hund halt.
Fra : olle

Dato : 24-06-03 11:13

Vi har en Westie hvalp (17 uger), som er halt på det venstre forben, lægen
kunne konstatere at det kom fra nakken, og da han (hunden) var løbet med
hovedet ind i en glasdør skal dette nok være rigtigt. Men skal man bare
vente til det går over med smertestillinde medicin, eller kan det hjælpe
med massage og/eller kiropraktor. Hvis så hvor kan man finde en dygtig
person i Nordjylland.

Med venlig hilse
Westie Far.

Fra : Ladycatwoman

Dato : 24-06-03 11:47

"olle" <olle@ej-email.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vente til det går over med smertestillinde medicin, eller kan det hjælpe
> med massage og/eller kiropraktor. Hvis så hvor kan man finde en dygtig

Hej Westie Far.

Jeg ved ikke, hvad jeg skal råde jer til, hvis I ikke er sikre på jeres
dyrlæges råd, så gå evt. til en anden.

Hvis I ender med at forsøge med kiropraktor, kan jeg anbefale Scott
Thorkildsen i Sæby. Han er god til både dyr og mennesker og har arbejdet med
det i mange år.

Kiropraktisk Klinik
Søndergade 9a
9300 Sæby
98461312

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Mari

Dato : 24-06-03 19:00

> [...]
> vente til det går over med smertestillinde medicin, eller kan det hjælpe
> med massage og/eller kiropraktor. Hvis så hvor kan man finde en dygtig

Jeg har erfaring med to hunde - der haltede. Den ene på forben og den anden

bagben. I begge tilfælde skyldtes det skulder/nakke. Det er ikke noget at
"spøge" med - og det er kun RO og smertestillende medicin, der kan afhjælpe
i den alder. Og selvfølgelig skal I have sat nogle striber eller pletter på
glasdøren,
hvis den er hjemme hos jer selv - så det ikke sker igen.

Mit allerbedste råd er, at han SKAL have en GÅ-sele, som I sætter snoren i.
Han må ikke belastes yderligere af træk i halsen.
GÅ-selen ligner en sporsele, hvor snoren fastgøres lige bag skulderen. Pas
på du ikke får en GÅ-PÆNT-sele, som strammer under armhulerne - det er
IKKE den, jeg mener.

Derudover, skal du passe på, at han ikke springer (lander). Han må ikke
hoppe ned
fra noget - eller spæne rundt - før han er holdt op med at halte. Og....
gåturene skal også afkortes til et minimum for en tid.

For at holde ham i ro, kan du lave en lille indendørs indhegning på 1-2 m2,
hvor du
placerer hans seng og legetøj.

/Mari

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-03 06:11

> [...]
> vente til det går over med smertestillinde medicin, eller kan det hjælpe
> med massage og/eller kiropraktor. Hvis så hvor kan man finde en dygtig

Så er du sådan set heldig at bo i Nordjylland. Da du her har valg mellem,
har jeg lige fundet ud af 3 kiropraktorer. Der er en i Brønderslev, og
åbenbart også i Sæby ( Tak Ladycat ) og hende vi selv bruger i
Frederikshavn. Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere info.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ladycatwoman

Dato : 25-06-03 07:15

> [...]
> åbenbart også i Sæby ( Tak Ladycat ) og hende vi selv bruger i
> Frederikshavn. Du er velkommen til at kontakte mig for yderligere info.

Hej Benny.

Ham i Sæby og hende i Frederikshavn er faktisk gift, men jeg var ikke klar
over, at hun også kunne klare dyr. Hun er dog altid god til at ordne min ryg
.
Fint at der er så mange, der efterhånden har indset, at dyr også kan have de
behov.

Mvh Cujos mor.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-06-03 07:41

"Ladycatwoman" <ladycatwoman@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> .
> Fint at der er så mange, der efterhånden har indset, at dyr også kan have

Hej igen Ladycat ( Uh jeg har igen glemt navnet ..)

Tja der kan man bare se, jeg var ikke klar over at der også var en i Sæby.
Vi havde fået hende anbefalet. At de så tillige med er gift med hinanden,
gør det næsten sjovere. Ja behovet har jo altid været der. Man kan så bare
ærgre sig lidt over, at dyrlægerne mener de skal holdes hemmelige. Men de
er vel ved at frygte for deres indtjening. Først og fremmest er det
billigere end dyrlægen, og det sker da, at hunden får en behandling man ikke
kan se noget resultat af, men oftest er resultatet tydeligt, om det ses
omgående, og var det rigtigt godt, så bliver den helt forårskåd, og kommer
til at ligne en skabet hvalp. Vi har i hvert fald været godt tilfreds.
Taget i betragtning, at vi sidste år var meget tæt på at aflive hende, altså
ikke kiropraktoren , så har hun det nogenlunde nu. Helt godt bliver det
nok aldrig mere, men nu er ryggen vist nogenlunde i orden, og vi arbejder nu
på nakken, det gav først en opblomstring, så en down periode, men nu er hun
oppe igen, men sejler stadig noget, og benene får stadig nogle underlige
kommandoer, men hun har fået lidt afstand mellem bagbenene igen, så hvis vi
så også kan få lidt mere styr på dem, ville det jo være dejligt. Nu skal vi
derop igen på mandag, så bliver det spændende.

M.V.H.....Benny..